systeem error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imrani

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Sinds 1 week heb ik een nieuwe
systeem
AMD werkend op XP (NTFS)
nu heb ik 2 problemen:

1. Ik kan bijna geen enkele bestand
uitpakken of installeren
telekens is er wel een error
op mijn vorige systeem werkte het wel
en het gaat om meerdere bestanden/ cds

2.
Zo eens per dag start
mijn computer opeens opnieuw op
zo uit het niets.

Kan iemand mij helpen,

Alvast Bedankt

Imrani.

Wat zit er verder in het systeem? Je hoeft trouwens niet elke keer op <Enter> te drukken als je je tekstje typt hoor, dat gaat automatisch.

Oke ff kijken...en bedankt voor je tip....
het is een 1800 amd xp
geforce 4 + tv out
512 ddr ram
80 gb 7200 maxtor
writer
cd rom
a schijf

niks bijzonders

software
norton utilities

nu wilt zelfs mijn office xp niet installeren...
ik heb altijd fat32 gehad geen ntfs kan het aan dat liggen leverancier zegt alleen probeer xp opniew te installeren maar dat heb ik al een aantal keren gedaan snel format en normaal format en dat nadat ik de hele schijf had verwijderd (hele partittie). Ik gebruik 1 partitie zou ik misschien meerdere partities moeten maken maar daar kan het toch niet aan liggen? ik weet het gewoon echt niet.....bedankt alvast

Heb je 'm zelf in elkaar gezet? Onlangs nog wat geïnstalleerd qua hardware?
Welke foutmelding krijg je exact?

Nee heb em niet zelf in elkaar gezet.
Windows XP heb ik wel zelf geinstalleerd.
en alles werk wel behalve zo nu en dan loopt wat vast als mijn computer een beetje veel moet denken alsof ie dat niet aan kan en ik kan niks uitpakken of installeren er is wel iets fout een corrupt error of setup found an error wil close setup now enz.
en als mijn systeem opnieuw opstart uit het niets
dan krijg ik geen melding.....

verder niks aangesloten

Thanks
Greetz

Imran

Dat je pc opnieuw opstart kun je uischakelen middels:
configuratiescherm->systeem->opstart en herstelinstellingen: instellingen-> wegvinken 'opnieuw opstarten'.
Da's symptoombestrijding, voor de ware aandoening vraag ik me af of dit ligt aan de bestandsindeling (w.s. nu NTFS). Je oude bestanden zijn van het type FAT32, FAT...Ik weet het ook niet, iemand anders?
Er staan verder geen uitroep-of vraagtekens onder apparaatbeheer? Op hoeveel mhz draait je 1800+? Wellicht dat ze vergeten zijn de FSB juist in te stellen, en dat je systeem nu wat instabiel loopt. Maar da's allemaal speculatie.

Leverancier helpt ook niet echt mee...
hij draait op 333mhz (dat zie ik bij het opstarten)
bedankt voor het opstarten probleem hopelijk houdt dat op.

Leverancier zij probeer met een andere chip geheugen te testen en wat het dan doet
ga ik dan maar ff proberen tja moet toch wat proberen...

BEDANKT!!!

Imrani.

Geplaatst door Imrani
hij draait op 333mhz (dat zie ik bij het opstarten)
Dat is toch zeker niet je FrontSideBus??? Dan heb je je pc overgeklokt, want een 1800+ heeft een FSB van 266mhz. Waarschijnlijk slaat die 333mhz op de snelheid van je geheugen...

Ow, Sorry kan best kloppen....
waar moet ik dan kijken voor de snelheid waar mijn systeem op draait?

Thanks

Geplaatst door Imrani
Ow, Sorry kan best kloppen....
waar moet ik dan kijken voor de snelheid waar mijn systeem op draait?

Thanks
configuratiescherm->systeem-> algemeen->
kijken naar onderdeel 'computer' en daar naar de kloksnelheid. Maar vaak schiet het ook voorbij tijdens de opstart.

Ik ben eracher daar staat
1,15 Ghz kloksnelheid
512 mb ram geheugen

Kan ik dat ook ergens controleren hier voor de duidelijkheid een foto....niet zo helder door gif.

Bijlagen

• goed.gif
    goed.gif
    56,3 KB · Weergaven: 36
Ik kreeg net de volgende melding toen mijn computer soort van stand by ging soort van de de bekende blauwe error scherm met in het wit:

Er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen
Controleer of er voldoende schijfruimte is cvrij is Schakel het stuurprogramma uit vervang zo nodig de beelscherm adapter.
Raadpleeg de hardware leverancier voor eventuele bios-update. schakel bios geheugenopties zoals caching of shadow uit....

en het eidigt met
bezig met starten van fysieke geheugedump.
voltooid.

Weet iemand wat ik zou kunnen proberen?

Thanks for the replys

Imran.

Iets nieuws wat ik steeds vaker merk is dat ik tijdens het surfen vaak geen plaatjes kan zien (rode kruisjes wel :-) en ook krijg ik erros je weet wel IE vastgelopen niet verzenden....

Hopelijk is dit iets.....

Imran

Je computerleverancier heeft de processor verkeerd ingesteld (FSB op 100 in plaats van 133). Als je technisch genoeg bent kan je dat zelf veranderen, anders terug naar de winkel, dan kunnen ze gelijk je probleem even checken.

damn, winkel is niet echt in de buurt...
is het veranderen lastig moet het in de bios ik weet het een en ander wel maar hoe dat weet ik niet?

Please help wil niet weer een wereldreis naar die winkel maken....

Imran

ps is dat wel het probleem?
als dat opgelost is zou het dan weer goed zijn?

Geplaatst door Imrani
damn, winkel is niet echt in de buurt...
is het veranderen lastig moet het in de bios ik weet het een en ander wel maar hoe dat weet ik niet?

Please help wil niet weer een wereldreis naar die winkel maken....

Imran

ps is dat wel het probleem?
als dat opgelost is zou het dan weer goed zijn?
Mmm, om te weten of het in het BIOS kan of met een jumper op het moederbord moet ik toch echt het moederbord type. Dit kan je met bijv. AIDA32 en Sisoft Sandra vinden. Het zou goed kunnen dat de boel weer werkt zodra hij weer goed staat ingesteld (je weet maar nooit) en hij wordt er een STUK sneller van (je hebt ook immers voor een AthlonXP 1800+ betaald, niet voor een 1300+ ofzo). Ik zou in ieder geval een boze mail sturen of bellen naar de leverancier, want dit is wel een heel belangrijk detail om over te slaan.

Jeetje, niet te geloven...Ik mail ze zeker!!!

Processor: AMD Xp 1800+ (266FSB) Moederbord:
MSI KT3-Ultra (AMD) HD: 80 GB UDMA 133
en 512 DDR 333 (dane Alec)

Mensen echt bedankt zonder jullie wist ik dit echt niet
THANKS!!

Imran

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan