Te weinig geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ossie3

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Naamloos.jpg

Help me een man zei tegen mij bij block dat de videokaart 1,5 geheugen heeft en nu kijk en er staat 64 hoe kan ik mijn videogeheugen hoger zetten kan dat???

Titel aangepast, iedereen wil hulp hebben en help zegt niks over jouw probleem.
succes met de vraag verder.

De videokaart is eigenlijk geintegreerd in je CPU (ook wel onboard graphics genoemd). Het geheugen dat hij gebruikt
is het geheugen dat hij van je RAM haalt.

Die GPU kan 1.5 GB Toewijzen van jou ram. Maar die instellingen ga je waarschijnlijk in je BIOS ofzo
moeten wijzigen. (of software van gpu)

Hoe meer je toewijst, hoe minder RAM je kan gebruiken voor de rest van je systeem.

INFO over jouw GPU: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/674861-Intel-HD-2000-GRAPHICS
FAQ's over jouw GPU: http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-029090.htm

In most cases, your computer manufacturer has already configured your computer to use the maximum amount of graphics memory that is possible for your particular computer model. This maximum amount supported by your computer model may be less than the maximum amount supported by the Intel integrated graphics product itself. Check with your computer manufacturer for the actual maximum graphics memory supported by your computer and whether it is possible to increase the amount of graphics memory of your computer.

If you are using Windows XP*/Windows 2000*, a setting may be available in your computer's system BIOS that allows you to increase your graphics memory to the maximum amount (often called "Maximum DVMT"). This setting is not commonly available on laptops. Your computer manufacturer can tell you whether this setting is available.

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Is het een pc die je pas gekocht hebt/ of is het een nieuwe cpu/moederbord

gr,
Maxim

Hoeveel RAM heb je in totaal?
Kan je is in je BIOS kijken naar instellingen voor GPU?

gr,
Maxim

Ik vermoed dat je toegewezen geheugen dynamisch word bijgevuld. Als je een spel gaat spelen zal die 64MB wel stijgen

gr,
Maxim

Na wat opzoeken,..:
Je 64MB VRAM is echt je VRAM. De rest (1.6GB) is dynamisch gedeeld met
je RAM.

Zodra je 64MB vol zit zal die meer vragen.
Het spel dat je laat zien werkt niet voor deze GPU omdat deze voorbij de controle moet geraken.

Mischien dat iemand anders je meer kan helpen, maar volgens mij kan je niet manueel RAM toewijzen
aan je kaart.

veel suc6 in ieder geval :S

gr,
Maxim

dat word een dedicated videokaart aanschaffen wil je dat spel spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan