systeem upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb een pIII 600mhz.
Ik wil deze upgraden dmv: nieuw mobo, nieuwe processor, geheugen, en casing.
En dit alles natuurlijk niet voor teveel geld. :-)
Wat is een goede keus?

Waarom stel ik deze vraag?
Je hoort weleens dat sommige processors niet goed werken met bepaalde mobo's.

Het liefst neem ik een pentium processor.(of jullie raad moet anders zijn).
Snelheid rond de 2400 of 2600 MHZ

intern 512 MB.

Gaarne jullie reacties.

Greetz Patrick

zonder je vraag echt te beantwoorden de volgende stelling:

een pc is net zo snel als zijn langzaamste component...........

als ik je vraag dan doorlees, dan zie ik niets over bijv. een videokaart, met als gevolg dat je een heleboel eurootjes kan gaan uiteven voor de genoemde componenten, maar dat je voor het grafische gebeuren wellicht net zo goed je huidige configuratie kan gebruiken.

Daarnaast is het zo dat je op wat "kleinigheden" na, bijna een hele nieuwe pc in je opsomming noemt.

Ik zou eens rustig shoppen bij diverse bedrijven om uit te vogelen wat een nieuwe (complete) pc kost (eventueel zonder muis / keybord en monitor).

Ik zou niet verbaasd zijn om te horen dat je misschien net zo duur (of misschien wel iets goedkoper) uit bent met een compleet nieuwe............?

off topic :

vergelijk onze systemen eens :D :D :D

(we zijn het over meerdere onderwerpen eens :D ) -bijna eens-

Laatst bewerkt:
Mijn videokaart is onlangs al vernieuwd. :-)

Greetz Patrick

oke,

maar toch,...........

wat je noemt zijn toch wel (samen met het adaptertje) de meest belangrijke (en duurste) onderdelen van een pc.

Het gaat niet om het budget.
Een nieuwe pc kopen vind ik zonde.
In deze zit een goede videokaart, HD, Brander en dvd speler.
En er op hopen dat je dit systeem goed kan verkopen is nihil. Dus vandaar een upgrade.

Greetz Patrick

ps. het moet natuurlijk geen €1000,- gaan kosten, want daar koop ik inderdaad een nieuwe systeemkast voor.

patrick,

waarom dan niet bij een winkel een "nieuwe" pc, maar zonder de onderdelen die je al hebt..............? Bij een "goede" winkel is alles mogelijk, zelfs al breng je in in doosje je videokaart, brander en DVD, ze bouwen 't dan voor je in je nieuwe pc.
Je zit vermoedelijk ook vast aan een zwaardere voeding want ik vermoed dat in je huidige systeem een voeding zit die al het geweld van de nieuwe componenten maar moeilijk zal "trekken"..........?

Het lijkt hetzelfde op wat je vraagt maar het is net ff anders..................

En wat de HDD betreft, je huidige is "hopeloos" verouderd (traag) t.o.v. de componenten die je ambieert. Denk aan de stelling die ik eerder opperde................

ps. plaats je huidige hdd desnoods als 2e hdd (makkelijk voor backup / data............)

Laatst bewerkt:
Wat betreft de voeding, die is inderdaad te laag van vermogen. Vandaar de optie voor een nieuwe behuizing.

En mijn HD is een maxtor 80 GB ATA133 7200RPM.
Dus hier maak ik me geen zorgen over.

Greetz Patrick

oke dan,

ik zou zeggen (blijf zeggen) lever je hdd, videokaart, brander en dvd in bij een fatsoenlijke winkel waar je een nieuwe kast etc. koopt en ze bouwen het voor je in. Dit is mi. veruit te prefeleren boven het behouden van je huidige (resterende) componenten.

Mijn vraag is, welke mobo, processor, kast en geheugen.

Daarbij heb ik zelf een goede videokaart, HD, DVD, brander.

Geluidskaart zit onboard(en stel ik ook geen eisen aan)
Floppydrive, en mijn netwerkkaart.

Misschien zo duidelijker?

Kortom, ik wil gewoon weten wat een goede combinatie van mobo en processor is.

Greetz Patrick

Asus P4P800 (al dan niet Deluxe), P IV 2.4/2.6/2.8C (met 800 FSB en hyperthreading) en 2x 256 of 2x 512 MB PC4200 DDR-SDRAM.

Kast? Een chieftec miditower lijkt me wel leuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan