Systeem informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Het programma werkt zonder problemen en de informatie klopt.

Verder heb ik enkel nog een opmerking over de layout. Ik heb 'Microsoft Windows 8 Release Preview' en dit is wat te lang voor de form. Mss een tip om de grote van de form automatisch te laten aanpassen aan de inhoud.

Edit: Net opgemerkt dat er bij 'Codename' (over het besturingsysteem) staat "Longhorn" maar ik dacht dat de codenaam voor Windows 8, 'Windows 8' was.

mvg
BEEE

Laatst bewerkt:
De grote van het form aanpassen gaat eigenlijk tegen het hele principe (klein + snel informatie hebben).
Echter heeft U wel gelijk, ik merkte dit zelf met windows vista home premium.

De oplossing die ik tot zover had bedacht (niet toegevoegd) is een textbox gebruiken.

@codename, aangepast. (wel vond ik dat codename gewoon "8" is en neit "windows 8")

bedankt voor het testen zoals altijd.

OPROEP :D! Iemand die kan helpen misschien?: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/719301-Sub-aanroepen-in-usercontrol-lukt-niet

Ik heb hem nu 1x (onder hardware weer...) en bij de andere staat nu NOG niets. maar ideeen zijn er al wel voor :P

Update

De volgende dingen zijn weer nieuw:

• Een hardware / software menu pagina (die van software werkt niet, hardware wel)
  • Balk toegevoegd met de volgende knoppen:
    • Terug naar compacte modus
    • Screenshot maken
    • Refresh (werkt nu)
    • open about scherm
    • Kopieer tekst (doet het nog niet)
    • Save (doet het nog niet)
    • Print (doet het nog niet)
    • Een combi knop voor het afsluiten / herstarten van de pc ** hoeft niet getest te worden, is lastig... :P
    • Knop naar mi-soft.nl
  • Moederbord pagina werkt (weinig info nog)
  • Processor pagina werkt (niet alle info + volgorde is nog niet goed)
  • Geheugen pagina is toegevoegd (2 items met informatie pas)
  • Video pagina toegevoegd (doet niks als de naam veranderen in het rechtse scherm)
  • stations pagina toegevoegd (doet niks als de naam veranderen in het rechtse scherm)
  • Netwerkadapters weggehaald onder tab "netwerk"
  • Wat andere namen in het linkse menu
  • Geïnstalleerde software toegevoegd (+ alles werkt)
  • Bij systeem overzich windows prestatiescore toegevoegd.
  • ** Deze moet nog bevestigd worden, en is een testcode:
    MartinJM's processornaam probleem opgelost.

Download link:http://www.mediafire.com/?6pd024cro7d2j6d

Ik hoor de kritiek weer graag :D

**PS: bekende problemen, OS naam is soms te lang, ik ben hier nog niet uit wat ik ermee wil doen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het duurde even voordat ik tijd had om ernaar te kijken, maar ik heb nu eindelijk tijd gevonden :)

Ik heb wel (weer) een paar puntjes aan te merken:
  • Je moet nog even goed kijken naar de tooltips van de toolstripbuttons, die zitten niet helemaal goed.
  • Het begint nu een heel uitgebreid programma te worden, waarbij ik het persoonlijk ook prettig zou vinden als het fullscreen zou kunnen.
  • De uitlijning van de listview is een beetje raar. Hij loopt verder door buiten het programma ofzoiets. Als je dan de breedte van de 'Items' kolom verandert, dan ziet het er raar uit met de horizontale scrollbar.
  • Bij het moederbord en de processor staan er nog steeds spaties (/lege ruimtes) in. :confused:
  • Als je op 'Hardware' klikt, dan is het icoontje van overzicht net wat anders dan in de treeview (of lijkt dat maar zo?), die zou ik hetzelfde houden zodat mensen makkelijker/sneller gewend raken aan die icoontjes. Persoonlijk vind ik het dan ook lijken alsof het aparte dingen zijn.
  • Ook staat er bij 'Hardware' "RAM" en in de treeview staat "geheugen".
  • Bij BIOS -> functies staat 2x "Reserved BIOS vendor" en 16x "Reserved for system vendor".
  • De L2 cache snelheid staat bij mij als 'unknown'. Het zou natuurlijk wel grappig zijn als het programma dat dan online zou opzoeken. Dat gaat natuurlijk heel makkelijk handmatig met de informatie uit het programma, maar het zou wel weer een beetje handwerk schelen. Eventueel ook eerst in een popup vragen of de gebruiker dat wil en erbij zetten dat de informatie incorrect zou kunnen zijn.
  • Bij het geheugen staan nu 2 dingen. Volgens mij valt er veel meer over het geheugen op te zoeken. Waarschijnlijk zijn die dan wel minder relevant voor het programma, maar nu ziet het er zo leeg uit. Misschien is het ook mogelijk om uit te zoeken hoeveel geheugenkaarten erin zitten.
  • 'Video' bleef bij mij helemaal leeg.
  • In de treeview staat "Netwerk kaarten", maar je laat adapters zien. Dat is toch echt iets anders omdat adapters virtueel zijn en kaarten zijn echt hardware. Zo heb ik 2 netwerk kaarten, maar wel (volgens jouw programma) 5 adapters. Het staat er wel boven, maar niet heel duidelijk.
  • 'Stations' bleef ook helemaal leeg.
  • Als ik op 'Software' druk ik de treeview, dan krijg ik hetzelfde overzicht als bij 'Hardware'. Alleen werken bij 'Software' de knoppen niet.
  • 'Besturingssysteem' ziet er helemaal goed uit!:thumb:
  • 'Geïnstalleerde software blijft ook helemaal leeg.
  • 'Netwerk' doet bij mij helemaal niets.

Nog even een opmerking over het geheugen: In windows 7 (in vista dacht ik ook maar weet ik niet zeker), zit een optie om geheugenkaarten als extra RAM te kunnen gebruiken, ik heb jouw programma daarmee niet getest, maar het zou kunnen dat er dan iets niet helemaal goed gaat.

Ik heb in de lijst maar alle punten opgeschreven die ik tegenkwam, ook die al in je post uitgelegd werden, zodat je hier gewoon het lijstje af kan :) Alleen de menustrip heb ik (nog) niet getest.

Succes met de verdere ontwikkeling van het programma!:thumb:
MartinJM

[edit]
Ik zie nu ook dat de screenshot tekentjes verschillen. Daardoor duurde het even totdat ik in de gaten had wat die knop nu precies zou gaan doen :p
[/edit]

Laatst bewerkt:
  • Je moet nog even goed kijken naar de tooltips van de toolstripbuttons, die zitten niet helemaal goed.

Opgelost
  • Het begint nu een heel uitgebreid programma te worden, waarbij ik het persoonlijk ook prettig zou vinden als het fullscreen zou kunnen.

Misschien als alles af is. :)
  • De uitlijning van de listview is een beetje raar. Hij loopt verder door buiten het programma ofzoiets. Als je dan de breedte van de 'Items' kolom verandert, dan ziet het er raar uit met de horizontale scrollbar.

Foto? ik snap je niet :)
  • Bij het moederbord en de processor staan er nog steeds spaties (/lege ruimtes) in. :confused:

MMMM, kom ik later dan wel weer op (ik snap zoizo niet waarom intel zo'n naam gebruikt met een hoop spaties...)
  • Als je op 'Hardware' klikt, dan is het icoontje van overzicht net wat anders dan in de treeview (of lijkt dat maar zo?), die zou ik hetzelfde houden zodat mensen makkelijker/sneller gewend raken aan die icoontjes. Persoonlijk vind ik het dan ook lijken alsof het aparte dingen zijn.

Dat is het zelfde icoontje :P ik zie nu inderdaad ook dat hij donkerder lijkt in het tabje "hardware", ga ik even naar kijken :D (raar toch? is zelfde file :P)

Opgelost, heb gewoon dezelfde file weer toegevoegd en nu is hij wel donkerder O.o
  • Ook staat er bij 'Hardware' "RAM" en in de treeview staat "geheugen".

Aangepast, beide zijn nu geheugen.
  • Bij BIOS -> functies staat 2x "Reserved BIOS vendor" en 16x "Reserved for system vendor".

Aangepast
  • De L2 cache snelheid staat bij mij als 'unknown'. Het zou natuurlijk wel grappig zijn als het programma dat dan online zou opzoeken. Dat gaat natuurlijk heel makkelijk handmatig met de informatie uit het programma, maar het zou wel weer een beetje handwerk schelen. Eventueel ook eerst in een popup vragen of de gebruiker dat wil en erbij zetten dat de informatie incorrect zou kunnen zijn.

Dat is een goed idee :D misschien voeg ik dat later wel toe.
  • Bij het geheugen staan nu 2 dingen. Volgens mij valt er veel meer over het geheugen op te zoeken. Waarschijnlijk zijn die dan wel minder relevant voor het programma, maar nu ziet het er zo leeg uit. Misschien is het ook mogelijk om uit te zoeken hoeveel geheugenkaarten erin zitten.
  • 'Video' bleef bij mij helemaal leeg.
  • In de treeview staat "Netwerk kaarten", maar je laat adapters zien. Dat is toch echt iets anders omdat adapters virtueel zijn en kaarten zijn echt hardware. Zo heb ik 2 netwerk kaarten, maar wel (volgens jouw programma) 5 adapters. Het staat er wel boven, maar niet heel duidelijk.
  • 'Stations' bleef ook helemaal leeg.
  • Als ik op 'Software' druk ik de treeview, dan krijg ik hetzelfde overzicht als bij 'Hardware'. Alleen werken bij 'Software' de knoppen niet.
  • 'Geïnstalleerde software blijft ook helemaal leeg.
  • 'Netwerk' doet bij mij helemaal niets.

Processor pagina werkt (niet alle info + volgorde is nog niet goed)
    Geheugen pagina is toegevoegd (2 items met informatie pas)
    Video pagina toegevoegd (doet niks als de naam veranderen in het rechtse scherm)
    stations pagina toegevoegd (doet niks als de naam veranderen in het rechtse scherm)

& Netwerkadapters weggehaald onder tab "netwerk"
    & Een hardware / software menu pagina (die van software werkt niet, hardware wel)

Nog even een opmerking over het geheugen: In windows 7 (in vista dacht ik ook maar weet ik niet zeker), zit een optie om geheugenkaarten als extra RAM te kunnen gebruiken, ik heb jouw programma daarmee niet getest, maar het zou kunnen dat er dan iets niet helemaal goed gaat.

worden gefilterd, bij stations worden die wel apart herkent (ja die werkt bij mij al :P)

Succes met de verdere ontwikkeling van het programma!:thumb:

[edit]
Ik zie nu ook dat de screenshot tekentjes verschillen. Daardoor duurde het even totdat ik in de gaten had wat die knop nu precies zou gaan doen :p

aangepast (eerste form is nu hetzelfde)
[/edit][/QUOTE]

[/list]

Laatst bewerkt:

worden gefilterd, bij stations worden die wel apart herkent (ja die werkt bij mij al )

Ik bedoelde met 'Windows Ready Boost'. Ik kon net niet op de naam komen...

Ik heb nog iets irritants (kan ook aan de helpmij foto-uploader liggen), maar als ik de screenshots probeer te uploaden komt er een foutmelding. Iets dat de BMP afbeelding een verkeerde extensie heeft ofzo. Als ik ze dan (op mijn computer) verander naar .BMP-tjes en ze dan converteer naar jpeg, dan werkt het wel, maar het is wel een omweg. Ik denk dat het eigenlijk met een verkeerde codec opgeslagen wordt... Wel worden ze dan een stuk kleiner waardoor het uploaden sneller gaat :)

attachment.php

mi-soft software information4.jpg
Rechtsonder kan je zien dat de scrollbar daar niet ophoud, maar het form wel...
[edit]
Het makkelijkst is denk ik om de scrollbars uit te schakelen... Maar dat zal vast wel andere (onvoorziene) problemen geven.
[/edit]

MartinJM

[edit]
Ik zie nu nog iets héééél kleins:
Als je een screenshot maakt, dan staat dat knopje op de screenshot ingedrukt. Het zou wel mooier zijn als dat niet zo is :p Dan trekt het iets minder aandacht.
[/edit]

Bijlagen

• mi-soft software information5.jpg
    mi-soft software information5.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Je hoort alleen in BMP te kunnen opslaan (mijn oh zo favoriete formaat :D).

De filter stond verkeerd :P

Is dus opgelost.

Foto hielp, ik snap hem :) is inderdaad een aantal pixels te lang

Ook opgelost

geinstalleerde software:
systeeminformatievanmis.png

Stations:
systeeminformatievanmis.png

overzicht (met fix):
overzicht.png

De screenshot functie zal nu ook de naam van het paneel in de bestandsnaam verwerken, om zo dubbele te voorkomen (let op, alleen de Meer info screenshot krijgt dat)

Laatst bewerkt:
Hmmmm, ik zet er altijd een opvolgend nummer achter.... Dat werkt ook altijd. Doe ik BTW ook met de downloads.

Maar het ziet er goed uit. Nu nog proberen om te zorgen dat het een fout maakt :p Ik heb namelijk meerdere programma's om virtuele disks te maken en ik heb een acer. Daarin zit een standaard reïnstall partitie...

Ik ben benieuwd of het programma dit allemaal foutloos gaat doorstaan :P

MartinJM

[edit]
In die lijst van programma's herken ik wel het een en ander btw :)

Heb je Eazfuscator gebruikt hiervoor?

En ik heb nog een suggestie:
Het kunnen verwijderen van een programma via dat menu. Of anders een (makkelijk) alternatief zoals een link naar "programma's en onderdelen" van het configuratiescherm.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik upload vandaag denk ik geen nieuwe versie meer, morgen dus weer even kijken :).

Vandaag even werken aan de tips en kijken of ik wat panelen kan toevoegen.

Had ik ook niet verwacht hoor, je moet niet alles zo snel mogelijk gaan doen. Beter kwaliteit dan kwantiteit zullen we maar zeggen.

Succes met alles!:thumb:

MartinJM

Ik wil wel nog even terugkomen op jou porobleem.

zou je eens de eerste versie en de laatste versie naast elkaar kunnen zetten?
Zit er verschil in het aantal spaties?

Nee, er lijkt geen verschil te zijn. Dan gaat het wel over het kleine schermpje want de andere was nog niet af in het begin...

MartinJM

Zou je deze versie even kunnen proberen? (alleen kijken naar de namen A.U.B, er zitten nog wat fouten in die ik wil oplossen.)

http://www.mediafire.com/?tcwvz76g55gx7f7

Het kunnen verwijderen van een programma via dat menu. Of anders een (makkelijk) alternatief zoals een link naar "programma's en onderdelen" van het configuratiescherm.

Gedaan
naamloosbz.png

Laatst bewerkt:
Ik heb je app in een VM gedraait:

Na het terug wisselen naar de compacte modus en dan weer op meer info: exception bij het laden van je usercontrol denk ik
2e5qss1.png

Geen monotype corsiva geinstalleerd op de VM dus krijg ik een ander font, waarschijnlijk niet je bedoeling dus misschien een check je toevoegen voor je header control en een tweede keuze gebruiken als mono niet op de pc staat. (ervan uitgaande dat je panel een eigen control is en niet allemaal losse labels)
e0k6yo.png

Ook kun je misschien bepaalde controls vergrendelen als data aan het laden is, en weer inschakelen als het voltooid is. Snel wisselen of vernieuwen spammen zorgt voor vertraging en constant laden.

Beide problemen opgelost, ik kies een ander normaal lettertype en er wordt een standaard template geladen iedere keer als meer info opent.

(alle controls zouden geblokeert moeten zijn, dit was bij BIOS niet het geval. de rest wel)

Danku!

Laatst bewerkt:
Zou je deze versie even kunnen proberen? (alleen kijken naar de namen A.U.B, er zitten nog wat fouten in die ik wil oplossen.)

Ik heb hem geprobeerd maar de lege ruimtes staan er nog steeds in... :confused:

Ik zat toch nog even verder te kijken in het programma, en daar zag ik dat bij stations -> volumes ook netwerkschijven staan. Daar stond wel een ander tekentje voor, maar het was niet helemaal duidelijk.

Toen ik naar geïnstalleerde programma's ging kreeg ik een leuke error:
attachment.php

mi-soft software information6.jpg

Verder heb ik (nog) niet gekeken omdat je al had aangegeven dat er fouten in zitten waarvan je al op de hoogte bent.

MartinJM

[edit]
Misschien nog een idee: Een betere error-handling :P
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ja en die van de software was er 1 van haha :D

die lege ruimtes .... jij bekijkt het er maar mee! (vertaling: ik ga weer iets anders proberen).
Is het OK als ik jou de builds mail? aangezien jij de enige bent die dit kan testen (de enige tot nu met het probleem dus). anders raakt het hier zo vol met niks :D

Laatst bewerkt:
Is goed! :)

Ik hoop dat het dan wel lukt... Maar anders is het maar zo. Het is niet dat het echt een grote bug is ofzo..

MartinJM

[edit]
<- emailtje kan via de linkerkant :)
[/edit]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan