switch op router, netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

phanz

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Goedenmorgen helpmij collegeee,

Ik wil een weekend gaan gamen bij mij thuis in de schuur samen met een maat van me.
Nu staat er in ons huis een router met 3 poorten waarvan er 1 gebruikt word door een pc in de woonkamer. nu staat de schuur op ongeveer 25 meter van ons huis en we hebben 2 kabels van 25 meter dus lijkt mij een makkelijke optie maar nu had ik ergens gelezen dat veel mensen ook een switch gebruiken dus ik zou zeg maar ook een switch in de schuur kunnen zetten en dan maar 1 poort op de router gebruiken en dan via de switch de pc's te verbinden wat is volgends jullie het snelste?

het lijkt me logisch dat het de kabels gwoon straight in de router sneller zijn.

we hebben thuis een 90mbit lijn van UPC en we hebben een Net gear WNR 2000 als router staan

en nog een tweedde vraag hoe kan ik thuis het beste bestanden share we willen geen PC die de hele dag en nacht aan staat maar wel een soort netwerk hardeschijf van 1TB hoe zouden we die moeten configureren en hoe moeten we de router instellen en maakt het nog uit op welke PC we hem aansluiten de snellere of de langzamere? en merken we dat met het internetten qua games spelen want we willen liever niet een langzamere internet vebrinding krijgen door die hardeschijf we zetten er waarschijnlijk voornamelijk de download op van usenet dus hij zal wel zwaar belast worden denk ik.

mvg

Dat van een schijf in je netwerk kun je oplossen met een NAS-adapter. Daar heb ik er nog één van liggen die ik misschien wel wil verkopen. Hiermee sluit je een externe hdd rechtstreeks aan op je router zodat je niet een pc aan hoeft te hebben. Werkt ook als printserver.

conceptronic_chddlanu_3_500x375.jpg

Laatst bewerkt:
mijn dank is groot :) dan gaan we die maar is aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan