Systeemherstel loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimokrat

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
28
Hey iedereen,

Graag zou ik jullie hulp nodig willen hebben met een computerprobleem, dat mijn zus al een paar dagen heeft.

De computer gaf (wss na een windowsupdate) een zwarte bureaublad weer en de pictogram iconen waren niet meer te zien (wel de namen ervan). De programma's werkten nog volgens mij wel, want ik kon wel gewoon internet opstarten.

Verder gaf Windows steeds een melding, namelijk de volgende: "Hostproces voor Windows-services werkt niet meer en is gesloten. Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een toepassing beschikbaar is.

Verder gaf Windows zelf een paar suggesties om de problemen te verhelpen (die natuurlijk niets hielpen). ��n ervan was om de C-schijf te controleren op beschadigingen en fouten bij het afsluiten en opstarten. Dit heb ik vervolgens gedaan met succes, waar verder geen fouten werden ontdekt.


Na een paar suggesties te hebben opgezocht via het internet, ben ik op het idee gekomen om de computer te herstellen. Ik heb een herstelpunt gekozen, van v��r dat het probleem zich voordeed (v��r een windows-update en v��r dat mijn zus de problemen was tegen gekomen). Echter nadat de herstelpunt werd teruggedraaid, gaf Windows aan dat het probleem niet automatisch verholpen kon worden. Ik kon afsluiten, waarna ik het weer opstarte en weer gedwongen in het herstelsysteem kwam en dus weer niet hielp etc. etc. En zoals jullie misschien al weten, kan een systeemherstel niet geannuleerd of afgesloten worden. Ik heb wel via het herstel menu geprobeerd om een volledige herstel naar fabrieksinstellingen van Windows te doen, maar ook dit lukte niet, omdat ik steeds in de loop vast zit ---> Systeemherstel ---> werkt niet ----> afgesluiten/opnieuw starten ----> systeemherstel.........


Een heel lang verhaal, sorry daarvoor, maar ik wil graag alles in ��n keer duidelijk overbrengen.

Zou iemand mij dus alstublieft kunnen helpen hoe ik, dus Windows weer normaal krijg?

Alvast mijn dank!
 
Start de pc eens op in Veilige Modus en zet dan eens een systeemherstelpunt terug met een datum dat alles ok was.

Lukt dat ook niet?

Welke pc heb je.
Vermeld dat eens even.
Of kijk in de handleiding.

Heb je een Recoverypartitie of revovery op dvd's gebrand?

Terug naar de fabrieksinstellingen betekent terug naar de afleveringsstatus van deze pc.
Daarmee ben je dus alles kwijt.
Stel vooral veilig wat je niet kwijt wilt.

Als de recoverypartitie aanwezig is, kan je bij het opstarten van de pc via een toets de Recovery in gang zetten.
Nogmaals raadpleeg de handleiding of zet amerk/type etc. even hier, dan kunnen we je wellicht verder op gang helpen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Zoefff,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie!

Ik heb het nog niet geprobeerd om het via veilig starten, dat zal ik zsm doen.


Het is een hp computer, model etc. kan ik nu niet aankomen, omdat ik nu thuis ben. (zal wss in de loop van de avond naar me zus toe gaan dan hoor je dat zsm).

Verder is het een Recoverypartitie. Ik begrijp da tik an alles kwijt ben, maar het is volgens mij de enige manier waarop ik nog de computer in kan komen, ik kan het menu van herstelpunt niet eens verlaten en verder is het volegns mij niet zo een ramp. Van alle belangrijke dingen hebben zij namelijk gelukkig back ups.

Nogmaals, dank voor je reactie, u hoort zsm van mij!
 
Hij geeft mij nu ook geen herstelpunt meer, sterker nog ik kom Windows helemaal niet meer in :(. Ik kan ook niet meer bij mijn participatie.

Uit de hoofdmenu van HP probeer ik boot te doen, maar niks gebeurt, setup, maar daar kan je niks en bij recovery moet je een disc hebben, dus geen toegang tot mijn eigen partitie.

Ik heb wel een windows XP proffessional cd, maar als ik die erin zit, kan ik hem ook niet installeren.


Ik begin een beetje hoofdpijn te krijgen :(.
 
Wat krijg je precies met de Windows XP cd erin? Dit zou normaal gezien geen probleem mogen zijn. Het kan natuurlijk ook met een hardware probleem te maken hebben. Je zou de BIOS eens kunnen resetten naar standaard waarden en daarna zorgen dat de cd een voorkeur geniet bij het opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Als eerst dank u voor het reageren.

Bij windows xp cd start ie de boot op, en daarna krijg ik na de recovery een blauwe scherm (de blauwe scherm?), dat het niet gelukt is en dat ik contact met de fabrikant moet opnemen als dit vaker voorkomt.

Maar waar u het over heeft, over de BIOS resetten naar de standaard waarden, hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen, want als ik de PC opstart kan ik niks doen behalve 4 taken. 1 recovery 2 setup 3 boot 4 (weet ik heel eventjes niet meer, maar volgens mij niet relevant).

Ik heb het idee dat het aan Windows ligt, omdat het mis ging na een update. Verder zijn er geen nieuwe hardware of wat dan ook geinstalleerd. Ook gaf Windows aan dat er iets was met Windows, namelijk : "Hostproces voor Windows-services werkt niet meer en is gesloten. Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een toepassing beschikbaar is."


Nogmaals dank voor het reageren,

Groet!


Edit: Heb via Google gezocht hoe je BIOS waarden reset en heb het gedaan. Ik ga nu de computer aansluiten en kijken of het lukt.

Groet


Edit Edit: Heb na de BIOS reset het alweer geprobeerd, het lukt alweer niet. Boot doet het niet, en bij recovery blijft het bij command /:C en niets gebeurt.

Ik heb een paar foto's gemaakt die probeer ik hieronder te plaatsen,

Groet
 
Laatst bewerkt:
@Dimokrat
Je bijlagen werken niet, of de afbeeldingen zijn te groot of hebben de verkeerde extensie.
 
De screenshots werken inderdaad niet. De zin "Bij windows xp cd start ie de boot op" is overigens een beetje vaag. Start de pc dan met de CD of probeert de pc normaal op te starten? Ervanuit gaande dat je het over het blauwe scherm hebt dat je krijgt bij het opstarten van de Windows CD. Kies je daar voor Windows herstellen (optie R)? Zo ja, wat is dan de volledige foutmelding? Mogelijk is de CD beschadigd waardoor de bestanden niet meer goed kunnen worden hersteld. En over de HP opties. Recovery en diagnostics ics werken dus niet? Begrijp ik dat goed? Je zou, indien de reparatie niet werkt en je geen duidelijke foutmelding krijgt, Windows eens kunnen her installeren. Dit werkt natuurlijk alleen als de CD nog in orde is. Pas wel op dat je schijf enkel formatteert indien je een backup van je bestanden hebt.
 
Laatst bewerkt:
Nog even iets anders.
Het staat onder Vista!!!
Dan kun je toch niet repareren met XP!
 
Hey allemaal!

Bedankt Moderator! Ik denk dat het aan de grootte ligt (1,3 mb), want ze waren allemaal in Jpeg formaten.

Beste MicrosoftHelpt:

het spijt me van de onduidelijkheden. Nogmaals in het kort. Als ik de pc opstart, zie ik helemaal geen tekenen van Windows of wat dan ook. Ik krijg alleen een hoofdmenu van HP, met 4 mogelijkheden, namelijk:

F10 - Reboot
Esc - setup menu
F11 - recovery (deze reageert niet, doet dus niets bij het drukken van F11)
F9 - Diagnostics ics (werkt ook niet)

Ik heb een paar keer geprobeerd de computer te rebooten (ik weet dat ik de bestanden kwijt ben, maar dat is geen probleem). Een paar keer door middel van wat u zei door R te drukken, dus herstellen of recovery console zoals het daar staat. Ik heb verder ook geprobeerd om Windows helemaal opnieuw op te zetten --> "To set up Windows XP now, press ENTER. Ook dit lukt niet.

Bij het drukken van R, kom ik bij een zwarte scherm, met daarop geschreven:

"Microsoft Windows XP(TM) Recovery Console.

The recovery Console provides system repair and recovery functionality.

Type Exit to quit the recovery Console and restart the Computer.

C:\> "


Verder gebeurt er niets, dus moet ik EXIT typen, waardoor de computer weer terug gaat naar de hoofdmenu van HP, met dus die 4, eigenlijk 2 mogelijkheden.


En nu het verhaal van Enter drukken, dus Set up Windows XP now.

Ik druk Enter, er komt een licene of agreement, die ik accepteer.

Daarna kan ik enter drukken en komt er dus "de blauwe scherm" met erop:

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. if this screen appears again, follow these steps.

Chech to be sure you have adequate disk space. If driver is identified in the Stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try Changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable compontents, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe mode.

Technical information:

***stop: 0X0000008E (0xC0000005, 0x8081A799, 0xF789E778, 0x00000000)

Btw, met of zonder cd opstarten kom ik in het hoofdmenu van de HP.


@ Zoefff:

Hey Zoefff, het klopt dat ik het niet zou kunnen repareren met XP als ik vista heb, maar dat heb ik niet meer. Ik heb voglens mij helemaal geen windows meer op mijn pc, terwijl dat in het begin wel was.



Groetjes, en nogmaals iedereen bedankt voor het reageren.
 
Ben je misschien in de mogelijkheid een foto van deze blue screen te maken? Het lijkt erop alsof ik wat informatie mis. Met name het bestand waarop de pc vast loopt. Na aanleiding van het bestand kunnen we soms nagaan op welke hardware het mis gaat. Je zou de bios kunnen instellen op standaard en eventueel updaten. Hoe je dit doet kun je het beste nagaan bij de fabrikant van de pc. Houdt ook rekening ermee dat dit niet altijd zonder risico is. Indien we na aanleiding van het bestand in de screenshot kunnen wijzen naar een bepaald hardware matig component, dan zou je dit component dus kunnen vervangen. Denk bijvoorbeeld aan een videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Beste Microsoft helpt,

Het spijt me voor het te laat reageren, maar ik had/heb een beetje een drukke peiode met de studie.


Ik ben nu achter nog iets gekomen volgens mij. Ik ben een beetje dom geweest om de setup automatisch te laten runnen, waardoor ik het volgende heb gemist (zal proberen een afbeelding te posten). Ik denk nu serieus dat de harde schijf kapot is. Waarom Windows vanaf het begin host fout etc. aangaf weet ik niet. Ook vind ik het raar dat ik toen een controle uitvoerde op de harde schijf deze geen fouten had gezien.

Iig, hieronder (hopelijk) paar foto's.
 
Start je computer op d.m.v. een Hiren's Boot cd (download). Kies dan tenslotte voor één v/d dertien partition tools (bij voorkeur partition editor, maar dat is aan jou) die op de cd staan (kijk hier) & creëer nieuwe partitie(s).
 
Hey Dorado,

Hartelijk dank, ik zal het zsm proberen!

@ Zoefff:

Ik zal dat onthouden wanneer ik het geformateerd heb, tnx ;)!
 
Nog een vraag. Als je de bios van deze pc ingaat en je kijkt bij de harde schijven. Staat daar dan nog wel een harde schijf bij (en met de juiste naam) of wordt deze daar ook niet meer herkend? Indien deze in de bios niet meer wordt herkend zal de harde schijf het waarschijnlijk begeven hebben. Zo niet dan kan het mogelijk ook nog een stuurprogramma probleem zijn. Deze kunnen los worden geladen. Dit is soms wel eens een probleem bij nieuwere hardware als sata controllers op Windows XP.
 
Hey beste iedereen,

Nogmaals hartelijk dank voor al jullie hulp, maar het lijkt gedaan te zijn. De harde schijf heeft het naar alle waarschijnlijkheid begeven.

Beste MShelpt. Deze wordt daar idd ook niet herkent. Het geeft alleen c:/ aan zonder maar ook iets te kunnen doen, of te kunnen herkennen.


Ik zal mijn zus zsm op de hoogte brengen en haar laten beslissen wat ze ermee doet. Ik heb namelijk geen tijd meer om haar harde schijf voor haar te repareren/vervangen :p.


iig dank voor al jullie hulp,

groetjes en een fijn weekend nog!!


(moderator, kan deze topic aub op slot?)
 
Moderators zetten een topic niet zomaar op slot, je mag hem wel zelf op opgelost zetten.
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan