stronghold crusader lukt niet met multiplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcindy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Berichten
335
Mijn zoontje wilt met zijn buurjongen multiplayer spelen bij bovenstaand spel.
Ik krijg dit niet voor elkaar.
Ik heb op multiplayer geklikt en het ipadres van de buurjongen ingetypt en ook bij mijn buurjongen mijn ipadres ingevuld.
ik krijg geen verbinding tot stand.
Hoe kan dit ?
weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
 
Ik heb zelf ook het probleem gehad, en volgens mij moet je dan via de GameSpy servers kijken dacht ik. Iedergeval veel succes want mij is het ook niet gelukt.
 
Probeer eens of je het IP adres van de jongen wel kunt pingen vanaf je PC.

verder moet je, als je verbinding met zijn computer wil maken, ook zorgen dat een eventuele firewall of router die die jongen heeft, toestaat dat je verbinding maakt.
Als hij een firewall heeft zul je de betreffende poorten moeten openen voor inkomend verkeer en als hij een router heeft, zul je waarschijnlijk moeten zorgen dat de inkomende verbinding wordt doorgezet naar de juiste computer en poort.
 
maar hoe doe je dat precies .
Ik heb geen idee hoe je poorten openzet.
En spyware servers waar vind ik die ?
 
Misschien is het makkelijker voor je om de volgende dingen te controleren:

* ZIt de computer rechtstreeks op je (kabel)modem aangesloten of zit je via een router met meerdere computers op internet?

Controleer dit bij jezelf maar ook bij het vriendje. Routers blokkeren nl standaard de meeste inkomende verbindingen, dus ook die van het spel.


Datzelfde moet je dan ook evcen kijken voor degene met wie je speelt.

Daarna kun je even proberen het IP adres van de computer waarmee je verbinding maakt, te pingen. Dat doe je via

START > UITVOEREN
Daar tik je in CMD en klikt op OK

Dan opent zich een klein zwart scherm.

In dat scherm tik je in : PING , dan een spatie, dan het ip adres van degene met wie je wilt spelen en dan ENTER

Dus stel dat het ip adres van dat vriendje 10.20.30.40 is, dan tik je dus :

Ping 10.20.30.40 en dan op Enter

Je computer probeert dan 4x een pakketje naar de andere computer te sturen en kijkt of daar een antwoord op komt.


Dan attwoord kan bv zijn:

Antwoord van 10.20.30.40: bytes=32 tijd=13 ms TTL=246 (wat aangeeft dat je zijn computer in ieder geval wel kunt bereiken)

Dat antwoord kan ook zijn

Time-out bij opdracht.

Dat betekent dat ergens tussen jouw en zijn computer een "blokkade" zit. Dat kan zijn een router, of een firewall.

Laat maar even weten wat er bij jou uitkomt en ook even of een van de spelers via een router op internet zit.

Dan is het net even iets makkelijker zoeken waar het probleem kan zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

bedankt voor jouw duidelijke uitleg.

ik kreeg een time-out opdracht.

ik weet nog niet of zij een router heeft ik denk het haast wel.
hoe omzeil je deze ?
 
Als ze een router hebben dan moet de router zo ingesteld worden dat bepaalde inkomende verbindingen naar de juiste pc worden doorgezet.

Sommige routers hebben een zgn DMZ mode waarbij alles naar een bepaalde PC wordt doorgeleid.

Ze zouden die mode even kunnen gebruiken om te kijken of het dan wel werkt. Daarna is het wel verstandig om de poorten alsnog goed te stellen, want DMZ mode betekent verminderde veiligheid.

Ik weet helaas niet of en welke router ze hebben, dus is het ook lastig om te kijken hoe die ingesteld moet worden.
 
Ik speelde ook regelmatig Stronghold Crusaders , En ik heb het programma Hamachi gebruikt :) Werkt perfect!
Zeer gebruiksvriendelijk, je hoeft niet te port forwarden...
Het maakt automatisch een ip nummer aan, en dan kun je een server maken en dan joinen in het programma hamachi zelf.
Maak eerst (allebei) een account aan op Hamachi Maak zoals ik al zei een server via het programma zelf.
Onthoud of schrijf de host zijn IP adres op, dat is nodig om te joinen!
Start stronghold op, doe multiplayer (TCP/IP) en host.
De ander start het ook op, doet ook multiplayer (TCP/IP), en voert het IP adres van de ander, wat op hamachi staat, in.
Maak een game, en there you go!

Voor mij heeft het goed gewerkt, dus ik hoop dat het ook voor u zal lukken :thumb:

Als het gelukt is, laat het dan even weten :thumb::thumb:
Klik Hieronder voor het downloaden van Hamachi! :)
http://hamachi.en.softonic.com/

EDIT: Sorry, was verkeerde link, heb hem al veranderd, gewoon op Download klikken
Daarna nog een keer, dan op openen klikken en even installeren :)
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt WillNL voor dat programmaatje maar ik heb nog paar vraagjes:

1. Werkt dit alleen voor Stronghold Crusader of ook voor andere Games?
2. Wat houdt de Premium versie in?
3. Wat kan je nog meer met dit programma?

Mvg: The Source
 
Heel erg bedankt WillNL voor dat programmaatje maar ik heb nog paar vraagjes:

1. Werkt dit alleen voor Stronghold Crusader of ook voor andere Games?
2. Wat houdt de Premium versie in?
3. Wat kan je nog meer met dit programma?

Mvg: The Source

1 Nee, het werkt voor bijna alle games die via TCP/IP kunnen! :thumb:
2 Premium is niet nodig om het te gebruiken, ik gebruik altijd de normale versie.
3 Ik weet niet precies wat je er allemaal nog meer mee kunt, ik weet alleen dat je er een virtuele lan verbinding mee kunt maken, zodat je spellen via lan kunt spelen tegen mensen op onbeperkte afstand :thumb: Dus geen kabeltje ;)
Er zullen nog wel meer functies zijn, maar ik ben niet zo goed in het uitleggen daarvan :eek:
Hier kun je meer lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamachi
https://secure.logmein.com/products/hamachi/tunnel.asp

Die laatste is voor status info etc.

Ik hoop dat ik een beetje verheldering heb gebracht :eek: En anders hoor ik het wel :thumb:
 
Heel erg bedankt WillNL! Het is mijn vriend en ik gelukt om met elkaar te spelen zonder een Gamespy server terwijl dat eigenlijk wel moet. Ook is het programmaatje erg makkelijk alleen je moet er eventjes rustig naar kijken. Ik ben er erg blij mee en ik hoop dat je er ook andere dingen mee kan doen.

Nog mijn complimenten naar jou toe! :thumb:
 
Heel erg bedankt WillNL! Het is mijn vriend en ik gelukt om met elkaar te spelen zonder een Gamespy server terwijl dat eigenlijk wel moet. Ook is het programmaatje erg makkelijk alleen je moet er eventjes rustig naar kijken. Ik ben er erg blij mee en ik hoop dat je er ook andere dingen mee kan doen.

Nog mijn complimenten naar jou toe! :thumb:

Bedankt :eek: Als je nog eens vragen hebt, zeg het maar :thumb:

Will :rolleyes:
 
Als mijn vriend een server heeft gemaakt in Stronghold Crusader, en ik joinen, dan staat er een Windows foutmelding ( of de fout wilt verzenden ) en wordt automatisch Stronghold Crusader afgesloten. Hoe komt dit probleem? En hoe kan ik het verhelpen? Ik moet echt in zijn server komen, want ik wil liever zelf geen server maken.
 
Laatst bewerkt:
Als mijn vriend een server heeft gemaakt in Stronghold Crusader, en ik joinen, dan staat er een Windows foutmelding ( of de fout wilt verzenden ) en wordt automatisch Stronghold Crusader afgesloten. Hoe komt dit probleem? En hoe kan ik het verhelpen? Ik moet echt in zijn server komen, want ik wil liever zelf geen server maken.

Als je vriend host, en jij joint dan krijg je error, of via hamachi?

Mvg

Will
 
Ik krijg een error van Windows, en dan sluit ie automatisch af.

Trouwens snelle reactie.:p
 
Ik krijg een error van Windows, en dan sluit ie automatisch af.

Trouwens snelle reactie.:p

Sorry ik las verkeerd. Kun je het spel wel gewoon normaal spelen? Anders zou het bijvoorbeeld aan SP2 kunnen liggen, of Vista... :shocked:
 
Sorry ik las verkeerd. Kun je het spel wel gewoon normaal spelen? Anders zou het bijvoorbeeld aan SP2 kunnen liggen, of Vista... :shocked:
Mijn vriend heeft Vista dus daar zal het misschien aan wel kunnen liggen. Volgens mij hebben we allebei niet de zelfde versie ( Ik heb patch 1.1 en hij heeft 1.0 ) En ik heb SP2, ook al ken ik wel gewoon Skirmish battles spelen tegen de Computer.
 
Mijn vriend heeft Vista dus daar zal het misschien aan wel kunnen liggen. Volgens mij hebben we allebei niet de zelfde versie ( Ik heb patch 1.1 en hij heeft 1.0 ) En ik heb SP2, ook al ken ik wel gewoon Skirmish battles spelen tegen de Computer.

Zorg ervoor dat jullie allebei dezelfde versie hebben, dus ff patch d/l-en.
Het zou dan aan de vista gebruiker moeten liggen, want die kan waarschijnlijk ook geen skirmish offline spelen...

Mvg
Will
 
Heb je anders Msn, of een ander email adres?

Edit: Als je Msn, email adres hebt gepost kan je het best binnen 10 min met wijzigen uit je bericht halen.

Edit2: Als je mijn Msn wilt mag je dat ook vragen in een post.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan