Striker Extreme problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik het verhaal even helemaal uitleg zodat er geen verwarring komt.

Ik heb dus een nieuw moederbord gekocht met een 2.0 volt werkgeheugen toen had ik hier gevraagd bij afdeling moederbord wat ik moest doen toen zei iemand dat ik het moest proberen met andere werk geheugen. En waarschijnlijk is de voltages niet hoog genoeg ingesteld in de BIOS deze heb ik al goed gereset. Want ik heb dus een OCZ Reaper EPP.
Maarjah als ik hem heb gereset en hij word niet helemaal goed gecfigureerd dan moet ik het handmatig proberen maar dan heb ik wel eerst ander geheugen nodig.

Want mijn probleem gaat als volgt ik start mijn computer op en dan zie je een scherm van dat er 2048mb geheugen inzit en daar onder hoort normaal al je schijven zien te staan zoals primary schijf slave enz. tot zover komt hij niet eens daar blijft hij al hangen. En in me BIOS kan ik ook niet komen. Want als ik op delete druk staat er entering setup en dan blijft hij daar weer hangen. Mijn moederbord heeft ook een display op de achterkant en daar blijft de hele tijd op staan mem test dus de fout zal daar ergens moeten zitten.

Hopelijk informeer ik het hier zo duidelijk mogelijk.

Klopt, maar heb je inmiddels gekeken of je geheugen op je mobo past? Staat het bij het "geteste" geheugen voor het mobo? Staat ie er niet bij, dan hoef je niet verder te zoeken naar de oplossing ;)

De instellingen van je bios staan nu standaard op auto. In principe pakt hij dan het juiste voltage. Doet hij dit niet dan denk ik eerder aan een defecte module. Probeer het eerst eens met 1 module in steeds een ander slot en kijk dan hoever je komt.
 
Je kunt er vanuitgaan dat ie beschadigd is als hij niet meer werkt :p. (even heel kort door de bocht). Maar om je vraag even iets specifieker te beantwoorden, een overvoltage van 2 seconden is meer dan voldoende om een geheugenmodule volledig naar de fillistijnen te helpen. Maar het kan best zijn dat jou module 2.0 makkelijk aankon voor die tijd. Heb je de pc echter opgestart en viel hij 2 seconden later uit met dat hoge voltage, dan zegt dat misschien ook al genoeg ;)

Bij thermische :evil: beschadiging is er een bepaalde tijd actueel dat dit proces betreft. Bij een ander type beschadiging ( bv doorslag, overspanning op een interne component etc. ) is die tijd vrijwel niet meetbaar : maw : meteen, direct ..... ).

Als er alleen sprake is van beschadiging tgv thermische invloeden KAN het nog zin hebben om alles uit te zetten .....

Leon25 :cool:
 
Ik heb je twee topic's samengevoegd, dit past prima bij elkaar.
 
Ok mensen mijn probleem is verholpen.
Wat ik heb gedaan is een nieuw werkgeheugen gekocht een kingston valueram 512mb.
Heb ik erin gezet toen kon ik mijn BIOS toen heb ik niks verandert opnieuw opgestart met mijn OCZ 2gb werkgeheugen en alles doet het weer. Een erg raar verhaal maar wel weer een nieuwe ervaring met computers.:D
Mensen van helpmij ontzetten bedankt jullie hebben mij enorm geholpen hiermee en nu heb ik weer veel game plezier ermee. :p
 
Asus Striker Extreme ( CPU INIT )

Hallo,

Het grootste boot probleem met Asus Striker Extreme is dat hij niet verder komt dan CPU INIT.

De reden hiervoor ( bij mij ) was dat de Reset CMOS schakelaar in zijn laagste stand stond ( maak contact ).

De "Reset CMOS" schakelaar is van het tye, druk 1 keer en hij maakt contact, druk nog 1 keer en hij verbreekt het contact.

Om te kunnen booten moet het contact verbroken zijn, de CMOS schakelaar moet daar voor in zijn hoogste stand staan ( breek contact ).

Na dit gedaan te hebben boot de Striker zo als het hoort en kon ik eindelijk is kijken wat die allemaal kan, en dat is :thumb:

Ps. Er is ook een nieuwe Bios versie uit, Versie 1305
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan