systeem beschadigd??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietskeoh

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
63
hallo
Gister Ukash virus, of ik 100euro wilde betalen.... Verwijderd door eerst in veilige modus alle opstartprogramma's uit te schakelen, daarna voorzichtig een voor een weer aan. Met spyhunter locaties gevonden waar ukash zat, deze handmatig verwijderd. Ukash is weg.
Nu probleem met internet. Dacht eerst dat het aan IE8 lag (rode kruisjes ipv veel plaatjes), maar er is meer aan de hand. Wifiverbinding komt zeer traag tot stand. Openen netwerkverbindingen via startmenu is extreem traag (1 minuut om te openen...). Icoontje in taakbalk zegt dat er iets mis is bij het maken van de netwerkverbinding "dubbelklik voor oplossing", dit duurt vervolgens ook 1 minuut om te opnen. In het hulpprogramma waar ik dan in kom lijkt niks aan de hand. Internetverbinding werkt wel.
Tegelijk Tasmanager open: cpu is slechts 0-5% in gebruik, wisselbestand 500Mb.
Gister ook CHKDSK gedraaid duurde ook verdacht lang: laatste onderdeel 'controle vrije ruimte' duurde 1,5 uur!
Na verwijderen Ukash wel 1x het blauwe scherm gehad "stop: 000021a (onherstelbare systeemfout)". Is er inderdaad iets onherstelbaar beschadigd.
Merkwaardie is dat opgeslagen versies in systeemherstel volledig gewist lijken, ukash?
Iemand een idee?
groet
Mark
 
Heb een soort gelijk probleem gehad. Echter had ik het opgelost met een Checkdisk Repair. Duurde bij mij ook 1.5 uur. Ik had de /R optie aangezet. Wellicht vergeten?
Dit deed ik wel met het programma Tune Up utillities 2013 http://utilities.tune-up.com/sem/brand/?x-rest=&gclid=CJLM1LP94LQCFY-6zAodXV0AxA

Heb dan ook alle tools gebruikt, tot defragmenteren van je harddisk en Registery toe. Daarnaast een grondige scan gedaan met AVG Internet security 2013 http://www.avg.com/eu-en/internet-security
Mijn pc deed er eerst minimaal wel 2-3 minuten over om op te starten :p

nu in 20 sec.
 
Laatst bewerkt:
Windows repair uitgevoerd, ook voorafgaande stappen/. Alleen sfc/scannow lukte niet omdat ik de cd met Windows XP Professional service pack 3 niet heb. Laptop is van de baas, hopelijk heeft hij de cd nog. Maandag eens vragen. SP3 voor home is wel te downloaden, de Pro versie niet zover ik weet?

De extreme vertragingen zijn opgelost. Wat blijft is het probleem met IE: een deel van de plaatjes op websites wordt niet weergegeven, daarvoor in de plek een rood kruisje. Maar ligt denk ik niet aan IS: ook het scherm van AVG virusscanner heeft een stel van die rode kruisjes.

nog ideeen?

groet
Mark
 
Kan je meteen aan je baas vragen of hij de laptop beter wil gaan beschermen. :)
 
Wat blijft is het probleem met IE: een deel van de plaatjes op websites wordt niet weergegeven, daarvoor in de plek een rood kruisje. Maar ligt denk ik niet aan IS: ook het scherm van AVG virusscanner heeft een stel van die rode kruisjes.

groet
Mark

Andere browser gebruiken en anders mag je handmatig alle URL's toevoegen als toegestaan.
Waarschijnlijk ziet hij de URL als niet beveiligd. Maar hier zou IE 8 en lager een lek in hebben volgens geruchten. IE 9 en 10 werken, prima maar worden niet ondersteund door XP...

Gewoon Google Chrome instaleren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan