Systeemherstel bij windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petersm

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
28
Hallo,

Mijn naam is Peter en ben 66 jaar en ben een tamelijke leek op het computer gebeuren nu heb ik het volgende probleem mijn systeemherstel werkt niet meer als ik hem wil laten herstellen naar een eerder gemaakt herstelpunt dan kan hij geen herstelpunten vinden maak ik opdat moment weer een herstelpunt aan dan herkent hij dit totdat ik mijn computer opnieuw opstart dan kan hij weer geen herstelpunt vinden Wie kan en wil mij hiermee helpen????

B.V.D. Peter
 
Beste Giga'

Bedankt voor Je snelle reactie maar dit heb ik al gedaan en ik kan ook een herstelpunt aanmaken maar als ik mijn computer opnieuw opstart dan is dit herstelpunt weer weg en zegt hij dat er geen herstelpunt is misschien kun Je me nog verder helpen.

B.V.D. Peter
 
Hoi,
scan je pc eens met Mbam (link in m'n handtekening).
 
Beste Giga & Mik,

Heb dit uitgevoerd maar hellaas is het probleem hiermee niet opgelost verder wil even doorgeven dat ik Norton Intenet Security op mijn computer geinstaleerd heb ik weet niet of dit van belang is maar het kan geen kwaad om het te weten heeft nog iemand een idee of valt het onder het oderwerp moelijke gevallen???

B.V.D. Groetjes Peter
 
Probeer eens systeemherstel uit te voeren in de veilige modus. Hier kom je in door F8 in te drukken tijdens het opstarten...
 
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de ruimte die gereserveerd is voor de herstelpunten, deze moet vergroot worden.

1.Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.

2.Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

3.Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf (de schijf waar windows op staat) en klik vervolgens op Configureren.

4.Verplaats onder Schijfruimtegebruik de schuifregelaar naar rechts om de schijfruimte te vergroten die voor systeembeveiliging kan worden gebruikt.


EDIT: Bron: LINK
 
Gein, indien er op de schijf geen ruimte voor is worden er geen herstelpunten meer aangemaakt al staat die op 12% wat denkelijk zo is, daar zal niet zijn aangekomen.
Dus, @Petersm, kijk eens in verkenner of computer hoeveel schijfruimte er nog vrij is op de C: schijf.
 
@Pier: Je weet niet welke instellingen aangepast zijn, dus beetje raar wat je nu zegt.
 
Hoi,
sorry hoor maar Lange Pier heeft m.i. gelijk dus zo raar is het niet wat hij zegt, als de schijf te vol is worden er idd geen herstelpunten meer aangemaakt.
 
Heren ten eerste bedankt voor de vele reactie`s maar helaas is het nog niet opgelost heb op de HD nog plaats genoeg (1.24TB) en ook de ruimte voor herstelpunten staat op 12% het rare is dat ik een herstelpunt kan aanmaken en mijn comp. ook kan herstellen naar dit punt alleen als ik mijn comp.opnieuw opstart dan zijn alle herstelpunten weg het is voor mij niet te begrijpen maar ik ben ook een leek op dit gebied misschien heeft nog iemand een idee anders houd het op en moet ik er maar voor zorgen dat ik systeemherstel niet nodig heb.

M.V.G. en nogmaals bedankt,

Peter
 
Schijnt dat indien het wisselbestand is gefragmenteerd dit probleem ook kan veroozaken, het wisselbestand uitschakelen. rebooten en instellen dat windows dat weer moet regelen, herstelpunt maken en maar weer proberen.

Of probeer deze regfix eens, uitpakken, rechtermuisklik, uitvoeren als admininistrator op het reg bestand en rebooten.
http://media.askvg.com/downloads/20...ore-Creation-and-Configuration-in-Windows.zip

De vraag bij Microsoft plaatsen kan natuurlijk ook geen kwaad.

Als voorlopig tooltje kan Erunt gebruikt worden om het register te backuppen.
http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/
 
Hoi,
sorry hoor maar Lange Pier heeft m.i. gelijk dus zo raar is het niet wat hij zegt, als de schijf te vol is worden er idd geen herstelpunten meer aangemaakt.
OFTOPIC: LP had gelijk kunnen hebben over de te volle schijf, maar niet over die instellingen
 
Hallo Peter,

Het even doorgeven dat Norton Intenet Security op je computer is geinstaleerd is inderdaad van belang.
Omdat somige van die security programma's voorkomen dat hun eigen bestanden kunnen worden veranderd of aangepast.
Dat doen ze natuurlijk uit een veiligheids overweging om zo proberen te voorkomen dat het bijvoorbeeld wordt gedaan door een malware programma.

Om dan systeem herstel te laten werken moet je dat (tijdelijk) uitzetten bij zo'n programma.
En een voorbeeld daarvan is Norton Intenet Security en daar moet je tijdelijk de Norton Product Tamper Protection van uitzetten.

Ik wens je alvast succes toe en ben ook wel benieuwd want er zit me nog iets niet helemaal lekker.

Groetjes.
 
Ik heb zelf eens gezien dat in de Quarantaine van Norton een bestand stond welke systeemherstel blokeerde, je zou eens kunnen proberen deze leeg te halen.
Je kan norton verwijderen met hun speciale removal tool en vervolgens opnieuw installeren, dan ben je zeker weten alle Quarantaine bestanden kwijt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan