Te weinig stroom PCI-E ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Hallo,

ik heb een nieuwere videokaart in mijn systeem gedaan een Nvidia 7900 GS en de resultaten vielen me onder Vista zeer tegen tijdens een spel, bijvoorbeeld MOHA Airborne komt helemaal niet vooruit :( Het stottert van alle kanten zelfs op de laagste resolutie en alles uit. Ik heb, uiteraard tijdens het spelen alle andere programma;s afgesloten.

Nu dacht ik ik ga het eens onder XP proberen maar toen ik daar de nieuwe srivers voor de kaart ging installeren kwam de melding dat de kaart onvoldoende stroom krijgt en dat daarom de GPU van de videokaart is verlaagd en het advies om de kaart van extra voeding te voorzien.

Nu heb ik daarover 2 vragen,

Ik heb momenteel een 350W voeding in mijn kast, moet ik deze verhogen? (standaard heb ik er 3 harde schijven achterhangen en 2x een dvd speler.

Daarnaast (misschien is dit een domme vraag), ik heb geen handleiding bij de kaart zitten (2e hands gekocht), zit er op de kaart een soort van aansluiting om extra voeding erop aan te sluiten, ik kan zo niets zien als ik de kaart bekijk.

Alvst bedankt voor de hulp!

De apart stroomaansluiting zal zich op het einde van de kaart bevinden. Het ziet er een beetje uit als een floppy stekker.

Als ik het zo lees heeft je computer inderdaad het minimale aan stroom, zeker door die 3 harde schijven.

Dank je wel voor de snelle reactie! :)

Ik lees net op http://www.guru3d.com/article/content/377/6/ dat de kaart 83W vraagt en dat PCI-E 'maar' 75W kan leveren en daar staat ook dat je extra stroom moet 'aanleveren'. Mijn voeding heeft daar geen speciaal stekkertje voor, dus dat is dan gelijk een reden om een zwaardere aan te schaffen die wel zo'n stekkertje heeft.

Dank je wel allemaal voor het helpen, ik heb ondertussen een andere zwaardere voeding aangeschaft waarbij een kabel zat om de videokaart aan te sluiten. Het werkt inderdaad bij net weer wat beter. Wat is wel vreemd vind is dat Vista dus geen enkele melding geeft van te weinig stroom (en dus blijkbaar de kaart zelf 'terugdraait' qua presteren) maar dat XP dat wel aangeeft. Ik zo het eigenlijk eerder andersom verwachten.

Denk dat dat allemaal wordt verbeterd als er de eerste service pack 1 uitkomt voor vista, want die heeft meerdere fouten

ik ben blij dat het wat beter is geworden

veel plezier ermee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan