Tabelgegevens opvragen en vervolgens weer invoeren in ander tabel met formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

smartie81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
2
Ik weet het niet meer. Ik ben bezig met een website waar ik tabelgegevens via een 'repeat region' opvraag. Daar koppel ik vervolgens een extra waarde aan om al deze gegevens vervolgens weg te schrijven in een andere tabel. Echter is steeds het laatste record succesvol. De rest wordt niet ingevoerd.

Mijn vraag is dus hoe ik database gegevens kan opvragen om die vervolgens ALLEN weer te gebruiken bij het wegzetten van nieuwe gegevens in een andere tabel.


Extra info:
Opgevraagde gegevens: TABEL KINDGEGEVENS: id - voornaam - achternaam

Na deze gegevens met repeat region te hebben opgevraagd wil een CIJFER eraan toevoegen. Vervolgens wil ik de CIJFERS wegschrijven in een tabel REKENEN waar het ID van beide tabellen overkomen.

Hier wat ik tot zover heb:
(het eerste gedeelte is van mijn site. Dit is zichtbaar voor de gebruiker, het tweede gedeelte is het script dat de gegevens daadwerkelijk weer wegschrijft.
PHP:
<h2>Toetsen invoeren</h2>
<form action="insertcijfers.php" method="post">
<?php do { ?>
<p class="fr">Naam: <?php echo $row_rsKindgegevens['voornaam']; ?> <?php echo $row_rsKindgegevens['achternaam']; ?><br />
Cijfer:
<input name = "cijfers" type="text" size="2" />
<input name="hiddenField" type="hidden" id="hiddenField" value="<?php echo $row_rsKindgegevens['ID']; ?>" />
</p>
<?php } while ($row_rsKindgegevens = mysql_fetch_assoc($rsKindgegevens)); ?>
<p class="fr">
<input type="submit" name="submit2" id="submit2" value="Submit" />
<br />
</p>
<p>
<label for="submit"></label>
</form>
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2e gedeelte:
PHP:
<?php
$con = mysql_connect("localhost","root","");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

mysql_select_db("klassensite", $con);

$sql="UPDATE rekenen SET h1toets=('$_POST[cijfers]')
WHERE id=('$_POST[hiddenField]')";

if (!mysql_query($sql,$con))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "De gegevens zijn ingevoerd.";


mysql_close($con)
?> 
<meta http-equiv="refresh" content="1;URL=leerkracht-toetseninvoeren.php" />
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan