Striker Extreme problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
156
Hallo,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe Striker Extreme moederbord.
Ik had alles aangesloten en in het begin kon ik direkt NIKS!! hij blijft hangen bij het begin scherm ik kan tab doen dan kom ik in een ander scherm maar daar doet hij ook niet veel bijzonders en als ik op delete druk om in BIOS te komen dan blijft hij hangen bij entering setup. Ik heb mijn BIOS al gereset en niks werkt.
Iemand nog ideeën?

Alvast bedankt,

Bad Hunter
 
Owjah srry mijn fout.

Processor: Intel Core 2 Duo E6750
Geheugen: OCZ Reaper 2048MB EPP
Voeding: OCZ GameXstream 600 watt
Videokaart: Asus EN7950GT

En dan nog een harde schijf van maxtor en seagate weet zo niet precies welke het zijn. :eek:
 
Die dingen dienen op 2,3V te draaien, heb je nog een ander merk reepje geheugen om eerst de bios instellingen na te lopen en in te stellen?
 
Nope maar is het niet zo dat de pc helemaal niet hoort op te starten dan?
Kan ik hier niet omheen?
Ik heb wel ddr1 geheugen maar dat kan er niet in denk ik?
 
Met een hamer past alles, alleen werkt het niet.:)

Tja, tot aan de initialisatie van het geheugen zou het kunnen werken.

Kun je niet bij iemand een reepje even lenen? zou er eentje aanschaffen eigenlijk, want na een biosreset heb je weer hetzelfde probleem.
 
Wat een gekloot is dit eigenlijk. :S
Misschien ga ik wel proberen om dit om te wisselen want ik had dit geheugen gekocht want ik dacht dit automatisch aanpaste om een 680i chipset maar waarschijnlijk niet zoals ik wil. :(

Ik ben op de website geweest van OCZ en er staat dat hij ook kan draaien op 2.0 volt dus dit zal inweze niks uit moeten maken met opstarten lijkt mij.
Is er niet iets toevallig wat anders aan de hand dat hij niet goed functioneerd?
M'n display van de moederbord geeft wel aan dat hij telkens bezig is met de memtest.
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje ik stel deze vraag omdat ik nu niet zo bij mijn pc kan.
Maar is het mogelijk dat er iets mis kan zijn met mijn DVD of hardeschijf aansluitingen?
De display geeft misschien wel aan dat hij bezig is met een memtest maar verder dan dat komt hij ook niet hij geeft ook niet aan dat hij devices probeert te zoeken van harde schijf enzo omdat hij daar al blijft hangen maar zou het als nog mogelijk wezen dat het probleem bij de harde schijven en DVD ligt?
Maar het rare vind ik wel als het ligt aan het werkgeheugen als je opstart geeft hij heel netjes aan dat het wel 2gb is maar verder doet hij niks meer.

Want als je er haast zeker bent dat het aan het werkgeheugen ligt dan koop ik vanavond ff een goedkoop bankje om mee te proberen maar als het niet zeker weten daar aan ligt is het weg gegooid geld.
 
Ik weet niet wat je wilt, je koopt geheugen wat niet in de Asus QVL staat, dan leg je het probleem hier neer, je bent niet tevreden met de antwoorden en begint nu over devices, zie niet in wat die er mee te maken hebben, maar die hoef je niet eerst aan te sluiten om in de bios te komen.

Dan vraag je wat niemand op afstand kan beoordelen of het zeker is dat het aan het geheugen ligt, om iemand de schuld te geven als het niet zo zou zijn?

Doe een biosreset en probeer het nogmaals, en anders het geheugen omruilen, snap overigens ook niet dat de leverancier dit levert, het is toch algemeen bekend dat OCZ op een hoger voltage werkt.

Neem wel aan dat ze in de sloten A1-A2 moeten voor dual-channel zitten.
 
Ok, bedankt voor je hulp in ieder geval ik kom er vast wel uit.
Als ik alles weer werkend heb dan zet ik hier wel weer een verhaaltje neer hoe ik het heb opgelost.
 
Te hoge voltages schadelijk?

Hallo,

Een vraagje stel je voor je hebt een 2.0 volt geheugen en je zet deze op 2.1.
Is er een kans dat hij beschadigt of word hij hier juist stabieler op?

Alvast bedankt,

Bad Hunter
 
Hallo,

Een vraagje stel je voor je hebt een 2.0 volt geheugen en je zet deze op 2.1.
Is er een kans dat hij beschadigt of word hij hier juist stabieler op?

Alvast bedankt,

Bad Hunter

De fabrikant van het geheugen behoort aan te geven wat het maximale voltage is waarmee veilig met de module gewerkt kan worden. Als het goed is kun je het dus nalezen in je geheugenboekje ;) Met het verhogen van het voltage heb je kans op allebei ;) je kunt hem EN beschadigen EN /OF stabieler laten lopen. Ben je niet aan het overclocken dan zou ik de standaardwaarden aanhouden.

Succes!
 
Maar als er staat aangeraden is 1.8 betekent het dat hij direkt beschadigt op 2.0 of valt het over het algemeen wel mee?
Wat ik er eigenlijk mee bedoel is als je pc 2 seconden aan hebt staan op 2.0 volt die bedoelt is voor 1.8 volt als ik er van uit kan gaan dat hij beschadigd is.
 
Laatst bewerkt:
Maar als er staat aangeraden is 1.8 betekent het dat hij direkt beschadigt op 2.0 of valt het over het algemeen wel mee?
Wat ik er eigenlijk mee bedoel is als je pc 2 seconden aan hebt staan op 2.0 volt die bedoelt is voor 1.8 volt als ik er van uit kan gaan dat hij beschadigd is.

Je kunt er vanuitgaan dat ie beschadigd is als hij niet meer werkt :p. (even heel kort door de bocht). Maar om je vraag even iets specifieker te beantwoorden, een overvoltage van 2 seconden is meer dan voldoende om een geheugenmodule volledig naar de fillistijnen te helpen. Maar het kan best zijn dat jou module 2.0 makkelijk aankon voor die tijd. Heb je de pc echter opgestart en viel hij 2 seconden later uit met dat hoge voltage, dan zegt dat misschien ook al genoeg ;)
 
Nou ik heb dus thuis nieuwe moederbord en nieuw geheugen het geheugen die ik wil gebruiken draait op 2 volt maar staat verkeerd ingesteld in de BIOS waarschijnlijk dus daarom heb ik eerst ff een 1.8 volt nodig zodat ik het kan aanpassen. Maar ik ben namelijk bang dat ik het risico neem dat ik het andere geheugen beschadig die ik dan leen van een maat van mij. Dus dit is bedoeld uit voor zorg.
 
Tja, als het te hoog is kunnen ze stuk gaan, je hebt ze al op 2 volt staan, terwijl ze op 1,8 dienen te lopen, wat wil je ermee bereiken?

Hogere voltages worden op geheugenmodules gezet om bij hogere snelheden een stabiel werkende module te krijgen.
 
Nou ik heb dus thuis nieuwe moederbord en nieuw geheugen het geheugen die ik wil gebruiken draait op 2 volt maar staat verkeerd ingesteld in de BIOS waarschijnlijk dus daarom heb ik eerst ff een 1.8 volt nodig zodat ik het kan aanpassen. Maar ik ben namelijk bang dat ik het risico neem dat ik het andere geheugen beschadig die ik dan leen van een maat van mij. Dus dit is bedoeld uit voor zorg.

Goed dat je voorzichtig bent. Ik denk niet dat hier iets mis kan gaan maar als het niet mijn modules waren zou ik het niet testen. Probeer een bios reset! dan staat ie weer op auto.
 
Jah dat is ook een minpunt ik heb mijn BIOS al gereset maar ik heb een striker extreme ik weet niet als die wel alles automatisch probeerd te herkennen. Dus daarom probeer ik dit nu.
 
Jah dat is ook een minpunt ik heb mijn BIOS al gereset maar ik heb een striker extreme ik weet niet als die wel alles automatisch probeerd te herkennen. Dus daarom probeer ik dit nu.

Als je bios al gereset is en je weet zeker dat je het goed hebt gedaan, dan kun je rustig die modules erinzetten. De voltages worden dan weer op auto gezet. Heeft de striker extreme geen aparte reset knop voor de bios op het mobo zitten dan/
 
Ik denk dat ik het verhaal even helemaal uitleg zodat er geen verwarring komt.

Ik heb dus een nieuw moederbord gekocht met een 2.0 volt werkgeheugen toen had ik hier gevraagd bij afdeling moederbord wat ik moest doen toen zei iemand dat ik het moest proberen met andere werk geheugen. En waarschijnlijk is de voltages niet hoog genoeg ingesteld in de BIOS deze heb ik al goed gereset. Want ik heb dus een OCZ Reaper EPP.
Maarjah als ik hem heb gereset en hij word niet helemaal goed gecfigureerd dan moet ik het handmatig proberen maar dan heb ik wel eerst ander geheugen nodig.

Want mijn probleem gaat als volgt ik start mijn computer op en dan zie je een scherm van dat er 2048mb geheugen inzit en daar onder hoort normaal al je schijven zien te staan zoals primary schijf slave enz. tot zover komt hij niet eens daar blijft hij al hangen. En in me BIOS kan ik ook niet komen. Want als ik op delete druk staat er entering setup en dan blijft hij daar weer hangen. Mijn moederbord heeft ook een display op de achterkant en daar blijft de hele tijd op staan mem test dus de fout zal daar ergens moeten zitten.

Hopelijk informeer ik het hier zo duidelijk mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan