Systeem samengesteld, op- en aanmerkingen aub!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar je graka overklokken heeft igg amper nut. je merkt er niets van tijdens het gamen, alleen leuk voor de benchmarks
Zeker weten? Want benchmarks boeit me natuurlijk niet, gaat me om de prestaties in de praktijk xd

@marsmannetje: Ik ga er van uit dat ik deze PC zo'n 5 jaar ga gebruiken. Aangezien Blu-ray al een tijdje op de markt is... zal het dan niet zo lang meer duren voordat je een blu-ray speler nodig zult hebben. Right? In ieder geval over een jaar? Naja, eigenlijk kan ik 'm dan beter dan kopen he haha, als het erop aan komt

Laatst bewerkt:
De levensduur zal je niets merken hoor. Een modern kaartje kan gemakkelijk 90+ graden worden. Hierop worden ze gemaakt.

Misschien gaat hij dan wel geen 7 jaar mee, maar ach tegen die tijd heb je alweer een paar upgrades achter de rug als gamer :)
Dat is waar. Maar hoe hoger deze temperaturen, hoe groter de kans dat er iets mis gaat.
De kaart moet normaal gesproken de temperatuur wel aan kunnen, maar als er maar iets niet helemaal goed is, dan krijg je al problemen.
Er zijn teveel heethoofden de laatste jaren kapot gegaan. Denk aan de HD4870's en iets eerder de 8800-serie. Allebei kaarten welke te heet werden. Tuurlijk: via de garantie krijgt iedereen wel weer een nieuwe, maar de uitspraak dat 90 graden geen probleem is gaat zeker niet altijd op. Iets lagere temperaturen zijn gewoon beter.

En als je echt wilt oc-en met je graka zou ik toch voor een goed waterkoeling gaan.
Kost alleen wat knaken.

Maar je graka overklokken heeft igg amper nut. je merkt er niets van tijdens het gamen, alleen leuk voor de benchmarks
Overclocken helpt sowieso niet zoveel. Ook bij je processor merk je het echt niet dat deze bijv 10% sneller loopt.
Kijk: als je hem 2x zo snel laat lopen, dan wordt het zinvol.

Hoe dan ook heb ik liever dat ik de warmte via wat (stille) kastkoelers kan wegwerken, dan dat ik een (minder stille) videokaartkoeler alles laat doen, terwijl blijkt dat die koeler het niet alleen aan kan.

Een kaart van 90 graden is bijna de temperatuur van kokend water!!! Je zou dus thee kunnen zetten met water dat omgewarmd wordt door de videokaart. Absurt...

Zeker weten? Want benchmarks boeit me natuurlijk niet, gaat me om de prestaties in de praktijk xd
Alleen bij grof overclocken ga je het verschil echt merken. Maar dan moet je natuurlijk eerst een tijdje onoverklokt werken... Want elke nieuwe computer is sneller dan de oude computer...

@marsmannetje: Ik ga er van uit dat ik deze PC zo'n 5 jaar ga gebruiken. Aangezien Blu-ray al een tijdje op de markt is... zal het dan niet zo lang meer duren voordat je een blu-ray speler nodig zult hebben. Right? In ieder geval over een jaar? Naja, eigenlijk kan ik 'm dan beter dan kopen he haha, als het erop aan komt
Een dvdbrander kost 20 euro.
Dat is 60-70 euro minder....

Tegen de tijd dat je echt bluray wilt gebruiken, dan zullen de spelers wel weer een stuk goedkoper zijn. Het lijkt mij nogal zonde om 70 euro te besteden aan iets wat je voorlopig niet gaat gebruiken.

Alleen bij grof overclocken ga je het verschil echt merken. Maar dan moet je natuurlijk eerst een tijdje onoverklokt werken... Want elke nieuwe computer is sneller dan de oude computer...

Een dvdbrander kost 20 euro.
Dat is 60-70 euro minder....

Tegen de tijd dat je echt bluray wilt gebruiken, dan zullen de spelers wel weer een stuk goedkoper zijn. Het lijkt mij nogal zonde om 70 euro te besteden aan iets wat je voorlopig niet gaat gebruiken.
Ja je hebt helemaal gelijk, bedankt voor de tip. Had ik niet helemaal goed over nagedacht. De Blu-ray speler gaat eruit, en de Optiarc AS-7240S gaat erin. Kom ik toch nog wat dichter bij m'n budget :D

Edit: Het is nu €1720,79 + €199,- (Windows 7) = €1919,78. Die extra 170 euro heb ik er wel voor over denk ik.

Laatst bewerkt:
Weten jullie trouwens zeker dat de HD5870 in de Cooler Master CM 690 past?
Volgens XFX: Dimensions (Metric): 27.9 X 11 X 3.8

Mooi, mooi.

Ik zit trouwens nog een beetje te twijfelen over de voeding; Jullie vertelden me dat ik aan 600 watt genoeg had, maar deze voeding van 700 watt is ontzettend goed, stil en even duur als een 600 watt, dus daarom staat die nu in de setup. Maar, is 700 watt genoeg om eventueel later een extra HD5870 erin te gooien? Zoals in mijn eerste post staat, zal ik de i7 tot 3.6-3.7 GHz overclocken. Of moet ik dan voor de Corsair HX750W (geluidsoverlast :() gaan?

700W is meer dan genoeg, maar let erop dat een voeding 4 pci-express aansluitingen heeft.
Ik weet dat veel voedingen die niet hebben.

Al zeg ik er even bij dat ik niet weet welke pci express stekkers de HD5870 gebruikt. Ik ga er vanuit dat het gewoon 2 6-pins zijn...

700W is meer dan genoeg, maar let erop dat een voeding 4 pci-express aansluitingen heeft.
Ik weet dat veel voedingen die niet hebben.

Al zeg ik er even bij dat ik niet weet welke pci express stekkers de HD5870 gebruikt. Ik ga er vanuit dat het gewoon 2 6-pins zijn...
Dit volg ik niet helemaal, sorry, weet vrijwel niets van voeding enzo af. :D
HD5870: Type power connector(s): 2x PEG6

Aansluitingen Be Quiet Straight Power E6 700W:
Standaard molex: 4
Floppy: 1
Serial ATA: 8
6/8 pins PEG: 2
Totaal PEG: 2
Moederbord connector: 24 pins
4 pins CPU: Ja
8 pins CPU: Ja

Kan er dus maar 1 HD5870 aan worden gesloten? o.o

Ja, zo te zien wel. Hij heeft 2 PEG 6 nodig, dat betekent 2 stekkers met elk 6 pinnen.
De voeding beschikt over 2 kabels met 6 pinnen, waarvan 1 met een optie op 8 pinnen.

600W zelfs! Zit er een nadeel aan veel watt hebben als je dat eigenlijk niet nodig hebt? Bijvoorbeeld een 850 watt voeding hebben met een systeem dat maar 550 watt nodig heeft? If not, dan hoef ik verder eigk alleen maar naar de prijs te kijken (ja en natuurlijk hoe goed 'ie is)

Laatst bewerkt:
Je voeding trekt alleen uit de muur wat ie nodig heeft, hoeveel ie ook aankan.
De 850 watt slaat alleen op het maximale aantal Watts die richting computer uitgebraakt kunnen worden. Dat gaat nog eens maal de efficiency, en dat wordt uit de muur getrokken.

Dus heb jij een pc die exact 400 watt vraagt, en je voeding heeft een efficiency van 80% (het beste is momenteel rond de 85% dacht ik), trekt je voeding 500 watt uit de muur.
Want 500 x 80% = 400.

Dus het aantal watts van de voeding geeft alleen aan hoeveel hij maximaal door kan geven aan de pc, niet wat ie standaard uit de muur trekt.

600W zelfs! Zit er een nadeel aan veel watt hebben als je dat eigenlijk niet nodig hebt? Bijvoorbeeld een 850 watt voeding hebben met een systeem dat maar 550 watt nodig heeft? If not, dan hoef ik verder eigk alleen maar naar de prijs te kijken (ja en natuurlijk hoe goed 'ie is)
Dat maakt helemaal niet uit.
Het is alleen maar wat de voeding maximaal kan leveren. En dan nog zegt de hoeveelheid watt niets.
Lees mijn voedingen-draadje maar eens door (zie handtekening)

Dat maakt helemaal niet uit.
Het is alleen maar wat de voeding maximaal kan leveren. En dan nog zegt de hoeveelheid watt niets.
Lees mijn voedingen-draadje maar eens door (zie handtekening)

Je bent te langzaam marsmannetje :p

Oke, ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alles waar jullie me mee geholpen hebben, waar zou ik nu zijn zonder jullie :p
Ik ga het de komende dagen erg druk hebben met school/werk/sport, dus na die paar dagen zal ik me even helemaal gaan verdiepen in de juiste voeding kiezen.

WOW, dat ziet er heel goed uit! Dan ga ik denk ik voor HD5850 in Crossfire. Maar... is mijn i7 920 dan geen bottleneck?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan