• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabladen en draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Ik heb een excel bestand met twee tabbladen. Elk tabblad heeft een verbinding met Sharepoint, er worden in Sharepoint enquêtes ingevuld die gegevens worden door de verbinding automatisch in een het betreffende tabblad aangevuld.

Nu probeer ik die twee tabbladen in een tabblad samen te voegen zodat er een draaitabel(grafiek) aangemaakt kan worden. Waarop ik vervolgens een KPI dashboard kan maken.

Hoe krijgt ik dat voor elkaar?

Door de gegevens samen te voegen in 1 tabel. Door gebruik te maken van Power Query. Door de draaitabel te koppelen aan twee tabellen. Mogelijkheden genoeg dus.

ik werk vanuit de server van kantoor. Power Query staat niet geïnstalleerd. is er een andere mogelijkheid?

bedankt.

ik weet niet wat ik fout doe. Ik krijg het niet voor elkaar om de twee tabbladen samen te voegen. Beide tabbladen hebben de zelfde opmaak en kopregels. Als ik het met een Query probeer en ik koppel de twee rijen met als onderwerp aannemer dan worden er geen gegevens weergegeven.

Laatst bewerkt:
Als je het bestand even plaatst dan wil er vast wel iemand naar kijken.

idd handiger.

De eerste twee tabbladen worden automatisch geüpdatet. Nu probeer ik die twee tabbladen in het verzamelblad te krijgen en dat die dan ook geüpdatet word als de eerste twee tabbladen geüpdatet worden.

Bekijk bijlage Test bestand.xlsx

In de module van blad 'Verzamelblad'
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
  Sheets("Leveranciers v1 (2)").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Sheets("Leveranciers v1").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

bedankt werkt perfect.

hoe kan ik er voor zorgen dat die code uitgevoerd word, bij het updaten en of openen van het bestand?

Laatst bewerkt:
Hoe vindt deze update plaats. De code wordt nu uitgevoerd op het moment dat je het blad 'Verzamelblad' activeert.

De update vindt plaats als het bestand word geopend, dan worden de twee leverancier tabbladen geüpdatet. Het verzamelblad is bedoelt om de twee tabbladen samen te voegen en vanuit daar een draaitabel te kunnen maken. Het verzamelblad word niet handmatig geactiveerd.

De vraag was niet wanneer maar hoe.

Misschien dat het zo werkt. In de module van ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("Verzamelblad")
  .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
  Sheets("Leveranciers v1 (2)").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Sheets("Leveranciers v1").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End With
ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

hoi, ik heb het hele bestand zo goed als af.

bij het uitvoeren neem hij alles van leverancier 1 mee. en bij leverancier 2 neemt hij maar 53 van de 200 regels mee.

staat er tussen de gegevens van die tweede leverancier een lege regel?

Plaats anders even het betreffende bestand, ontdaan van evt "gevoelige" info.

Laatst bewerkt:
Ik heb de code aangepast naar een macro. (Marco1)

Stapje voor stapje leer ik steeds weer iets nieuws.

in een .xlsx kan geen code staan. Dus hebben we niets aan dat bestand.

Bekijk bijlage test bestand.xlsm

Bij deze in het juiste format.

Ik begrijp niet waarom hij in (werkblad G201) stopt. terwijl er in de sheet wel gegevens staan.

Sub marco1()
With Sheets("Werkblad")
.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
Sheets("Aardappelleverancier").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Sheets("Melkleverancier").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End With
ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan