Taakbalk te hoog 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
342
Hoi,
ik heb weer hetzelfde probleem.
De taakbalk is weer hoger geworden!
Ik heb al zo'n zelfde vraag geplaatst.
Hoe krijg ik weer de normale grootte?

Misschien bij Eigenschappen?

Alvast bedankt, xp2
 
Dat krijg je weer goed door de muis boven de bovenste rand te laten zweven
De aanwijzer wordt dan een dubbele, noord/zuid-pijl
Klik op links en sleep de rand naar beneden.
Als het goed is, schiet de taakbalk dan weer in zijn oude formaat.
Mvg Leo
 
...wel eerst even je taakbalk rechtsklikken en kijken of "taakbalk vergrendelen" uitgevinkt staat...
 
Als je de tip van leofact hebt gebruikt, klik dan met je rechter muisknop op de taakbalk, en dan taakbalk vergrendelen. dan gebeurd het niet meer ;)
 
@xp2
Voor dezoveelstekeer: IK HEB DIT AL GEPROBEERD!!
Geen reden om zo te reageren! De "vrijwilligers" hier weten niet dat je in het verleden al een topic hierover hebt geopend.
Heb je reactie daarom verwijderd.
 
sorry dat ik laatst zo reageerde, maar dit probleem had ik al een keer.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lukt.

Groet, xp2
 
Ok, er zal heus nog wel een reactie komen waar je mee verder kan. :thumb:
 
Ok, het zal misschien lijken of ik je hetzelfde nog eens wil laten doen, maar dan net ietsjes anders.

Om te beginnen wil ik dat je met een RechterMuisKlik op de taakbalk Taakbalk vergrendelen UIT vinkt.
Sluit ook even voor het gemak alle openstaande vensters af zodat de focusvakken daarvan niet op de taakbalk staan.

Ga nu even op de onderste regel proberen de daar aanwezige icoontjes & vakken, bv ook je Snelstart werkbalk, te verslepen naar de bovenste regel, moet je misschien even slag van krijgen. Maakt verder nog niet uit hoe het er even uit ziet, als ze maar op de bovenste regel terecht komen.
Probeer alles wat niet wil, af te sluiten met een RMK & dan Sluiten of Groep sluiten.

Als de onderste regel helemaal leeg is, probeer dan nog eens de bovenste regel naar beneden in de oorspronkelijke positie te schuiven.

Als dat lukt, weer een RMK op de taakbalk, Taakbalk vergrendelen AAN vinken. Cursor op leeg deel van het Bureaublad, RMK, Vernieuwen. Herstarten.

Lukt het niet, geef dan even een screenshot van de situatie.
 
De werkbalk Snel Starten is op de bovenste regel en de actieve programma's staan op de onderste regel.
Kennen jullie dit ook?

Groet, xp2
 
Mogelijk:
Oooh! I think I have recreated your problem on my computer. It has to do with your quicklaunch toolbar. Your quicklaunch toolbar is on a different line than your opened programs. While the taskbar is not locked, move your mouse just to the right of the start button, until you get a double headed arrow pointing left and right. Click and then drag up or down, to make the quicklaunch section on the same level as your programs that are open. You can mess with these until you have it in the correct order. You should then be able to make the taskbar one unit high.

Source(s):

I just did it on my computer.

Dus met de muis re. naast de statknop (op de onvergrendelde taakbalk) gaan staan tot de 4 richtingen pijl komt.
Klik en sleep wat heen en weer tot het weer goed staat.
(of quicklaunch uitschakelen)
Mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
ik heb het geprobeerd, om die vier pijltjes te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al wat geklooit met die taskbar, maar ik ga het nog eens proberen. Bedankt voor je reactie, iedereen!

groet, xp2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan