Technisch document

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydenhaag

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Beste mensen,

Voor een product van ons moeten we een checklist ontwerpen die bij aangevinkte opties een automatische omschrijving genereerd (in word bij voorkeur)

Nu hebben we in ons gedachte een layout zoals die in de verkenner eruit hoort te zien:

een voorbeeld:

Map 1
Map 2
submap 2.1
Map 3
Map 4
submap 4.1
submap 4.1.1
submap 4.2
Map 5

Zodra een map aangevinkt wordt of geselecteerd moeten alle mogelijke opties tevoorschijn komen die dan een tekstblok naar word toe genereren.

Hoe en waar dien ik te beginnen?

Hoebedoelu

Bedoel je dat je eerst alleen

Map1
Map2
Map3

ziet en als je op Map2 klikt zie je

Map1
Map2
Map2.1
Map2.2
Map3

Bedoel je dat? Het lijkt namelijk op een treeview.
Wanneer moet er wat naar Word gestuurd worden? Ik bedoel op welk event moet dat gebeuren?

Kijk dat klopt helemaal, het mooiste zou zijn als ik ergens een vinkje kon plaatsen en op dat moment moet er een tekstblok naar een word document gestuurd worden !!

Verdiep je in de treeview. Is niet eenvoudig maar wel te doen. Bouw je treeview op met diverde nodes en wanneer je op een node klikt wordt er een event afgevuurd waarmee je verder kan. Als je een lege database maakt met alleen de treeview en diverse nodes dan kan je testen en proberen zonder data kwijt te raken.

Succes!

Een treeview is een control en die moet je kiezen uit je lijst met controls die je krijgt als je rechtsklikt op je toolbar. Voor de link met Word maak je een Word.Application object aan.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan