systeem start niet, zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

thuurtje

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Ik heb een nieuw systeem gebouwd bestaande uit AsRock 939DUAL mobo, AMD Athlon 64 3200+, Spire koeler, 2x 512 DIMM PC 3200 Kingston, Benq 1650 DVD-lezer, Benq 1640 DVD-brander, Maxtor DiamondMax 10+ SATA 200 GB en Asus AGP 6800 in een Antec TX640B kast op een IIama 17 inch CRT scherm, PS2 toetsenbord en USB muis. Alles op de juiste manier aangesloten, met antistatisch polsbandje en zo. Bij het omzetten van de hoofdschakelaar achter op de kast komt er heel even spanning op de componenten (lampjes gaan even aan, ventilatoren gaan heel even draaien) daarna alles uit. Bij het indrukken van de powerknop voor op de kast gaan alle ventilatoren draaien (kast, voeding, grafische kaart) en op de kast branden twee LED's voor power en HD. Verder komt het systeem niet, zelfs geen bios. De twee LED's op de kast blijven branden, maar de laatjes van de DVD brander en DVD lezer reageren niet op indrukken van de open-knoppen. Ik heb het geheugen in de andere bankjes gezet, alle aansluitingen nagelopen, processor opnieuw geïnstalleerd, SATA schijf vervangen door ATA-schijf, maar niets heeft effect. Wat kan hier aan de hand zijn? Kan het aan de voeding van de kast liggen, aangezien bij het omzetten van de hoofdschakelaar alles heel even spanning krijgt, of moet ik het in het moederbord zoeken?

Ik zou het eerst in de voeding zoeken ja, gezien de lades van de DVD drives ook niet open gaan.

Kan natuurlijk ook zijn dat de voeding het gewoon niet trekt. Probeer eens alle onderdelen af te koppelen die niet primair nodig zijn voor het starten van het systeem (DVD-drives, tweede harde schijf, ongebruikte USB-hubs etc.)

voeding

Voeding is een 400 Watt, dus dat zou voldoende moeten zijn.

Heb je al geprobeerd om het batterijtje van het moederbord even er uit te halen?

Mja, 400 Watt zou ruim genoeg moeten zijn ja.

Ik begin me dan toch zorgen te maken over het moederbord...

Ik denk dat ik eerst maar alle spanningen op de voedingsstekkers ga meten, misschien geeft dat duidelijkheid. Als dat niet werkt, kan ik het mobo nog overzetten in een ander (werkend) systeem. Dank voor jullie reakties, als het niet lukt meld ik me weer.

Re: voeding

Geplaatst door thuurtje
Voeding is een 400 Watt, dus dat zou voldoende moeten zijn.

400 watt... Maar van welk merk?(als het een sweex is, dan is het opgelost: andere voeding kopen:D)

Afstandhoudertjes achter het moederbord geplaatst?

probleem opgelost

Ik heb het nieuwe mobo omgezet in een bestaand systeem en alles werkt als een zonnetje. Lag dus aan de voeding van de Antec.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan