studio 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

reginald57

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Ik ben bezig met studio 8 een film te renderen, maar na ca. 2 uur wordt mijn scherm zwart met een onderbroken groene balk bovenin. Mijn pc moet dan opnieuw opgestart worden en na ca.2 uur renderen gebeurt er precies het zelfde.
Weet iemand wat dit is en hoe ik dat kan vermijden?

Heb je de energie-besparende functie's aanstaan? Welke Windowsversie gebruik je?

Ik gebruik ME.
Verder staan al mijn energie besparingen op nooit, mijn virus scanner staat ook op uit en ik heb alle programma's die ik niet nodig heb al afgesloten.
Kan je hier wat mee?

Ja, het zou kunnen dat het bestand dat gemaakt wordt groter is dan 2GB, Windows 9* en ME kunnen door het bestandsysteem FAT32 daar niet mee overweg. Windows NT/2000/XP kunnen dat (mits NTFS wordt gebruikt) wel.

Onder ME kan ik tot 4 Gb gaan volgens het boekje. Ik heb een fat 32 bestandssysteem.
Als ik ca. 2 uur bezig ben dan heeft hij pas ca.17 minuten gerendeerd en dan komt dus dat scherm en moet ik alles op nieuw opstarten.
Het project waar ik mee bezig ben is 4.55 Gb groot en duurt ca. 36 minuten. Dus 17 min. zou maar 2.2 Gb moeten zijn.

daar ga al,

2.2 gig redt win ME niet zoals Tiborv ook al aan gaf.

Ik heb het zelfde probleem gehad met het rippen van DVD's. Onder XP gaat het prima nu.

ik ben er 99% zeker van dat het aan de grootte van je bestand ligt.

grtz Guido

Jullie hebben gelijk.
Bij het bewerken van de film heb ik 2 stukken achter elkaar gezet die bij elkaar 9 Gb waren.
Dit was me dus ontschoten. Jammer van alle tijd die ik er in gestopt hebt.
In iedergeval nog bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan