Beste,
Ik ben op zoek naar een macro voor het volgende.
Ik heb het excel bestand totaal.
Nu zou ik graag uit het bestand ‘copy from’
tabbladen fsc, fpb – pe, fpb – bib overhalen samenvoegen en sorteren op startdate (kolom E) in het Excel bestand Totaal.
Deze actie moet meerdere keren per dag gebeuren vandaar dat ik het graag mbv een macro wil.
Ik heb al zitten zoeken en heb volgende gevonden.
deze werkt wel maar deze macro neemt enkel de eerste sheet over.
hoe kan ik aangeven welke sheets ik wil kopieren en samenvoegen?
hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen want mijn kennis laat te wensen over.
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een macro voor het volgende.
Ik heb het excel bestand totaal.
Nu zou ik graag uit het bestand ‘copy from’
tabbladen fsc, fpb – pe, fpb – bib overhalen samenvoegen en sorteren op startdate (kolom E) in het Excel bestand Totaal.
Deze actie moet meerdere keren per dag gebeuren vandaar dat ik het graag mbv een macro wil.
Ik heb al zitten zoeken en heb volgende gevonden.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim lRij As Long
b = Application.GetOpenFilename("Excel Files (*.xls*), *.xls*")
If Not b = False Then
Workbooks.Open b
With Workbooks(Workbooks.Count).Worksheets(1)
lRij = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Workbooks(Workbooks.Count).Worksheets(1).Range("A3:O" & lRij).Copy ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)
Workbooks(Workbooks.Count).Close
End With
End If
Worksheets(1).Range("A3:O" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Sort key1:=Range("E2")
End Sub
deze werkt wel maar deze macro neemt enkel de eerste sheet over.
hoe kan ik aangeven welke sheets ik wil kopieren en samenvoegen?
hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen want mijn kennis laat te wensen over.
Alvast bedankt.