Systeembeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
is er hier systeembeheerders aanwezig die mij de weg kan wijzen uit windows xp?

ik moet nu zelf ook aantal pc beveiligen maar helaas ben ik zelf niet echt bekend in het gebied qua beveiliging in windows xp. Vroegen bied poledit en tweakui het uitkomst maar nu kan ik poledit vergeten en tweakui ook bijna uit de lijst halen. Kan iemand mij de tips uit xp qua beveiliging geven?

ALvast bedankt.

edit: Oops het is al laat ziet ipv Drivers het woord Diverse please move. Thanks alot.

Het is afhankelijk van wat je precies wilt beveiligen, en wat de eisen van het bedrijf in deze zijn. Gaat het om ntfs toegang permissies? Group policies (de vervanger van poledit)? User rights, auditing? Security templates?

Vertel eerst eens wat je precies wil. Zit je in een domein, moet de beveiliging centraal geregeld worden of lokaal per machine, wat moet er precies beveiligd worden?

de computers zitten op een domein. Ik wil dat ik de Opties die ik heb met poledit ongeveer terug hebben zoals vastzetten van een achtergrond. restrict van systeem rechten.

Wat ik nu heb gedaan is dat de login naam als groep gebruiker onder xp gezet. en dan heb ik ook "Lokaal beveiligingsbeleid" aangepast maar er schijn nog bepaalde dan wel te kunnen zoals command promp en uitvoeren in start menu.

Dan zal je met group policy moeten werken. Start/run en typ mmc en voeg daaraan de snap-in group policy toe. Daarbinnen kan je verschillende opties aangeven voor computers en users, en daarbinnen alle wijzigingen opgeven. Let ook even op waar je de instellingen op van toepassing wilt laten zijn, op het hele domein of op ou's. Ik raad je ook aan om dit eerst even te testen op een test ou met test accounts daarin. Met group policy kan je een heleboel instellen, maar je kan ook een heleboel naar de mallemoer helpen.

ok thanks voor de tip als ik nog andere vragen heb kan ik je pmmen? aangezien jij veel over systeem beveiliging weet van xp

Hoewel ik gevleid ben door je waardering :D, denk ik dat het beter is om eventuele vragen hier in het forum te stellen. Ik controleer mijn pm niet zo vaak en dan kunnen anderen er ook van leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan