tabelllen uit hun voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Hi,
Ik heb op een van mijn websites een tabel probleem, Ik ben amateur.
op www.chushigangdruk.be staat het venster midden uit zijn voegen, waar staan de fouten? en kan me me eventueel zeggen wat ik moet veranderen. Er staan wellicht zeer vele fouten op, maar als de index pagina er als één blok uitziet, ben ik al tevreden

Georges

Als je dan toch met tabellen wil werken in plaats van div's. Stel ik voor van eens helemaal te herbeginnen!
In uw tabellen gebruik px en percenten(%) allemaal door elkaar(kan zo niet werken er zit geen orde en structuur in).
Je moet rekening houden met alle breedtes padding, marges, linkerkol, inhoud. enz... alles moet kloppen anders kom zoals in uw geval te breed uit in uw inhoud.

Maak een tabel en plaats daarin alle andere tabellen(nesten)
Geef uw tabellen een breedte
Een voorbeeld
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<table width="950" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td><table width="950" border="1" bordercolor="#CC6600" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td height="200" align="center" valign="middle">Header</td>
  </tr>
</table>
<table width="950" border="1" bordercolor="#339966" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr align="center">
    <td height="30" align="center" valign="middle">Menuitem 1</td>
    <td height="30" align="center" valign="middle">Menuitem 2</td>
    <td height="30" align="center" valign="middle">Menuitem 3</td>
    <td height="30" align="center" valign="middle">Menuitem 4</td>
    <td height="30" align="center" valign="middle">Menuitem 5</td>
    <td height="30" align="center" valign="middle">Menuitem 6</td>
  </tr>
</table>
<table  id="linkerkolom"width="950" border="1" bordercolor="#CC0033" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="250" height="450" align="center" valign="middle" bgcolor="#CCCCCC"  id="inhoud">Linker<br />
Kolom
</td>
<td align="center" valign="top" bgcolor="#FFFF99"> Inhoud</td>
  </tr>
</table>
<table width="950" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td height="25" align="center" bordercolor="#CC6600">Footer</td>
  </tr>
</table>

</td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>

</html

Laatst bewerkt:
Een snelle fix

Hoi Georges,
In de broncode staat:
Code:
[COLOR="gray"](91)[/COLOR]  </center>
[COLOR="gray"](92)[/COLOR]  [COLOR="darkred"]<td width="726" valign="top">[/COLOR]
[COLOR="gray"](93)[/COLOR]  <!-- plaats hier de inhoud-->
[COLOR="gray"](94)[/COLOR]  <iframe ... enz.
Maak van regel 92:
Code:
[COLOR="gray"](92)[/COLOR]  [COLOR="navy"]<td width="707" valign="top">[/COLOR]
Daarmee steekt het middenblok niet meer rechts uit van de rest.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

tof mijnen engelbewaarder,
dat ga ik al zeker doen, en dan nadien alles proper in de vorige html geplaatste ding

Hey Hunter,
je had daar zoveel werk ingestoken in de om mani webiste, en verwijzingen waar ik de pics kon vinden, maar die link (wat was dat alweer duivelse katers of zoiets kon ik niet raadplegen. Ik vind die afgeronde hoeken heel mooi, maar ja, die site is wat minder belangrijk dan mijn Tibetaanse. (uiteraard heb ik alle info nog)
Ik heb nog krakkemikkige websites met waarschijnlijk honderden fouten. Maar de Tibetanen zijn al erg tevreden dat ik dat gratis doe, en zo kan ik toch evenementen aankondigen en linken naar facebook, andere van mijn websites: www.vriendenvantibet.be www.tibetancommunity.be , Ik doe dit als Tibet activist en in ruil heb ik de ongelooflijke vriendschap avn de Tibetanen in Belgie en de vrest van de wereld, niettegensaatnd dat ik maar een amateurke ben, vinden vele het belangrijk wat ik doe, en daar heb jij mee een hand in, ik voorspel een zeer gunstige reincarnatie :-)

De fietser en of Hunter,
ik heb alles netjes overgezet op uw aangemaakte index pagina,
ik moest de banner inkorten anders stak die er toch uit. 946 ipv 950.
maar het ziet er goed genoeg uit voor mij.
Mag ik nog iets vragen?

op dezefde site:www.chushigangdruk.be
in de linker kolom bvb bij events/brussel protest, zijn de pagina's (bijna alle) veel langer dan hoeft, hoe komt dat?
of bij news/kalon tripa , die ook al is de eerste wel goed, news/sangay Lobsang die is niet te lang
onderaan heb ik <a href="#top">Top</a><br><br> gezet en die wil niet werken?

Laatst bewerkt:
ik moest de banner inkorten anders stak die er toch uit. 946 ipv 950.
Dat was maar een voorbeeld je moet zelf alles aanpassen voor uw doeleinden!

Als je in uw inhoud een iframe plaatst die 3238px hoog zijn wat denk je als die niet helemaal opgevuld is met tekst en of plaatjes dat er dan gebeurd, dan krijg je die niet opgevulde ruimte te zien.
En waarom die iframe's
Code:
<iframe id="mijniframe" scrolling="no" frameborder="1" style="overflow: visible; width: 100%; height: 3238px;" hspace="0" vspace="0" marginheight="0" marginwidth="0" src="party11sept.html" name="frame">

o dank je ik ga dat er uit halen,
tja ik weet niet altijd waar wat te vinden is
Georges

waarom die iframe? wel ik zou niet waten hoe ik anders de gekozen items uit het menu daar krijg, als ik dat niet doe, openen die als een blank frame

i frame

Ik kan dat niet vinden bij staat dat er niet:
<iframe id="mijniframe" name="frame" src="party11sept.html" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="1" vspace="0" hspace="0" style="overflow:visible; width:100%;"></iframe>

dus die height 3238px kan ik nergens vinden

die banner en de rest was allemaal 950, maar dan stak die banner er toch uit, vandaar dat die 950 niet voor alles het zelfde is, waarschijnlijk door de border breedte ?

Laatst bewerkt:
Open deze website www.chushigangdruk.bein firefox.
Start dan firebug en selecteer dan inhoud midden met firebug dan zie deze html code staan!
HTML:
 <td valign="top" bgcolor="#ff8822" align="center">

<!-- inhoud midden -->

<iframe id="mijniframe" scrolling="no" frameborder="1" 
style="overflow: visible; width: 100%; height: 9536px;" hspace="0" vspace="0" marginheight="0" marginwidth="0" src="party11sept.html" name="frame">

<!-- einde inhoud midden -->

</td>
Zo hier in de homepage is de inhoud midden al 9536 px hoog.
Ik betwijfel dat je er zelf nog wijs uit geraakt. Als je het al allemaal zelf in elkaar hebt geflanst.
Het spijt mij ten zeerste maar ik kan U alleen maar de raad geven van helemaal opnieuw te beginnen.
In zo een chaos kan ik zelf helemaal niet werken

Zo hier in de homepage is de inhoud midden al 9536 px hoog.
Ja, dat klopt: maar het staat niet in de opgegeven eigenschappen van het <iframe> als je de broncode van de pagina bekijkt, en ook niet in de css.
Ra-ra hoe kan dat?
Het is er sneaky in gezet door een javascriptje! *)

Dit script staat niet op de hoofdpagina, maar steeds op de "binnenpagina's" (dus je ontdekt 't niet zo gauw).
Bv. op de pagina www.chushigangdruk.be/events/protest13aug11.html staat van regel 10 tot regel 16 een javascript-functie AutoIFrame(id){...}.
Dat is de boosdoener! ;)
De bedoeling van dit script is om het <iframe> in de hoofdpagina net zo hoog te maken als de inhoud van de iframe-pagina.
Het werkt wel in Internet Explorer (in IE7 tenminste), maar niet in Firefox en andere browsers.

Wat je zou kunnen doen, is dit javascript daar weghalen en dan op de hoofdpagina het <iframe> een vaste hoogte van bv. 500 of 600px geven. Dan komt er wel een extra scrollbar naast het iframe, maar de pagina wordt in elk geval niet te lang.

En inderdaad, een totale herbouw van de site zou het mooiste zijn. Dan kunnen de pagina's die nu in het iframe staan, echte pagina's worden, en kunnen de kop, het menu en de linkerkolom er steeds met een php-include bijgezet worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Het staat niet in de gewone broncode, maar als je (bv. met de Webdeveloper Toolbar) naar "View Generated Source" gaat, zie je die hoogte er wel bij staan, als extra inline-style in de <iframe>-tag.

Laatst bewerkt:
hallo,
het iframe is er gezet op aanraden van een vriend, omdat sommige pagina's maar voor een klein stukje te voorschijn kwamen en de onderkant van die pagina dus niet te zien was, en er ook geen scrollbar aanwezig was.

bedankt allesinds, ik wou dat ik er meer van af weet php css en zo; ik ben 63 en amateur, dus word ik ,wat sneller moe van die technische complicaties. ik ga het voorlopig zo laten tot ik weer veel energie voel om er nog eens voor te gaan zitten.

Laatst bewerkt:
dit staat ze op de afz pagina's. dus daar vond ik die height ook niet

<!-- iframe -->
<script type="text/javascript">
function AutoIFrame(id){
if (!window.opera && !document.mimeType && document.all && document.getElementById){
parent.document.getElementById(id).style.height=this.document.body.offsetHeight+"px";}
else if(document.getElementById) {
parent.document.getElementById(id).style.height=this.document.body.scrollHeight+"px"}}
</script>

</head>
<LINK HREF="../style.css" TYPE="text/css" REL="stylesheet">
<body onload="AutoIFrame('mijniframe')" background="../sitepics/bgframe.png" text="#000000" link="" vlink="#006600" topmargin="0" leftmargin="0">
<center>
<table summary="" cellspacing="0" cellpadding="20" border="0" width="100%">
<tr>
<td valign="top">

<table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2" summary="" width="96%">
<tr>

Ah, ja: in de functie wordt de "height" doorgegeven met de woorden "offsetHeight" resp. "scrollHeight".

Stap 1
Het makkelijkste is om niet de functie weg te halen, maar alleen het aanroepen van de functie: dan doet ie het ook niet.
In de <body>-tag van de afzonderlijke pagina's staat:
HTML:
...
<body onload="AutoIFrame('mijniframe')" background="../" enz.
...
Hieruit verwijder je het onload-stukje:
HTML:
...
<body background="../" enz.
...

Stap 2
Op de hoofdpagina zet je ergens in de <iframe>-tag, regel 98:
Code:
style="width:100%; height: 600px; overflow:auto;"
De opgegeven hoogte van 600px kan je ook iets anders van maken. De overflow:auto; zorgt ervoor dat er automatisch een scrollbar komt voor de binnen-pagina's die meer dan 600px hoog zijn.

Zo zou het goed moeten gaan, denk ik.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hi Hunter,
de index pagina, daar heb ik dat stukje in het iframe geplaatst; maar toen ik in de fazonderlijk pagina's :
onload="AutoIFrame('mijniframe') heb uitgehaald, kwam de pagina maar voor een klein stukje te voorschijn; dus heb ik dat terug geplaatst. de site werkt nog steeds niettegenstaande ik :style="width:100%; height: 600px; overflow:auto;" er heb aan toegevoegd.(aan de !ndex p)

dank je,
Georges

voor een of nadere mij onbekende reden wil onderstaande niet werken terwijl dat wel op mijn adres sites werken
<a href="#top">Top</a>

Hoi Georges,
Eerst even het iframe.
Ik zie nu op de hoofdpagina staan:
Code:
<iframe id="mijniframe" name="frame" 
   [COLOR="darkgreen"]style="width:100%; height: 600px; overflow:auto;"[/COLOR] 
   src="party11sept.html" 
   [COLOR="darkred"]scrolling="no" [/COLOR]
   marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="1" vspace="0" hspace="0" 
   [COLOR="darkred"]style="overflow:visible; width:100%;"[/COLOR]>
</iframe>
D.w.z. er staat twee keer een style-opdracht in, en de tweede (latere) overschrijft de eerste.
  • Als je de tweede (met de overflow:visible; d.w.z. "laat alles zien, ook als dat meer dan 600px hoog is") er uit haalt, en ook de opdracht scrolling="0" (die een scrollbalk verhindert!), wat gebeurt er dan als je op een iframe-pagina de onload er uit haalt?
=====
Dan de Top-bladwijzer.

Deze <a href="#top">Top</a> is een bladwijzer die alléén binnen een binnenpagina werkt. Als die binnenpagina in hoogte volledig op de hoofdpagina past, verandert er niets: op de binnenpagina hoeft dan niet omhoog gescrolld te worden, want scrollen gebeurt alleen als er in de hoogte te weinig ruimte is. - En omdat dit zich scrollen, als het gebeurt, alleen in de binnenpagina plaatsvindt, wordt de hoofdpagina niet tegelijk ook omhoog gescrolld.
Dat is nu eenmaal een nadeel van iframes.
Maar...
... als het het lukt om de hoogte van het iframe op 600px vast te prikken in de hoofdpagina, zal dat probleem er niet meer zijn. Dan zit er namelijk wel een scrollbar langs de binnenpagina > dan is de hoogte tekort voor de binnenpagina > dan gaat de bladwijzer Top wel naar bovenaan in de binnenpagina.
  • Conclusie: als het andere lukt, lost dit probleem zichzelf op.
    En van zichzelf oplossende problemen, daar houden we wel van.
    smile.gif
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo Hunter,
ik heb gedaan wat je zei
ik heb:
overflow:visible;
alsook:
scrolling="no" uit de index pagine verwijderd.

ik heb op de protest13aug11 html pagina de
(onload="AutoIFrame('mijniframe') er uit gehaald eerst geprobeerd zoals die pagina was en nadien met die verwijdering

na het uploaden via ftp (in beide gevallen)blijft die pagina te lang maar wel zichtbaar, geen verschil dus met of zonder (onload="AutoIFrame('mijniframe')

maar toen ik bezig was het te veranderen via html - kit, en dan previeuw via die index pagina, was de pagina van (brussel link: protest13aug11.html) niet te lang.
ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt.

Georges

... geen verschil dus met of zonder (onload="AutoIFrame('mijniframe') ...
Tja, internet zit vol wonderen...

Wat ik gedaan heb:
  • De hoofdpagina heb ik gekopieerd zoals die nu is (met de goede <iframe> stijlen, dat is nu prima), met in het <iframe> een verwijzing naar:
  • Een kopie van de pagina "party11sept.html", waar ik de onload heb uitgehaald.
  • Deze twee met ftp geüpload.
  • Toen eerst in Firefox en Internet Explorer de pagina's uitgezet (= uit het werkgeheugen van de processor gehaald), en dan de "cache" (Tijdelijke Internet bestanden) geleegd, zodat er niet per ongeluk een oude versie getoond kan worden die nog ergens op mijn pc rondhangt.
  • Op deze manier "schoon" gekeken naar wat uit de bus komt.
Resultaat:
Deze doet het zoals de bedoeling is! :)
Zowel in FF als IE: met een hoogte van 600px plus scrollbar om meer te kunnen lezen, en bij klikken op de naarTop-link onderaan schiet ie keurig naar boven.

Conclusie: ik denk dat het bij jou in de niet-gewiste tijdelijke bestanden zit. Dan klopt het ook dat de html-kit preview het wel doet: die gebruikt andere tijdelijke bestanden dan die in de tijdelijke internetbestanden map zitten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
GRootmeester Hunter.

man man, als ik U niet had....
Het lijkt er nu goed uit te zien, en werkt zoals je zei, ik heb wel in de index die 600 naar 900 gezet, dan zie je wat meer.

heel heel erg bedankt.

om maar eens te tonen dat ik een amateur ben: ik wist niet eens dat firefox naast ie op dezelfde pc kan draaien? hoe switch je dan van het ene naar het andere? ik heb wel firefox niet geinstaleerd, maar dit is nu even niet belangrijk. ik wil je niet overstelpen met al mijn problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan