Systeem C ( geheugen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
jup alle 2 al gedaan

als ik die trials wegdoe , zijn men word enzo dan ook weg??

Dat weet ik dus niet. Ik weet niet of je de programma's in die mappen hebt geïnstalleerd, of alleen het bestand benodigd voor installatie hebt opgeslagen.
Volgens mij raak je niets kwijt want ik die die mappen ook in c:\program files\ staan.

maar nu heb ik nog geen verklaring hoe het komt dat mijn C schijf ingenomen wordt terwijl ik eigenlijk er niet veel tot bijna niets op instaleer???

En nog een keer :):
Mogelijke oorzaken zijn:
- Schaduwkopieëren (I know)
- Systeemherstel
- Tijdelijke bestanden
- Wisselbestand/slaapstandbestand
- Kopieën van bestanden i.v.m. installaties en updates.

Oftewel: het kunnen meerdere dingen zijn.
Ik weet niet wat je met je PC gedaan hebt maar ook 'under the radar' vinden er zaken plaatsen: waaronder de aanmaak van tijdelijke bestanden tijdens het internetten en het werken met programma's en het updaten van Windows :).

Draai eens een schoonmaakprogramma en kijk hoeveel je kwijtraakt aan GB's. Daarna doe je een TreeSize vergelijking en wanneer je ziet dat je weer een GB kwijt bent TreeSize je weer. Dan zie je als het goed is welke map nu opeens groter is.

cc cleaner en schijfopruiming al gedaan

nog een voorstel ?

Nop.
Je hebt nu toch geen 'problemen'? Gewoon even in de gaten houden :).

ik heb idd geen problemen enkel dat er 1 gb per week bijkomt zonder iets op de pc te zetten dus jij denkt dat dit door backups en updates en internet komt ?

Dat kan heel goed; daarom zeg ik: ruim de tijdelijke bestanden op. Dit zou veel moeten schelen.
Mocht het nu echt de spuigaten uitlopen (aangezien ik niet aanneem dat dit door blijft gaan) kijk dan verder, bijvoorbeeld in de richting van een virusscan.

tijdelijke bestanden hoe doe je dat , toch met ccleaner enzo ?

of nog anders

het zou ook kunnen dat er schijfruimte bijkomt door spyware...

scan daarom ook eens met superantispyware

de vorige dingen over schaduwkopiën en wisselbestand, ... kloppen inderdaad.
daardoor krijg je ook extra schijfruimte bezet.

ccleaner ruimt ook inderdaad temp. files op

kijk eens naar dit

daar staat system volume information deze neemt elke dag toe ? hoe kan ik deze bestandjes verwijderen want deze zie ik niet

groetjes

System Volume Information = systeemherstelpunten + schaduwkopieën. Deze neemt inderdaad elke dag toe maar zal niet je schijf vol laten lopen.

Als u herstelpunten wilt opslaan, moet u over ten minste 300 MB aan vrije schijfruimte beschikken op elk van de vaste schijven waarvoor u Systeemherstel wilt inschakelen. Systeemherstel gebruikt maximaal 15 procent van de ruimte op een afzonderlijke schijf. Oudere herstelpunten worden verwijderd naarmate de hoeveelheid beschikbare ruimte die voor herstelpunten wordt benut steeds groter wordt, zodat er ruimte vrijkomt voor het aanmaken van nieuwe herstelpunten.

kan je me even piekfijn uitleggen :) hoe ik deze kan verwijderen???

dat zou zeer vriendelijk zijn

Als je die wilt verwijderen:
Rechtsmuisknop C:\schijf.
Schijfopruiming.
Tabblad "Meer opties".
Knop "opruimen" (2e knop).

Maar ze komen vanzelf weer terug :). Of je moet systeemherstel en schaduwkopieën uitschakelen maar dat raad ik je af.

deze heb ik allang uitgeschakeld

dus daar staat niks is toch raar dat ze dan bijkomen he? niet ,

Zeker weten dat ze volledig uitgeschakeld staan? Daar wordt die map namelijk mee gevuld.

ik heb de vinkjes uitgedaan moest er dan nogiets gedaan worden

als het dan uigeschakeld staat hoe word deze dan gevuld want als ik ze verwijder met schijfopruiming staat er niets in want er komt geen ruimte vrij

Er staat wel degelijk iets in; dat getuigt TreeSize Pro.

Graag wil ik dat je controleert of het systeem echt uitgeschakeld staat. Als dat zo is kun je de bestanden handmatig proberen te verwijderen.

attachment.php

Bijlagen

• schijven.png
    schijven.png
    29,6 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan