Tabel op formulier laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb het ergens eerder gezien, maar ik weet niet hoe ik het bij mij kan toevoegen.

Ik heb een tabel en een daarbij behorend formulier.
Nu zou ik graag op mijn formulier een knop willen hebben waardoor ik de tabel kan zien.
Nu is dit gelukt met de volgende functie:
Code:
DoCmd.OpenTable "Actie_tbl", acViewNormal

Echter zou ik de tabel echt op mijn formulier willen zien. dus wanneer ik op de knop druk, dan moet de tabel gewoon openen op mijn formulier, dat ik hier records kan wijzigen.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Met vriendelijke groeten,

Joost

En waarom zou je dat willen? Gebruikers hebben (in mijn ogen) niks te zoeken in een tabel. Je moet ze daar absoluut geen toegang toe geven. Gebruikers muteren gegevens, en dat doe je middels formulieren. Een beheerder mag uiteraard wel bij een tabel, maar dat kan hij/zij toch al, dus daar heb je geen knop op een formulier voor nodig lijkt mij. Bovendien: als je het formulier koppelt aan de tabel, en je gaat daarna de tabel openen, dan is die gelocked door het formulier; je kunt dan niks meer wijzigen in de tabelstructuur zonder eerst het formulier te sluiten. Erg omslachtige werkwijze dus!
En als laatste: je kunt een formulier in de <Gegevensblad> weergave zetten; dan zie je echt geen verschil meer met een tabel, maar je hebt wel alle voordelen van het formulier.

mm.. Nou ik wilde een mogelijkheid geven om op mijn actie-maak-formulier om een overzicht te krijgen van alle acties die er al zijn, en hierbij dan een gemakkelijke methode om deze te verwijderen.
Ik vind het idee van er elke keer 1 selecteren en die dan zien (zoals bij contactpersonen) niet handig werken in dit geval. omdat je gewoon simpel en snel een overzicht wil hebben en gewoon overal in kunnen typen en verwijderen (ofwel gewoon echt een tabel).

Dan laat ik het denk ik maar gewoon op echt tabel openen op de achtergrond, en dan moeten ze de pop-ups maar opzij schuiven

'...omdat je gewoon simpel en snel een overzicht wil hebben en gewoon overal in kunnen typen en verwijderen (ofwel gewoon echt een tabel.
Een formulier is niks meer en niks minder dan een schil bovenop een tabel; alles wat je in het formulier doet, werkt rechtstreeks door in de tabel. Dus ofwel je snapt niet helemaal waar formulieren voor bedoeld zijn, ofwel je hebt je formulier verkeerd gebouwd als dat niet mogelijk is. En in dat geval moet je het formulier aanpassen. In Access 2007/2010 kun je een formulier splitsen, waarbij je in het bovenste deel één record ziet, en daaronder een doorlopend formulier. Wellicht is dat een optie voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan