System op verkeerde HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen199

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
184
Hoi allemaal,

Ik weet dat er al een topic is maar ik snap niet van linux dus vandaar een nieuwe topic.

Ik heb gister een ssd in mijn PC gedaan, en ben ik vergeten de andere hdd's er uit te halen.

Mijn C: is Windows. D: is alleen voor data en E: is voor programma's.

Mijn D: is gemarkeerd als System, dus als ik mijn D loskoppelen boot Windows niet.
Ik zou graag de system dingen op C: willen hebben.

Hoe kan ik dat doen zonder linux of herinstallatie? Ik heb nog een Windows 8 USB stick.

Gr,
Jeroen
 
D en E loskoppelen en even Windows opnieuw installeren op de enig overgebleven hdd -> C ?
 
Dat is toch zo gebeurt op een SSD...
Of de opstartpaden repareren met de windows DVD.
 
Ja, een mirror maken van de installatie, vervolgens de D en E loskoppelen en de mirror terugzetten.
 
Dus als ik het goed begrijp maak ik een mirror van mijn Windows. In die installatie formateer ik de C:\ en installeren ik de mirror terug. Moet ik dan niets van de D:\ weghalen? Zoals de bootfiles ofzoiets?
 
Helaas. Herinstallatie. Windows houd namelijk bij installatie rekening met het soort schijf en zal een aantal aanpassingen doen die extra slijtage aan je SSD voorkomen.
 
Oké ik zal mijn Windows dan herinstalleren. Moet ik ook nog wat van de D: halen?
 
Als je opnieuw installeert haal de harde schijf eraf en hang hem na de installatie er weer aan en je hebt toch verder niets nodig van de d:.
 
Oké bedankt allemaal! Ik weet voldoende:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan