Task host verhindert afsluiten pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gion
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gion

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Nogmaals de zelfde hulpvraag, maar nu zonder spontane reparatie: Bij het afsluiten blokkeert Task Host Windows het afsluiten.

Via het tussenscherm met het uitzicht op zee uit de grot, kan ik nogmaals op de uitknop klikken en heb ik hetzelfde resultaat: een loop naar de zee.
Alleen de uitknop fysiek blijven indrukken sluit de computer echt.

8ij mijn mislukte avontuur met Windows8 liep ik ook tegen dit euvel aan, bij teruggang naar Windows 7 was het het euvel weer verholpen.

HELP!!

Als een HP laptop is kan dit mogelijk helpen:
Volgens HP is de oplossing:
"intel rapid storage technology" werd verwijderd in de stuurprogramma's
en snel opstarten in de instellingen: hardware en geluiden/energiebeheer/systeeminstellingen werd uitgevinkt bij "instellingen voor afsluiten".
Dus snel naar HP en de nieuwste versie downloaden en installeren. :)

Beste Anton,

Bedankt voor je snelle reactie en je goede adviezen.
Het is idd een HP 64bit en ik heb de intel rapid storage technology vernieuwd de "instellingen voor afsluiten" heb ik ook nagekeken.

Het heeft jammergenoeg niet verholpen, de HP blijft naar de slaapstand teruggaan.

Heb je nog andere opties in de aanbieding?

Mvg
Hans

Als je definitief niet meer terug wil naar je vorige OS zou je schijfopruiming incl Systeembestanden eens kunnen draaien.
Let wel, daarna kun je vast en zeker NIET meer terug tenzij je nog ergens een image hebt zitten.

Ergens gelezen:
Ik heb nu, na het gelezen te hebben, een tijdelijk oplossing tot er een definitieve oplossing komt.
Maak een snelkoppeling om je laptop af te sluiten op je bureaublad.
Zet in die snelkoppeling :
C:\Windows\System32\shutdown.exe /S /T 0
Dit werkt tot nu toe goed.Mijn laptop gaat nu wel weer uit.
Nu maar wachten tot een goede oplossing.

Laatst bewerkt:
Bete Anton,

Bedankt, ik vind het wel heftig, ik zal er eens een nachtje over slapen.
Je hoort nog van me.

Hans

@Gion
Ik heb je een eigen topic gegeven, het is niet netjes andermans topic over te nemen.
Succes verder met je vraag.

Beste moderator,

Bedankt voor mijn eigen topic.

De Mestreechter Geis mage beleve
en dat door te kinne geve.
God, wat is dat sjiek!

Beste Anton,

Sorry dat het antwoord even heeft laten wachten, ik ben ondertussen naar Spanje verhuisd en dat heeft enige voeten in aarde gehad.

Wat is jou motivatie om over te stappen naar Windows 10 als je huidig OS goed functioneert ?: een update naar een opvolgende OS. een paar technici hebben bij mij vertrouwen gewekt dat het ditmaal (na W8) wel goed zou zijn.....

Al je adviezen heb ik opgevolgd en alleen de snelkoppeling : C:\Windows\System32\shutdown.exe /S /T 0 werkt.

Ook heb ik W10 opnieuw geïnstalleerd en de HP drivers vernieuwd. Plus de nodige W10 updates geïnstalleerd: geen verbetering, wel blijft de computer nu stabieler starten, wat eerst ook problematisch was. Het lijkt wel dat de computer nu stabiel blijft werken, op het afsluiten na.

jammergenoeg is HP niet meer telefonsch bereikbaar: de combinatie Probook 6550b - W10 is mi niet succesvol terwijl de update bij mijn vrouw, -HP LT 32 bit- wel succesvol is.

Het positieve is wel dat ik hier van heerlijk warm zomerweer geniet.

Hartelijke groet,
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste allemaal,

Dank voor alle goede adviezen, het heeft niet mogen helpen. Ik geef het op.

Zowel de HP Probook 6550b en de 6450b werken na vele gB's updates fantastisch op Windows 10, maar afsluiten is alleen mogelijk via de boven vermeldde link en daarna is opstarten een uitgebreide koffiezet periode met vlaai, van minimaal een kwartier, zodat Windows de afsluitschade weer kan herstellen en opstarten.

De beide computers heb ik nu teruggezet naar Windows 7

Wat mij betreft mag deze topic worden gesloten.

Hartelijke groet,
Hans

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb het topic op "opgelost" gezet (kun je zelf ook doen in de beginpost rechtsboven).
Zelf heb ik ook nog Win 7, ben niet eens begonnen aan Win 10.
Never change a winning team. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan