ik heb een formulier in access welke vele dingen doet. hij is niet gebonden aan een tabel of query. hij draait volledig op vba. omdat dit formulier straks bij vele gebruikers gaat draaien en er vele querys gaan draaien vanuit het formulier moet het op een degelijke manier gebouwd worden. de standaart manier is natuurlijk via odbc een tabel koppelen en vervolgens vanuit vba daar een query op draaien. zover ik weet haalt hij dan de hele tabel over en draait daar dan de query op. als er straks 10.000 records per maand gegenereerd worden en daarin doorlopend gezocht wordt zal dit een performance perobleem gaan geven. nu zag ik dat "T-SQL" niet de tabellen overhaald maar de query op de sql server draait en dan de uitkomst terug stuurt. daarmee maak je gebruik van de rekenkracht van de sql server ipv je werkstation. nu kan ik verder eigenlijk hier niets over vinden hoe het is opgebouwd, wat ik moet doen om een dergelijke connectie te maken, heb ik de odbc connector nog nodig?
mijn vraag is dan ook of er iemand is die mij een introductie in T-SQL kan geven icm met vba access.
mijn vraag is dan ook of er iemand is die mij een introductie in T-SQL kan geven icm met vba access.