surfsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat je bij snelheden boven de 50 Kb/sec het hoogste profijt hebt als je van verschillende servers, verschillende bestanden download. Bij de servers waarvan ik zo nu en dan eens wat wegpluk, Microsoft, Nvidia etc. heb ik nog nooit een hogere download meegemaakt van zo tussen de 60 en 80 Kb/sec.

Mijn maximale download capaciteit (ADSL basic van HCC) is 217.
 
Saskia schreef :
zo gauw ik kazaa of emule dan weer afsluit gaat bij speedtest mijn snelheid weer naar wat het hoort te zijn nou ja ongeveer dan, in ieder geval minstens 1400 Kb. weet iemand hoe dit komt of wat ik er aan kan doen, zal wel iets met het toeeigenen van bandbreedte zijn, maar hoe verander ik dit?

Toen ik dit las, begreep ik toch echt dat je de instellingen van Kazaa bedoelde....... sorry als ik het verkeerd gelezen heb.

Waarbij dan nog de opmerking dat ik wel degelijk heb gelezen dat het verschijnsel al optreedt na de opstart van Kazaa, zonder dat ...etc. etc.

Juist dat laatste (louter het opstarten van het progje zonder dat er iets gedownload- of geupload wordt) lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk
 
Laatst bewerkt:
Correctie :

je hebt gelijk, ik heb net even de "Pepsiproef" gedaan en als ik Kazaa opstart, dan is mijn download snelheid van 217 naar iets van 160 Kb/sec gezakt (speedtest). Ik ben dus zo'n 25% van mijn beschikbare capaciteit kwijt als ik Kazaa start. Het onwaarschijnlijke is dus waarschijnlijk ( :D ) : Kazaa "reserveert" kennelijk bandbreedte voor downloaders die nog niet aan het downloaden zijn............. :evil:
 
ik begrijp het zelf ook niet helemaal, misschien daarom de vraag ook niet zo helder gesteld. maar ikweet wel dat als ik het in kazaa verander dat dit niet uitmaakt als ik ga surfen , hoe hoog of laag ik hem ook zet (tís volgens mij ook alleen de upload bandbreedte en niet de downloadbandbreedte die je aanpast) alleen als ik kazaa uitzet heb ik mijn volledige bandbreedte weer, als ik van microsoft download gaat dat gemiddeld met 400 Kbps maar zo'n speedtest (test het maar eens) kijkt gewoon wat je maximale downloadsnelheid is en die moet overeenkomen ongeveer met wat ze bij je provider aangeven en dat is bij mijn provider maximaal 2500 Kb en daar betaal ik ook voor, maar als kazaa of emule aanstaat dan geeft de test maximaal (laagst 6,4 Kb en hoogst 60 Kb aan) als ik daarover bel met chello zeggen ze : Oh heeft u kazaa aanstaan, ja dan moet u die uitzetten, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. ik wil gewoon kazaa aan hebben staan en ondertussen ook nog op een normale manier kunnen surfen en niet op elke pagina twee minuten moeten wachten tot die zich opent. en dat bedoel iik dus letterlijk. als ik een pagina aanklik of invoer duurt het 2 minuten voordat ie geladen is en ik iets kan zien (pagina's met veel fotoos zelfs nog langer.)
ik hoop echt dat iemand nog een idee heeft, wat ik hieraan kan doen.
 
mijn vorige antwoord had ik getypt voordat ik je laatste antwoord gelezen had, sorry als het nu een beetje dubbelop was, maar goed ik heb dus ooit in een computeridee gelezen dat je je bandbreedte zelf kan toewijzen aan bepaalde programmas maar kan dit artikel nergens meer vinden en hoopte dus via helpmij aan het antwoord te komen, moet ook eerst nadenken voordat ik een duidelijke vraag kan stellen. misschien was dit al duidelijker?
 
Ja, behalve misschien het feit dat je kilobits en kilobytes verwart ?

2500 Kb/sec is allemachtig snel, bedoel je met 2500,
2500 kilobits, dan praat je over zo'n 260 Kb/sec (kilobyte/sec) en da's een hele mooie snelle verbinding........

Heb je 't echt over 2500 KiloBYTE/sec ..............????
 
in jouw geval is dit dus 25% maar bij mij is het dus gemiddeld 97,5 % (ruwe schatting) met gevolg dat ik met mijn (dure) abonnement nauwelijks kan surfen, dat kan toch niet kloppen.
 
Ik pas overigens altijd de 10/15% vuistregel toe alvorens ik door 8 deel.

Eerst 10 tot 15% van de door de provider opgegeven theoretische (Kilobits) snelheid afhalen en vervolgens delen door 8, geeft veelal een zuiverder beeld van de werkelijke Kilobytesnelheid dan slechts de theoretische Kilobits downloadsnelheid delen door 8.
 
ik lig daar altijd mee overhoop de bytes en bits, ik heb het classic ab. van chello en die adverteren met 2500Kb download en 512 Kb upload of dat bytes of bits zijn weet ik niet maar speedtest zegt nu dat ik een download max. van 163 Kbytes per seconden heb en dus 1308kbps dus die 2500Kb zal dan wel op dat laatste slaan denk ik. nu zal ik kazaa even aan zetten en de test nog eens doen. momentje
 
da's raar nou heb ik mijn uploadbreedte in kazaa OMHOOG gegooit en "extra uploadbandbreedte als de computer niet wordt gebruikt "uitgevinkt en nu blijft mijn downloadsnelheid bij speedtest wel gelijk, ben ik nou gek of lijkt het maar zo
 
met die vuistregel is mijn download snelheid nog aan de lage kant, zou dan 265 Kbytes moeten zijn en is 163 dus
 
oeps te vroeg gejuichd, nu zijn er 2 van me aan het uploaden en nu heb ik nog maar 23 Kbytes over van mijn bandbreedte, ben er dus nog niet uit. nog ideeen?
 
ik vermoed dat je HET antwoord inmiddels hebt gegeven.

Bij mij staat standaard dat vinkje dus niet bij "als de pc niet gebruikt wordt, extra upload"... etc. etc.)

Als je daarbij even veronderstelt dat Kazaa na zijn opstart dus al ruimte reserveert dan is het verhaal compleet, want als jij niets download en anderen uploaden nog niets, dan wordt dus een grotere bandbreedte ter beschikking gesteld.

Deze theorie wordt eigenlijk een klein beetje onderuit gehaald door jouw opmerking over het trage surfen. Als Kazaa "kijkt" naar het computer / internetgebruik, dan zou die extra ruimte aan jou moeten worden teruggegeven op het moment dat je wat "doet" met de pc / internet.

Ik raak nu ook een klein beetje confuus :confused: :D
 
Laatst bewerkt:
ja wat dacht je van mij, ik raak hier ook behoorlijk gestressed van, daarbij ook nog een chello helpdesk van 10 cent per minuut die je niet behoorlijk kunnen/willen helpen. maar goed dat vinkje is dus nu uit, maar mijn snelheid is behoorlijk beneden peil, ga kazaa nog even uitzetten ter controle, maar ik weet het antwoord al.
 
en ja hoor, voor het uitzetten 32,8 en na het uitzetten 171,3 aardig verschil toch? en zoals ik in mijn eerste bericht al zei bearshare heeft dit probleem niet, (wel ietsje verschil, maar da's nog geen 10 % terwijl hij wel download snelheden haalt van net nog 1100 Kbps,
snap er echt geen jota van.
 
Om geen spraakverwarring te krijgen :

providers geven hun maximale downloadsnelheden in kilobits en niet in kilobytes. Als jouw provider bijv. 2048 opgeeft, dan heb je het dus over 2048 / 8 = 256 Kb (Kilobyte) (dan laat ik die 10 tot 15% aftrek regel voor het gemak even vervallen)

Of nog simpeler : als je de snelheid die speedtest . nl aangeeft met 8 vermenigvuldigt (en je telt er iets bij ivm met die 10-15% regel) dan zou je je providersnelheid in kilobits moeten hebben.........

Reken ze !

btw, ik zag net dat www speedtest nl gemoderniseerd is:
nadat de test gereed is staat er rechtsonder de gemeten snelheid tevens de snelheid in bits. Je hoeft dus zelf niet rekenen............... ;) :D Wat ik mij meen te herinneren is dat dit voorheen niet het geval was bij speedtest..?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan