stroomlek? - lampje aan-uitknop knippert

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Als ik mijn pc (medion 8008) uit zet, blijven de lampjes van mijn toetsenbord en aan-uitknop knipperen? Ik ben benieuwd waar dit aan ligt. Hij start vervolgens ook niet lekker op, na een aantal herstarts doet ie het wel weer.

Ik heb allerlei medion-trucjes gedaan tegen eventuele statische electiriciteit (alle stroom eraf en vervolgens 10x aan-uitknop), hoewel dit idd effect heeft bij statische electriciteit , maakt het in het bovenstaande geval niet uit.

Weet iemand wat de oorzaak is en wat te doen??

blijven de lampjes van mijn toetsenbord en aan-uitknop knipperen
Welke lampjes van je toetsenbord? Bedoel je het numlock-led? Heb je al gecontroleerd of alle aansluitingen van de voeding en de aan/uitknop stevig bevestigd zijn? Kijk alle voedingkabelaansluitingen goed na, in- en aandrukken.

Het lijkt wel of je de pc in de slaapstand zet, in plaats van uit doet.

Dat doe ik inderdaad ook soms, maar staat hier denk ik los van.

Hallo

Mits de p.c. na een paar keer proberen op te starten wel korrekt werkt , lijkt dit te wijzen op een voedingsprobleem.

Ik zou eens een andere voeding proberen .

Peter

De pc beschikt over een 250 watt voeding en herbergt een MSI-moederbord op basis van een SiS 648 chipset.

Kan ik elke willekeurige voeding aanschaffen of moet ik op meer letten?

Hallo

Bij aanschaf neem de oude mee als model ???

Dat deze 250 W dient te zijn lijkt mij logisch .

Vermoedelijk zal dit waarschijnlijk een standdaard a.t.x. voeding zijn .

Let wel , dat alle ventilatie bij de medion systeemkasten gebeurt d.m.v. de powersupply fan , dus neem er eentje die niet te veel kabaal maakt.

Ik zou deze persoonlijk laten monteren , mits we slechts een "sterk" vermoeden hebben dat het de voeding is .... zo ben je 200 % zeker van je aankoop .

De meeste p.c. shops vragen immers niets v/h monteren/testen , mits dit nog geen 5 min tijd in beslag neemt ....

Peter

Ik zal eerst ook even checken of alle aansluitingen oke zijn zoals boeing vermeld heeft. dank voor de tips!
gr. Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan