Tekens toetsenbord werken niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullmastiff40

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Ik heb een Logitech toetsenbord draadloos.
Maar sommige tekens werken niet goed,hij staat op Nederlands/Verenigde Staten(internationaal).
Als ik bv "deze moet hebben krijg ik"".
En als ik bij Hetnet wat in het forum wilt tikken of hier, deze tekens bv
ë
©
Dan krijg ik:
[

en alt0491,dan krijg ik de startpagina.
Maar deze tekens pakken wel weer in mijn mail.

Wie weet wat er aan de hand is?
Grtz Sylvia

zet 'm maar op Verenigde Staten i.p.v. VS INTERNATIONAAL en je probleem is opgelost.

Met je rechtermuis de taakbalk (onder) aanklikken>werkbalken>taalbalk aanvinken. Wat staat dan op de taakbalk aangegeven?

Ja, dan staat hij toch goed ingesteld!

Je kunt ook nog eens kijken bij Start>configuratiescherm>Landinstellingen>landinstellingen>standaarden en notaties op Nederlands staan, zo ook bij locatie. Tevens onder landinstellingen kijken bij geavanceerd > taal voor programma's ................ op Nederlands zetten. Succes.

Heb je wel een nederlands toetsenbord dan?

Bij een nederlands toetsenbord zit @ geheel links bovenin zonder shift. En bij een engels toetsenbord is dat shift 2.

Groetjes Erik Rothuis

En je toetsenbord? Configuratiescherm->toetsenbord->hardware->standaardtoetsenbord101/102 toetsen of microsoft natural ps/2 toetsenbord.
Je instellingen staan dacht ik goed, zie ook bijlage.

Bijlagen

• shotje3.jpg
    shotje3.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 157
bull,

ik heb langzaam de indruk dat we in een cirkeltje rondraaien. De screendump van zojuist is de VS - INT instelling! Als je die hebt, dan krijg je idd. dat je een spatie moet typen om bijv. de aanhalingstekens te krijgen (of een volgend teken).

1. Je toetsenbord staat binnen hardware oke ! Internet keyboard is idd. de naam die "Logitech" keyplannkjes krijgen.
2. klik (recht) rechtsonder (naast het Windowsklokje) op het toetsenbord -> instellingen en maak een screendump en bewaar deze als .doc of zo en plaats 'm hier ! Ik denk dat we uren kunnen blijven posten over iets simpels als een toetsenbordindeling, wat m.i. niet nodig is.

laat ik nou ook "toevallig" de pc al weer aan hebben.........

Staat correct, prima.

Laatste 2 vragen : jij hebt een qwerty toetsenbord ?
en

de bovenste rij de eerste drie toetsen van links :

( ` en ~, daarnaast 1 en ! en dan de 3e van links is de 2 en @. Klopt dat ?)

Als je het spul hebt staan zoals jij hebt staan EN je hebt een toetsenbord zoals ik (zie 1e 3 toetsen links boven) dan KAN het niet anders of jij moet een " krijgen als je deze inoetst en niet pas het " als je een 2e toets intypt...............

Klopt het dat je met ALT GR-5 NIET het Euroteken krijgt ?

Laatst bewerkt:
Klopt allemaal,zo staat het op mijn toetsenbord.

Maar wat is GR-5 ?
Ik doe altijd ALT 0128 om het euroteken te krijgen €.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan