• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te veel geneste niveaus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1982

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Hoi Allemaal,

Ik kreeg de volgende foutmelding:

de opgegeven formule kan niet worden ingevoerd omdat deze meer geneste niveaus gebruikt dan is toegestaan in de huidige bestandsindeling

Het is in principe opgelost door te converteren. Maar ik vroeg me af of het ook makkelijker is te maken. Ik kan me namelijk voorstellen dat ik een heel omslachtige formule heb gebouwd, door gewoon mijn beperkte kennis te combineren.

Dit is de formule:

=ALS(H5="Contractmanager, CM";"Truus";ALS(H5="Omgevingsmanager, OM";"Linda";ALS(H5="Technisch Manager, TM";ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("DVM";K5));ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("Wegen";K5));ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("KW";K5));ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("Inpassing";K5));"";"Henk");"Klaas");"Henk");"Joost"))))

Dit is wat ie doet (ervanuitgaande dat je de formule in vakje L5 zet):

Als H5=Contractmanager, CM dan L5=Truus
Als H5=Omgevingsmanager, OM dan L5= Linda
Als H5=Technisch manager EN in L5 staat ergens de letters "DVM" DAN L5=Joost
Als H5=Technisch manager EN in L5 staat ergens de letters "wegen" DAN L5=Henk
Als H5=Technisch manager EN in L5 staat ergens de letters "KW" DAN L5=Klaas
Als H5=Technisch manager EN in L5 staat ergens de letters "inpassing" DAN L5= (ook) Henk

Ik weet niet of het te versimpelen is, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik ben benieuwd!

Test deze eens Jonathan.

Code:
=ALS(H5="Technisch manager";ZOEKEN($K$5;{"DVM"\"inpassing"\"Kw"\"\wegen"};{"Joost"\"Henk"\"Klaas"\"Henk"});ZOEKEN($H$5;{"Contractmanager, CM"\"Omgevingsmanager, OM"};{"Truus"\"Linda"}))

Tweede bestandje een code toegevoegd om validatielijst in cel K5 te verwijderen of zichtbaar te maken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Test deze eens Jonathan.

Code:
=ALS(H5="Technisch manager";ZOEKEN($K$5;{"DVM"\"inpassing"\"Kw"\"\wegen"};{"Joost"\"Henk"\"Klaas"\"Henk"});ZOEKEN($H$5;{"Contractmanager, CM"\"Omgevingsmanager, OM"};{"Truus"\"Linda"}))

Tweede bestandje een code toegevoegd om validatielijst in cel K5 te verwijderen of zichtbaar te maken.

Super. Het werkt. Maar hoe heb je dat in vredesnaam bedacht?

Punt is namelijk dat ik er ook nog een projectmanager (barry) en een manager projectbeheersing (tim) aan toe wil voegen, en kan de logica niet helemaal volgen....

Excel is net een puzzel. ;)

1: Upload je eigen bestandje eens zonder gevoelige info, of van welk bestandje wil je iets weten.
2: Waar moeten de gegevens komen.

Excel is net een puzzel. ;)

1: Upload je eigen bestandje eens zonder gevoelige info, of van welk bestandje wil je iets weten.
2: Waar moeten de gegevens komen.

1: check
2: kolom T moet de formule komen. Kolom H en K zijn de voorwaarden.

Namen zijn zoals ik al had aangegeven:

Als H5=Contractmanager, CM dan L5=Truus
Als H5=Projectmanager, PM dan T5=Piet
Als H5=Manager projectbeheersing, MPB dan T5=Rob
Als H5=Omgevingsmanager, OM dan T5= Linda
Als H5=Technisch manager, TM EN in K5 staat ergens de letters "DVM" DAN T5=Joost
Als H5=Technisch manager, TM EN in K5 staat ergens de letters "wegen" DAN T5=Henk
Als H5=Technisch manager, TM EN in K5 staat ergens de letters "KW" DAN T5=Klaas
Als H5=Technisch manager, TM EN in K5 staat ergens de letters "inpassing" DAN T5= (ook) Henk

En het liefst (en dan hoop ik dat ik het niet push) heb ik dat je (bijvoorbeeld) "contractmanager, CM" niet helemaal hoeft uit te schrijven. Dus als in H5 ergens contractmanager staat, dat ie het al pakt en alleen projectbeheersing of alleen omgeving of alleen technisch.

Ben ik een beetje te volgen?Bekijk bijlage risicodossier anoniem.xlsx

Even over een andere boeg.
Jokertekens werken niet in een matrix.
Er staat één #N/B tussen opdat beide waarden niet worden gevonden.
Vul in K41 eens "KW" in, en zie dat er dan 'Klaas' staat.

Bijlagen

Even over een andere boeg.
Jokertekens werken niet in een matrix.
Er staat één #N/B tussen opdat beide waarden niet worden gevonden.
Vul in K41 eens "KW" in, en zie dat er dan 'Klaas' staat.

Wauw... das helemaal ideaal! Ik heb namelijk meerdere projecten met meerdere contractmanagers, omgevingsmanagers etc, dan kan ik heel makkelijk via dat laatste tabblad de namen aanpassen. Klasse! GEEN idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, maar veel dank!

Mocht je ergens een uitleg beschikbaar hebben, ben ik erg benieuwd en anders bij deze gewoon: Hartstikke bedankt!

Graag gedaan Jonathan,

Als je nog even T6 wil doorvoeren naar T5 en T4 (is denk ik blijven hangen door je titelblokkering).

Enig uitleg:
Bij het uitbreiden op blad1 moet je de gedefiniëerde namen 'KolomA en KolomB' ook uitbreiden.

Ps. niet vergeten als opgelost te zetten.
Bvd.

Graag gedaan Jonathan,

Als je nog even T6 wil doorvoeren naar T5 en T4 (is denk ik blijven hangen door je titelblokkering).

Enig uitleg:
Bij het uitbreiden op blad1 moet je de gedefiniëerde namen 'KolomA en KolomB' ook uitbreiden.

Ps. niet vergeten als opgelost te zetten.
Bvd.

Hoe breidt je die lijst uit? Of is dat gewoon aanvullen?

Als ik dat doe (bijv friet in kolom a en dan bakker in kolom b) zegt ie: #N/B

Gewoon aanvullen, maar zoals vermeld, ook het bereik van de gedefiniëerde namen uitbreiden.
Als het gezochte woord niet in de lijst staat geeft het #N/B.

Gewoon aanvullen, maar zoals vermeld, ook het bereik van de gedefiniëerde namen uitbreiden.
Als het gezochte woord niet in de lijst staat geeft het #N/B.

Het bereik uitbreiden is me gelukt.... wel flauw dat je het bereik niet gewoon heel kolom A of B kan maken en dan heel makkelijk aanvullingen kan maken. Het bereik moet exact het aantal cellen aangeven dat je ook allemaal gebruikt.

Dat kan wel anders,

Zet onderstaande formule als gedefiniëerde naam voor KolomA.
Code:
=VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;1;0;AANTALARG(Blad1!$A$2:$A$1000);1)
En voor KolomB, de A bereiken veranderen in een B.

Nog wel even een rij invoegen op Blad1.

Bijlagen

Dat kan wel anders,

Zet onderstaande formule als gedefiniëerde naam voor KolomA.
Code:
=VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;1;0;AANTALARG(Blad1!$A$2:$A$1000);1)
En voor KolomB, de A bereiken veranderen in een B.

Nog wel even een rij invoegen op Blad1.

Ik denk dat ie nu perfect is!

Superbedankt!

P.S. Hoe weet je dat allemaal echt!? Gewoon proberen?

Ik denk dat ie nu perfect is!

Superbedankt!

P.S. Hoe weet je dat allemaal echt!? Gewoon proberen?

Ja, gewoon proberen, en je ziet natuurlijk hier op het forum vele dingen voorbij komen.

Succes ermee. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan