surfsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
146
Ik heb een 2800 mhz met daarop XP Pro, nu probeer ik te downloaden met kazaa, emule en bearshare, bearshare geen probleem, maar zogauw ik kazaa of emule start (hoeven ze niet eens te downloaden of uploaden) dan kan ik niet/ nauwelijks meer surfen, als ik ook een speedtest doe op het internet heb ik een downloadsnelheid van 9 Kb (ik heb chello classic dus dat zou 2500 Kb moeten zijn) zo gauw ik kazaa of emule dan weer afsluit gaat bij speedtest mijn snelheid weer naar wat het hoort te zijn nou ja ongeveer dan, in ieder geval minstens 1400 Kb. weet iemand hoe dit komt of wat ik er aan kan doen, zal wel iets met het toeeigenen van bandbreedte zijn, maar hoe verander ik dit?
 
Emule ken ik niet, maar ik neem aan dat de diverse progjes qua instellingen niet veel voor elkaar onder doen...

Binnen Kazaa ga je naar "opties" en dan "verkeer" en daar geef je op hoeveel uploads er vanaf jouw machine maximaal tegelijk mogen worden gedaan.
Binnen datzelfde optie menu vind je ook een tabblad "geavanceerd" en daar stel je de maximale bandbreedte in die afgestaan mag worden ten behoeve van uploads.

Vanzelfsprekend met alle respect voor jou:
het hierbovenstaande met betrekking tot uploads was slechts een muisklikje of wat en je had 't gevonden........... ?

Ik heb m.b.t. Kazaa de stappen beschreven, rest mij mijn nieuwsgierigheid waarom je niet even de menuutjes hebt afgestroopt naar de hierboven staande instelbare opties, (ze zijn echt heel gemakkelijk te vinden?)
 
Dus als ik het goed begrijp:

Hoe lager je de maximale bandbreedte van de uploads zet, hoe sneller jou downloads gaan?

Of zie ik dat verkeerd?
 
Zie bijlage.

Als je de mogelijkheden in dat schermpje nader bestudeert, dan zie je dat je voor momenten dat jij het internet niet gebruikt, (terwijl er wel verbinding is) je de rest van de wereld wat bandbreedte "ruimte" kan geven..........
 

Bijlagen

  • bandbreedte.jpg
    bandbreedte.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 32
WAT staat op 24.........

aantal zoekresultaten of uploadbandbreedte ?

Als het de bandbreedte is, dan stel jij 3 "hele" Kb's/sec ter beschikking aan de rest van het heelal....... Daar zullen de users niet vrolijk van worden.......... ;)
 
De maximale bandbreedte dat gebruikt mag worden om bestanden te uploaden staat bij mij op 24, daar heeft ie altijd op gestaan. Toch maar even aanpassen dan :eek:

Maar als ik die op het maximum zet, is er dan nog wel plaats om te downloaden?
 
Als jij een downloadcapaciteit hebt van bijv. 100 kb, dan zou ik maximaal 25 Kb of zo toestaan. In dat schermpje moet je dan (8x25=) 200 invullen en afhankelijk van het feit hoe "aardig" jij bent, zet je dit hoger of lager ;)
 
290.2 KByte/sec (=2322 kbps)

Dit is mijn downloadsnelheid (volgens speedtest)
 
50 Kb is dan toch vrij "aardig" om ter beschikking te stellen................?
 
Ik zal het meteen even aan gaan passen, ik ben de kwaadste niet :D
 
je zet er toch wel 400 (8x50) neer he ? Anders ben je helemaal niet aardig............... ;)
 
Da's (zo even ruwweg uit mijn hoofd ;) ) 22,05376 % van je bandbreedte............... :D d'as redelijk aardig.
 
Laatst bewerkt:
Nu op 1024, ik ben de kwaadste niet.

Had alleen ook geen idee wat het betekende. Dacht hoe lager ik de uploads zet, hoe sneller mijn downloads gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dutchbull, ik heb mij een beetje laten lijden door onze "grappige" discussie over de Kbtjes, maar toen ik jouw vraag nog eens teruglas, realiseerde ik mij dat het ietwat genuanceerder ligt :

door het naar beneden schroeven van het aantal uploads / naar beneden bijstellen van de brandbreedte, gaan jouw downloads niet per definitie sneller. Theoretisch wel, maar praktisch gezien hangt dit natuurlijk ook weer af van de andere users: m.a.w. HOE hoog / laag, hebben die hun upload breedte staan................ / hoeveel users hebben het door jou gezochte bestand......... Ga er maar gerust vanuit dat je bij Kazaa NEVER en NOOIT je maximale downloadsnelheid kunt benutten, zeker die van jou niet. (en zo is de cirkel compleet....... ;) :D )
 
Laatst bewerkt:
Ja, dus als diegene niet zo aardig is als ik (hahahahaha)
en zijn kb's op 24 heeft gezet, dan schiet het dus nog niet op.

Wist dat ik een aardig hoge downloadsnelheid had, maar wel jammer dat je dat dan niet maximaal kunt gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Dit wist ik dus allemaal wel en had ook alles wel ingesteld maar dit heeft niets te maken met mijn vraag, kazaa gebruikt juist in zijn geheel (dus ook als hij niets up of download) teveel bandbreedte van mijn verbinding waardoor ik dus Niet of nauwelijks kan surfen op het internet (ondanks chello duurt het 2 minuten voordat er een pagina verschijnt) dit moet ergens in mijn register te veranderen zijn en dus niet in het kazaa programma dat had ik allemaal al geprobeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan