te lage snelheid KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Ik heb ADSL2 van KPN met 20 Mb (interactieve tv en internetplusbellen)
Alles goed aangesloten op 2 nieuwe laptops bedraad met fabrieksinstallatie en legale W7 met 64 bits (splitter eruit , 3 km van centrale , alleen kpn installatie materiaal gebruikt).

Op experiabox ingelogd en ik zie 9019 Kbps en met speedtest (diverse keren) slechts
7.76 download en 0.57 upload ongeacht wat voor tijden en onbedraad/bedraad getest.

Dit is toch veel te weinig ? Mijn waardes zouden toch veel hoger moeten liggen ?
Volgens mij betaal ik nu voor 20 Mb maar krijg ik veel en veel minder.

Wie kan mij advies geven in deze. Laptops zijn nieuw en virusvrij met legale software erop en I3 proc 4 Gb geheugen en 640 GB harde schijf (dus geen oude apparatuur).

Waarschijnlijk is dat idd de max haalbare snelheid in jouw gebied.
20mb is wat kpn max biedt en is van veel factoren afhankelijk.
1 daarvan noemde je zelf al en dat is de afstand van de centrale naar jouw aansluiting thuis.
Wat ook heel belangrijk is, is de kwaliteit van je aansluiting in huis.
Bijv. je wandcontactdoos: een beetje corrosie op de aansluiting is al funest.
De kabel vanuit de contactdoos naar de experiabox mag al niet langer dan 50-60cm zijn. Langer heeft al signaal verlies met als gevolg een lagere snelheid. en ga zo maar verder.

de standaard kabeltjes van het doe het zelf pakket zijn gemonteerd
isra 1 aansl. naar contactdoosje en van daaruit de standaard grijze kabel naar de experiabox. dsl aansl.
had hiervoor basisinternet van kpn met exact dezelfde snelheid ga ik nu dus veel meer betalen voor dezelfde snelheid en das niet de bedoeling. alle contactjes zijn schoon geen roest want kpn pakket is geinstalleerd en das allemaal nieuw en op lengte gemaakt
hoeveel mb is 9019 Kbps ?

9019 Kbps is ca 9 mb.
Dat is nu eenmaal het probleem met adsl,er word overal gezegd sneldheid tot 20 mb...maar zelden/nooit word dit gehaald.

Heb dat zelf ook met mn KPN 20 MB. Het is inderdaad het MAX haalbare en niet de gegarandeerde snelheid.
Wat voor een snelheden haar je met nieuwsgroepen en torrents (als je die gebruikt dan) als ik vragen mag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan