Supersnelle SATA HD gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Beste mensen,

Ben met video/-editing bezig.
Al geruime tijd worstel ik met het editen/monteren, omdat er bij het afspelen een vertraging optreedt. Zeer vermoeiend.
Ik heb het idee dat dit veroorzaakt wordt door de snelheid van de harde schijf.

Vraag is nu: wat is nu een supersnelle schijf van rond de 1/2 TB. Dan maar weer investeren... :shocked:

Geen SSD qua opslag, wel qua cache

Maar is een SSHD dan niet een geslaagdere keuze?

De video's die nog onbewerkt zijn, speelt daar ook vertraging bij op ?

Nou, je kan zijn zin
wat is nu een supersnelle schijf van rond de 1/2 TB.
ook lezen als, 1 of 2 TB.

Als je met video werkt, is 500 GB. niet erg veel. Dus ik denk toch dat hij 1 a 2 TB bedoeld.
Maar we wachten even op de TS.

Edit: je kan wel een snelle HD hebben, maar je pc moet toch ook wel lekker zijn om mee te werken met video's. Dus wanneer je een pc hebt die daar niet op berekend is (lees processor/geheugen etc) dan kan je er wel een snelle HD in zetten, maar zal dat weinig nut hebben.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.

Aanvankelijk was ik met een snelle(re) SATA schijf bezig, maar vrij snel toch richting SSD - en dan een 4x zo snelle dan gemiddeld. Is een PCI-e geworden, maar het is nog niet 100% zeker of deze ook op mijn mobo gaat werken. Verkoper meent van wel.
Betekent tegelijkertijd dat ik niet de luxe van TB's zal kunnen hebben (onbetaalbaar), maar dat ik mijn werkwijze moet aanpassen. Dus een project waar ik aan werk, komt op de SSD te staan. Na afloop gaat ie er weer van af.
Uiteraard voldoet mijn computer verder voldoende aan de eisen om soepel video te bewerken, maar de hoeveelheid camera's waar ik doorgaans mee werk (7-10) geeft natuurlijk wel een enorme belasting. Proxy in APP geeft bij mij geen resultaat (bronbestanden IN het project als kleinere bestanden gebruiken.

Verder voor de zekerheid toch het geheugen uitgebreid. Zit nu 32 Gb in, ondanks dat er ook mensen van mening zijn dat boven de 16 Gb e.e.a. niet aangesproken wordt. Zal misschien zo zijn, ik heb het willen uitsluiten.
Dus nu heb ik mijn hoop gevestigd op de schijf die morgen wordt bezorgd. Ik laat dit topic nog even open om de conclusie te kunnen plaatsen.

Ok, vervelend. Kaart wordt niet herkend. Groene led brandt wel, dus lijkt te functioneren.

Verder zie ik in apparaatbeheer een uitroepteken bij SM-buscontroller. Ik neem aan dat deze melding gerelateerd is aan de nieuwe hardware.
Stuurprogramma's op bijwerken geklikt, maar krijg de melding dat deze niet geïnstalleerd kunnen worden. Wat kan ik verder nog proberen?

Eh....je ging toch een HD kopen? En geen kaart?
Wat wordt er nu niet herkend als ik vragen mag?

Die bus-controller kan van alles zijn, Memory Stick / Security Digital / Smart Card Reader, deze connector zit op je moederbord.
Als alles verder goed werkt zou ik het zo laten. Anders je cd van het moederbord erin gooien en kijken of alle drivers netjes zijn geïnstalleerd.

Of: Ff de oude moederbord drivers verwijderen en dan de nieuwste nVidia chipset drivers installeren. Wat je ook kan proberen is de SM-buscontroller verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten, misschien installeert hij hem dan wel goed.

Laatst bewerkt:
Hi Femke,

Is een PCIe kaart met SSD er op. Dus harde schijf.
Misschien moet ik iets in schijfbeheer regelen? Hoort geen CD van het moederbord bij, is allemaal alweer veel te oud. Hoopte dat het slot deze kaart zou slikken, maar ik heb zo m'n twijfels.

Ok, zie net dat ie nog niet geformatteerd is (via: opslagruimten).
Nu uitzoeken hoe ik dit ook alweer doe..

edit: ok, ik zie hem in schijfbeheer. 'Niet geïnitialiseerd' staat er. Hoe initialiseer ik deze schijf dan?

Laatst bewerkt:
Ok, vervelend. Kaart wordt niet herkend. Groene led brandt wel, dus lijkt te functioneren.

Verder zie ik in apparaatbeheer een uitroepteken bij SM-buscontroller. Ik neem aan dat deze melding gerelateerd is aan de nieuwe hardware.
Stuurprogramma's op bijwerken geklikt, maar krijg de melding dat deze niet geïnstalleerd kunnen worden. Wat kan ik verder nog proberen?
Welke heb je aangeschaft?
En de Intel chipsetdriver al opgehaald bij Intel?
SM is de system manager, kaart zelf is niet te zien in apparaatbeheer?
Welke bios versie zit erin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan