• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via het menu TOOLS>PROTECTION>PROTECT SHEET (extra>beveiliging>beveilig blad)

Groet, Leo

P.s. Druk een keer in Excel op F1 en zie wat een mooie helpfiles van Excel er verschijnen...

uhm,...heb ik excel 2007

die F1 had ik ook al gevonden ja, maar word er niet veel wijzer van,....

Tja, Hoe het bij versie 2007 zit, kan ik je niet vertellen (gebruik zelf nog 2003). Maar ik kan me niet voorstellen dat het beveiligen van sheets heel erg afwijkt per versie.
In de helpfiles moet toch wel wat te vinden zijn over het beveiligen van sheets?

Groet, Leo

ik kan een tabblad wel beveiligen met een wachtwoord, maar niet elk tabblad apart.

In 2007 kan je het onder controleren vinden. Controleren >> blad beveiligen.
Dit kan zoals Ginger al schreef per werkblad.

ik kan een tabblad wel beveiligen met een wachtwoord, maar niet elk tabblad apart.
Bedoel je hiermee soms om het in 1 handeling te kunnen doen ipv blad voor blad af te lopen en te beveiligen??? Nee, dat kan dan niet met de standaard functionaliteiten! (eventueel met VBA wel).

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Goed zo, mooi blijven gebruiken, want 2007 vind ik maar zwaar KL*TE.
Ik gebruik nu alweer enige tijd 2007, en moet zeggen dat ik eerst ook regelmatig heb staan vloeken/zoeken.
Het zwaar kl*te wordt na een tijdje 'gewoon' kl*te en nu alweer redelijk werkbaar. Maar ook ik werk nog steeds liever met 2003 (op het werk).

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je hiermee soms om het in 1 handeling te kunnen doen ipv blad voor blad af te lopen en te beveiligen??? Nee, dat kan dan niet met de standaard functionaliteiten! (eventueel met VBA wel).

Groet, Leo

Nee,...hiermee bedoel ik een apart wachtwoord voor elk tabblad.

Eigenlijk zou ik het liefste het blad onzichtbaar maken, en alleen te voorschijn willen halen met een wachtwoord.

Eigenlijk zou ik het liefste het blad onzichtbaar maken, en alleen te voorschijn willen halen met een wachtwoord.

Je zou bv. het blad kunnen onzichtbaar maken. Maar dan kan men het ook weer terug zichtbaar maken zonder paswoord. Mogelijke oplossing: beveilig de structuur van het bestand eerst, en verberg daarna een tabblad. Dan moet men eerst de beveiliging van de structuur eraf halen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan