Syntax error bij alle built in functions gerelateerd aan data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hoi allen,

Ik heb sinds een week een probleem bij een database die ik aan het maken ben. Geen enkele functie die met data te maken heeft doet het meer (denk aan Now(), Year(), Month() etc.). Dit doet zich enkel in een database voor, ik heb getest bij een andere database, hier doen ze het wel. Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen of fout heeft kunnen gaan?

Het ligt niet aan de functies per se, maar in je bibliotheken (vermoedelijk). Of aan een niet goed werkende procedure/functie. Ga naar het VBA venster, en compileer de db (<Foutopsporing>, <db compileren>) en controleer of er fouten in de code zitten. En check in <Extra>, <Verwijzingen> of alle noodzakelijke bibliotheken correct functioneren.

Aanvulling op Octafish, vergelijk de bibliotheek met de werkende database en kijk of er verschillen zijn (kijk goed naar de versies).
Mocht je niks raars vinden dan kan je alle formulieren, tabellen enz enz importeren in een nieuwe access db en kijken of het wel werkt.

Hoi,

De oplossing van Octafisch werkte gelukkig al, na compile db deden de functies het weer. Heel erg bedankt!

Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan