systeem upgraden voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er stond p2.30, ik kon het maar heel even zien, maar verder kon ik niks vinden wat op een versie lijkt

EDIT: het klopt in inderdaad, BIOS-versie: American Megatrends Inc. P2.30

Laatst bewerkt:
Btw, nu ik ook mijn geheugen ga vergroten naar 8gb, en een i5 processor + die gtx660, kan mijn 430 watt voeding het nogsteeds aan?

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine > Recommended PSU Wattage: *273 Watt. met een I5-3350P > paar stapjes hoger I5 3470.
Omdat je geheugen maar 667 MHz is en niet over geclockt, zou ik er 16GB 667Mhz van maken. Is waarschijnlijk goedkoper dan 8GB 1600Mhz en presteert wel is waar beter ;)

Ja red je makkelijk, heb je een 8pins stekker op je voeding? Deze zou je op je videokaart moeten prikken. Maar ik neem aan van wel.
Edit: Ik zal een Ati kaart pakken, omdat je crossfire technologie hebt. Kan je over 2-3 jaar altijd een 2de kaart erbij stoppen. Bespaart weer geld in plaats van een nieuwe aan te schaffen.
Bron: http://www.asrock.com/mb/Intel/H55DE3/ + 4x geheugen slots.

Laatst bewerkt:
dit gaat over een i5 750 niet de i5-3550p/i53470 de i5 750 is een eerste generatie i5 cpu en die hebben meer stroom nodig dan sandy en ivy bridge cpu's

16GB werkgeheugen presteert alleen beter als je het ook daadwerkelijk gebruikt
werkgeheugen is net een snelweg 16 wegen is alleen handig als er veel autos op rijden en dat zal in dit geval niet zo zijn
verder had hij al 2 x 2GB dus is het goedkoper om het zo te doen zoals hij het nu al heeft

btw het geheugen wat hij nu heeft draait op 1333mhz die 667mhz moet je x 2 doen omdat het dual date rate is!

Laatst bewerkt:
de videokaart en i5 750 komen samen ongeveer rond de 300 watt, ik denk dat de rest van de 130 watt genoeg is om de rest van de onderdelen van power te voorzien

Daar las ik over heen, dat TS al 2 geheugen modules heeft. Ja dan moet het 8 worden ;)
Firestorm dat klopt wel wat je zegt, maar vaag genoeg heb ik bij sommige spellen dat hij 11GB aan RAM gebruikt. Bijv bij Saintrow the third. Zal wel aan het spel liggen *Download*.

@sander17111988 ik heb liever de gtx660 omdat deze beter is dan de HD7850 en een hd7870 of een hd7950 komt weer boven mijn budget uit, daarbij als ik ooit een tweede kaart erbij stop zal ik ook een nieuwe voeding moeten kopen en dat kost ook weer geld, daarnaast denk ik dat ik eerder een nieuwe koop als het over 2 a 3 jaar nodig is, ik weet niet hoe de rest hier over denkt?

@Lars, ik heb vanmiddag even een recente video gekeken en je kan nu het beste de HD 7870 XT kopen, daar zit dezelfde chip maar dan met minder shaders in die ook in de HD 7950 zit. De HD 7870 XT is op dit moment de beste koop, dus de laagste prijs voor het meeste FPS. Wel is vooral de Sapphire erg luidruchtig dus als stilte een wens is zou ik toch een ASUS kopen maar die heeft geen XT versie, dan zou je een GTX 660 van ASUS moeten kopen.

beide kaartjes zijn prima en ja klopt over 2 a 3 jaar zijn er weer nieuwe kaartjes uit die het beter doen

@stormbreaker sorry dat was even teveel informatie in 1x, de sapphire hd7870xt is luidruchtig dus als ik een stille videokaart wil moet ik toch voor de gtx660 gaan? En hoe zit het met de club3d hd7870xt?

De Club 3D is volgens de review stiller dan Sapphire dus wellicht een optie. Maar je kan ook een HD 7870 of HD 7950 van ASUS nemen: alle Direct top GPU serie kaarten van ASUS zijn zeer stil door hun extra brede luchtpijpen en goede fans.

wat is de goedkoopste asus hd7870? de 7950 ligt sowieso boven mijn budget. De club3d is goedkoper dan de Sapphire en ook stiller zeg je net, dus de club3d hd7870xt jokercard kan een optie zijn. Alleen vind ik die ook nog best duur. De gtx660 is namelijk 180 euro en deze kaarten gaan weer richting de 200 en hoger, is het dat extra geld echt waard?

EDIT: ik zie net dat de hd7870 niet eens in mijn kast pas, ik ga denk ik toch voor de gtx660 die past namelijk wel

Laatst bewerkt:
ik zit nog even mijn opties te bekijken, weten jullie misschien een goede kast (waar alle videokaarten in passen), waar de airflow goed is en al standaard genoeg fans meegeleverd worden? dus dat je zelf geen fans extra meer hoeft te kopen, het liefst voor de zo laagst mogelijke prijs.

thanks, de zalman z9 plus ziet er goed uit, ik neem aan dat er onder 50 euro geen goede kast met genoeg standaard koelers te vinden is? of wel?

De Spire Savit 6003, die ik in bezit heb, wordt met vier koelers (waarvan 1 volgens mij niet verlicht, de rest wel d.m.v LED) voor €55 - €60 op deze meeste webshops aangeboden. Maar onder de €50 kan je volgens mij alleen de Cooler Master Elite 430 krijgen die nog redelijk qua behuizing is maar dan moet je de fans wel zelf installeren: http://azerty.nl/0-1044-321431/cool...ding-atx-ps-2-zwart-usb-audio-blauwe-led.html

ik blijft toch bij de kast die ik nu heb, maar aangezien deze kast maar ruimte heeft voor 2 120mm fans, is het niet beter om de corsair af120 performance editie te nemen ipv de quiet editie? ik weet dat de performance editie meer geluid maakt maar deze koelt denk ik ook beter?

die zulen meer airflow hebben ja fans koelen btw net zo goed als de temperatuur van je kamer het enige wat ze doen is begrenzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan