Subtotaal toevoegen aan optelling gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colonel

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2013
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsmGoedemiddag,

Ik heb een bestand met omzetgegevens 'geërfd' van een collega. Hierin worden diverse omzetgroepen per jaar naast elkaar gezet. Ik heb al diverse aanpassingen kunnen doen in de code, echter de volgende stap gaat mij te ver:

1. Ik wil graag dat per omzetgroep (kolom E) diverse gegevens worden opgeteld
  2. De totaaltelling (o.b.v. kolom D) wil ik graag behouden
  3. Opmaak hetzelfde als de totaaltelling

D.m.v. CTRL + U kan je de macro voor de totaaltelling uitvoeren. In principe wil ik dit, maar dan per omzetgroep :)

Bekijk bijlage 331817

Begin eerst eens met een goede opzet. Zorg ervoor dat jouw 'tabel' kolomkoppen heeft. Waarom niet met Subtotal?

Code:
Sub VenA()
  Cells(4, 1).CurrentRegion.Subtotal 5, xlSum, Array(12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46)
End Sub

Code:
Sub VenA1()
  Cells(4, 1).CurrentRegion.RemoveSubtotal
End Sub

Code:
Sub hsv()
  Cells(4, 1).CurrentRegion.Subtotal 5, xlSum, [transpose(row(12:46))]
End Sub

Wegens drukte op het werk heb ik dit 'project' op een zijspoor moeten zetten.

Ik heb e.e.a. bekeken en kom er toch niet helemaal uit, weet niet waar ik jullie voorstellen moet verwerken. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een voorbeeld, echter worden hierbij worden niet alle gegevens bij elkaar opgeteld. Bekijk bijlage Test.xlsm Dus ik heb geprobeerd e.e.a. te bedenken voor het originele bestand, maar loop steeds tegen het probleem aan hoe te beginnen. Ik heb het idee dat ik met een formule moet beginnen na 'If (ActiveCell.Offset(0,1).Value <> ActiveCell.Offset(1,1).Value Then', maar zou niet weten hoe en wat :confused:

Ben, zoals je merkt, een leek op dit gebied, maar probeer te begrijpen & leren..

Ik neem aan dat je de codes wel kan laten starten.
In het bestand staan de codes in module1.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan