taskhost.exe jaagt cpu naar 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Wanneer mn pc een tijdje draait begint mn fan als een wilde te centrifugeren en blijkt dat de cpu op 100% pruttelt. Een kijkje in taakbeheer leert dan dat taskhost.exe de boordoener is. Ik kan het proces beeindigen en daarmee is het probleem voor nu verholpen, maar start ik de pc opnieuw op, dan begint het hele verhaal weer van voor af aan.

Ik heb hem doorgelicht met AVG, SuperAntiSpyware en MBAM maar er is niets gevonden.

Waar ligt het probleem?
 
Dat zullen wel bepaalde processen van Windows zijn die via geplande taken gestart worden.
Dat kan zijn de indexing service, en/of de automatische back-up, en/of een automatische viruscheck, en/of etc. Windows zit er vol mee.
Een schrale troost: vergeleken bij Vista doet Win 7 dit al een stuk efficienter.
Er wordt door de fabrikanten van software vanuit gegaan dat u de allernieuwste hardware heeft (4 cores cpu en 8GB DDR3 mem) zodat u niet al te veel last heeft van dit soort zaken.

Als u meer wilt weten over de services van Win7 heb ik hier een overzichtje voor u: http://www.sr-pc-hulp.nl/Services Windows 7 die uitgezet kunnen worden.pdf
 
Laatst bewerkt:
Windowstoets + r
Toets in "msconfig" enter

Kijk eens wat er allemaal opgestart wordt wanneer windows wordt geladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan