systeem upgraden voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog 1 laatste vraag, mijn moederbord (ASRock H55DE3) heeft PCI-Express 2.0 sloten, de gtx660 heeft een PCI-Express 3.0 aansluiting, zorgt dat voor problemen?

Nee hoor Lars, PCI-e is backwards compatible wat betekent dat 3.0 op 2.0 past. Het gaat er gewoon om dat het een PCI-e x16 is en die heeft jouw moederbord. Is helemaal in orde Lars!

Ik ben net weer tegen iets aangelopen wat ik niet begrijp:

In mijn computer zitten 4 geheugen slots. ik heb nu 4gb geheugen (2x2gb) erin zitten en die zitten allebei in een slot met dezelfde kleur (blauw) voor dual channel. kan ik nu gewoon een nieuw geheugen van 4gb (1x4gb) kopen en die gewoon in 1 van de 2 overgebleven sloten stoppen? in het boekje van mijn moederbord staat namelijk dat als er 1 of 3 geheugen modules geïnstalleerd zijn de dual channel technologie niet meer werkt. Alvast bedankt!

Ja, dit kan volgens mij gewoon. Je moet dan even in het boekje van je moederbord kijken, daar vaak buiten het tabel aangegeven waar de geheugenbanken in single mode geplaatst moeten worden.

Het is handig om dan nog een keer 2x2 ipv 4 te pakken. Dit werkt beter met het moederbord.

Let op: je moet hetzelfde geheugen erin stoppen

@hasjenwiet, dat denk ik inderdaad ook want het is duidelijk dat dit moederbord een dual channel structuur heeft. Ik vind 4 GB geheugen, wat de TS nu heeft, niet erg veel, misschien zou dat naar 8 GB geupgrade kunnen worden? Maar als de TS niet per se high-end wil gamen weet ik niet of het zin heeft...

@hasjenwiet In welke mate moet het hetzelfde geheugen zijn, merk en grootte? Of moet de snelheid en alles ook hetzelfde zijn? Er zit nu namelijk 2x2gb ddr3 700mhz in, dat merk is nog wel te koop alleen de snelheden zijn nu veel hoger, dus ik kan niet precies hetzelfde geheugen meer kopen..

Wacht dit is verkeerd: ik heb net de kast opengemaakt en daar staat dat mijn geheugen 1333mhz snelheid heeft echter in een programma dat ik op mijn PC heb staan staat dat de snelheid 700 MHz (zie eerste bericht van dit topic)

669mhz x 2 = 1338mhz
klopt als een bus je moet het x 2 doen omdat het dual date rate is (DDR)

Oke, had ik kunnen bedenken haha, ik heb alleen geen echte game kast, daar zit nu 1 standaard koeler in, ik kan nog maar 1 koeler aansluiten, weten jullie een goede, stille, koeler die niet al te duur is?

zul je even moeten vertellen om welke kast dit gaat.
en als je dit niet weet zul je er achter moeten komen welke grootte fans er in kunnen

Een Cooler master elite, maar ik weet niet welke elite want deze is niet meer te koop ( ik heb volgens mij ook geen boekjes meer), ik heb het even opgemeten, er kunnen 2 120mm fans in (zit er al 1 standaard in) en op de zijkant zou eventueel nog een 80mm fan kunnen

EDIT: ik heb het gevonden, het is de Cooler master elite 331

Laatst bewerkt:
ik denk dat de standaard meegeleverde voeding het niet gaat redden straks, dus ik wil in ieder geval een 120mm fan, weet jij misschien een goede casefan die niet al te duur is?

thanks, ziet er goed uit! ik neem aan dat deze koeler beter is dan de standaard koeler? want dan zou ik eventueel een twinpack kunnen nemen en dan vervang ik de standaard ook meteen.

heb trouwens nog wel een vraag welke bios versie heb je?
dit kun je zien in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan