systeem upgraden voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars97

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Beste helpmij'ers, ik wil graag mijn systeem upgraden om het beter te maken voor gaming en om het systeem in het algemeen sneller te maken. Het hoeft niet meteen geschikt te zijn voor high-end gaming. Misschien kunnen jullie mij helpen met wat er in ieder geval vervangen moet worden en hoeveel dat ongeveer gaat kosten. Dit is mijn systeem op dit moment:

Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Professional 64-bit SP1
Processor
Intel Core i3 540 @ 3.07GHz
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASRock H55DE3 (CPUSocket)
Grafisch
512MBGeForce 9400 GT (ASUStek Computer Inc)
Harde schijven
932GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA) 30 °C
186GB Western Digital WDC WD2000JD-00HBB0 ATA Device (SAT
Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device

Alvast bedankt!

welke voeding zit hier in?

dit is een Socket 1156 systeem en die kun je nog upgraden naar bijvoorbeeld een i5 750 en die is sterk zat om games te ondersteunen
echter kun je die dingen niet meer nieuw kopen klikerdeklik is zeker 90 euro waard dus alles er onder is mooi mee genomen.
wil je perse een nieuwe cpu dan moet je naar de i7 870 kijken echter kost die ruim 180 euro

verder zul je ook een gpu upgrade moeten uit voeren om een beetje te kunnen gamen en dan is de HD7850/GTX660 een goede keuze en die kost zo rond de 150 euro
en wellicht zul je ook een nieuwe voeding moeten kopen en die kost zo rond de 50 euro

dus ik denk dat je zo rond de 300 euro kwijt bent aan een upgrade

Laatst bewerkt:
Mijn voeding is een be quiet pure power BQT L7-430W. Is deze goed genoeg of moet een nieuwe kopen? zo ja, welke is goed?

En is het veilig om een tweede hands processor te kopen? Ze zijn vaak al gebruikt en zijn de prestaties dan nog steeds hetzelfde?
En als ik mijn pc upgrade naar jou genoemde specs, wat voor spellen zal ik dan ongeveer kunnen spelen?

Laatst bewerkt door een moderator:
de voeding is krachtig genoeg voor een HD7850

zodra je de upgrade hebt gedaan kun je alle games spelen die op dit moment uit zijn, natuurlijk wel op medium/high graphics liggend aan hoe zwaar het spel is.
en denk dat je dan de komende 2 a 3 jaar goed zit wat betreft gpu
je kan altijd nog een gpu upgrade uit voeren want die i5 750 is sterk zat om zelfs een GTX680 of HD7970 te ondersteunen

die i5 750 gaat zeker nog 4 a 5 jaar mee

en wat betreft de tweedehands cpu ja dat kan een risico zijn wellicht kun je vragen of hij kan laten zien dat de cpu het nog doet?
of even met de persoon langs een pc winkel gaan en vragen of ze de cpu kunnen testen

een cpu werkt of werkt niet als hij werkt dan is hij even snel als dat hij nieuw verkocht werd

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info!

ik heb nog 1 laatste vraag:
van de hd7850 zijn er twee versies de 1gb en de 2gb, welke raad je aan? (de 2gb is wel iets duurder natuurlijk)

welke resolute game je? Hogere resolutie dan full HD (1080P)? Dan zou ik voor 2GB gaan. Game je op Full HD of lagere resolutie: dan is 1GB ook wel voldoende.

(mocht je van plan zijn een nieuwe monitor te kopen binnenkort moet je natuurlijk naar de resolutie van de nieuwe monitor kijken )

ik heb nu nog een monitor met een lagere resolute dan Full HD, als ik een nieuwe ga kopen word dat waarschijnlijk een monitor met 1080p resolutie dus voor mij is het beter om voor de 1GB te gaan. bedankt!

Ik keek net op videokaartshop.nl en daar staat dat de HD7850 minimaal 500 watt voeding nodig heeft, mijn voeding is 430 watt, maar firestorm zei dat mijn voeding krachtig genoeg was, klopt dat? of was het een foutje?

corsair is een A-merk voeding en de 7850 gebruikt maar zon 158 watts dus dat ga je makkelijk redden

ik heb alleen geen voeding van corsair maar van be quiet, op de site van club3d en dan de HD7850 staat ook dat er minimaal 500 watt nodig is, maar ik neem aan dat jullie gelijk hebben en ik met 430 ook goed zit.

oeps sorry ik was even in de war :rolleyes:
bequiet is idd een goed merk en hetzelfde als de corsair cx430

Zou het nog een optie zijn om het geheugen uit te breiden? Gaan daar de prestaties op vooruit? Of heb ik genoeg aan 4 GB?

voor gamen is het misschien handig om 4 gb bij te prikken, is tegenwoordig ook niet zo duur meer

weet 1 van jullie welke beter is? de HD7850 of de gtx660? de gtx660 is iets duurder maar lijkt aan de specs te zien ook wat beter. wat raden jullie aan? Is er echt een groot verschil?

oke bedankt, ik zit nu alleen met een keuze, ik kan de HD7850 en de GTX660 beide voor ongeveer 180 krijgen, de gtx660 heeft iets betere prestaties alleen bij de HD7850 krijg ik er 3 gratis games bij (far cry 3, hitman absolution en sleeping dogs), dat gaat nog een moeilijke keuze worden...

Welke HD 7850 is het, een link graag? Er zijn nl. verschillende versies van, van verschillende merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan