tekens verwijderen uit een text

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
1.705
Hey idereen,

Hoe verwijder je tekens uit een tekst? (Ik heb dit nodig om ergens spaties vantussen te halen)

Grtz
[RTS]BN+VS*
 
In welk programma? MS Word?

Daarmee kan het doormiddel van : Bewerken - vervangen.. dan gewoon spatie in voeren bij ' zoeken naar' in bij het vakje er onder niets invullen. Dan op ' vervangen' of alles in 1 keer ' alles vervangen'
 
Euhm, nee, ik bedoel als je een variabele hebt die uit een aantal woorden bestaat, en er alle spaties vantussen wilt hebben.

vb.
Dit:
PHP:
eenvariabele = "woord1 woord2 woord3"
Moet veranderen in dit:
PHP:
eenanderevariabele = "woord1woord2woord3"
 
Oh we zitten hier bij Javascript zie ik.. niet opgelet sorry.

Dan kan ik je hier niet mee helpen. Ben niet zo bekend met javascript. Heb er op school wel een beetje les in gehad. Daar werken we met het programma HTML Kit.. hiermee kon je wel tekens vervangen zoals ik net zei.
 
PHP:
eenanderevariabele = eenvariabele.replace(/ /g,'');
of
PHP:
eenanderevariabele = eenvariabele.split(' ').join('');
:)


Vr.Gr. Egel.
 
Ok, bedankt, ik ga die 2e gebruiken.

Niet dat ik het nodig heb, maar het zou toch leuk zijn als ik wist hoe die 1e methode in elkaar zit, want die snap ik nie echt...
 
De tweede is makkelijker idd. :) .split() knipt de string in een array en .join() voegt deze weer samen tot een string.

.replace() werkt met een reguliere expressie. Dat geeft meer mogelijkheden, zo kun je met allerlei patronen werken, maar dan moet je wel reguliere expressies kennen.

.replace(/\d/g,'#'); vervangt alle cijfers door een # bijvoorbeeld.


Dit zijn twee (hele) goede referenties voor javascript en reguliere expressies:
http://javascript-reference.info/
http://www.visibone.com/regular-expressions/


Vr.Gr. Egel
 
:eek: I think I'll stick to the second method for now :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan