Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uhhhh.... je kunt het plaatje vervangen door een ander plaatje?
Je kunt niet met HTML op een plaatje schrijven. Het kan wel met PHP, maar dat is meer voor on-the-fly generatie. Als je een plaatje hebt met een tekst erop, kun je het beste gewoon een nieuw plaatje maken met de juiste tekst, en die uploaden over de oude heen.
Aha, het is een horizontaal menu dat in een losse frame-pagina zit.
Daarmee hebben we te maken met de nadelen die aan frames zitten. Bv. om in het menu de op dat moment aan staande pagina een oranje kleur te geven, zit er een vre-se-lij-ke brok javascript in het menu - en is er niet één menu-pagina, maar zijn het er 8 verschillende. En daarmee is dan weer net het voordeel van een frame-opzet weer compleet teniet gedaan: hetzelfde menu op alle pagina's. Dreamweaver in de bocht? :shocked:
Mijn voorstel zou zijn: de afwijkende link-kleur van de aan staande pagina weglaten; het blijkt al genoeg uit de kop die boven elke pagina staat, welke pagina het is. *)
Als je op zo'n manier maar één menu voor alle pagina's gebruikt, dan laten we de <li>'s in mijn voorbeeld ook horizontaal worden, met de css {display:inline;}.
Daarmee wordt het:
(een bovenlijntje erbij bij de links leek me iets evenwichtiger / kan ook weg - zie broncode).
Als je nu:
dan zou je een heel eind moeten komen, denk ik.
- die pagina download,
- in de broncode ervan de goede pagina-verwijzingen bij de links zet, en de link naar het img met de driehoekjes aanpast (zie broncode),
- de nieuwe pagina opslaat als http://www.allardschultink.nl/pgs/menu.htm,
- het plaatje minilogo-schultink.png download en naar de map www.allardschultink.nl/img/ upload, en
- tenslotte in de index.htm in regel 14 zet: <frame src="pgs/menu.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>,
Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Als alternatieven zie ik:
- bij het menu in een frame een nieuw (eenvoudiger) javascript bedenken dat de css aanstuurt om de kleur in het menu automatisch te laten veranderen voor de aan staande pagina, of
- hetzelfde menu inbouwen in elke pagina van het middenframe, en met css de kleur in het menu automatisch laten veranderen voor de aan staande pagina, of
- het allermooiste: de hele frame-opzet van de site verlaten, en vervangen door een php + css site (dan zijn alle frame-nadelen verdwenen).
Ik weet niet of jij het bent die iets fout doet, of Frontpage!
Bij mij (met een Frontpage 2003) zijn de verschijnselen als volgt:
Ik test daarom nieuwe pagina's altijd (via de Verkenner) "in het echt" met de browsers voor het surfen (Firefox, Internet Explorer, enz). Meestal is het openen/dubbelklikken op het html-bestand; en anders via de rechtermuisknop: "Openen als..." en dan de browser opzoeken.
- In de "Ontwerpen" en in de "Splitsen" weergave van Frontpage komen de links inderdaad onder elkaar (en ook nog: gecentreerd in het midden, en met de achtergrond-plaatjes er dwars door heen).
- Daar klopt dus helemaal niets van!
- In de "Voorbeeld" weergave gaat het wel goed, en komen ook de oranje lijntjes tevoorschijn als je er over heen gaat.
- Maar: ook de "Voorbeeld" weergave van Frontpage is lang niet altijd te vertrouwen!
Alle browsers kunnen n.l. ook html-pagina's bezichtigen die nog niet geupload zijn (als ze maar de uitgang .htm of .html hebben).
Of doet de pagina het ook niet goed in een echte browser? Zet in dat geval svp even een testpagina online, dan kunnen we even kijken waar het lek zit.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Ken je het webbouw-programma Kompozer? Dat is een stuk beter dan Frontpage, en nog gratis ook. Frontpage is sterk verouderd, en levert vaak hele foute code...
Waarschijnlijk wel, maar niet op goed geluk. Hiervandaan kan ik niet de code zien die je al hebt, en waar het aan kan liggen.... wanneer ik er met de muis over ga zie ik nog geen oranje streepjes, en ook de driehoekjes krijg ik niet op hun plaats. kun je uitleggen hoe ik dat moet doen?
Hoi Be,
Prima dat je al een stuk in de richting komt!
Waarschijnlijk wel, maar niet op goed geluk. Hiervandaan kan ik niet de code zien die je al hebt, en waar het aan kan liggen.
Dan weten alleen de volgers van dit onderwerp op het forum waar deze testpagina zit, en kunnen gewone bezoekers van de site er niet bij komen. Het verstoort dus niets aan de site.
- Kan je de pagina zoals ie nu is, de naam testmenu.htm geven,
en dan uploaden naar: http://www.allardschultink.nl/pgs/testmenu.htm ?
En als dat gelukt is, kan je dan hier even een berichtje zetten? Dan kunnen we verder zien.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html lang="nl">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Menu Schultink</title>
<style type="text/css">
body {
margin: 0;
padding: 10px 0;
font-family: "Trebuchet MS", arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 100.1%;
text-align: center;
}
ul {
padding: 0;
list-style: none;
}
li {
padding: 0;
font-family: verdana, arial, "Trebuchet MS", sans-serif;
font-size: .75em;
font-weight: bold;
letter-spacing: -0.05em;
display: inline;
}
a {
display: inline-block;
padding: 5px 0px 5px 28px;
background: white url(images/minilogo-schultink.png) no-repeat 0 50%;
color: black;
text-decoration: none;
}
/* regel 34 hierboven moet worden:
background: white url(http://www.allardschultink.nl/img/minilogo-schultink.png) no-repeat 0 50%;
*/
a:hover span, a:focus span {
padding: 1px 0 2px 0;
color: #FF6600;
background-color: white;
border-top: 2px solid #FF6600; /* bovenlijntje bij hover */
border-bottom: 2px solid #FF6600;
}
</style>
</head>
<body>
<ul>
<li><a href="index.php"><span>Home</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Actueel</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Nieuwbouw</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Verbouw/Onderhoud</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Renovatie</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Kunststofkozijnen</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Historie</span></a></li>
<li><a href="index.php"><span>Contact</span></a></li>
</ul>
</body>
</html>
Aha, ik denk dat er iets is misgegaan bij het uploaden, of dat ik me niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt.
Uit de codes van je ge-uploade pagina kan ik namelijk niet een nieuwe menu-pagina halen, waarin de driehoekjes niet goed op hun plaats staan.
Eerst even wat ik bedoelde. Je was een nieuwe menu-pagina aan het maken, waarin het nog niet helemaal goed ging. Ik weet niet hoe je die genoemd hebt, maar die pagina bedoelde ik. D.w.z. als losse pagina, en niet als frameset of iets dergelijks.
Maar ik heb net geleerd dat Frontpage géén aparte webpagina's kan uploaden. En dan zal het met Frontpage niet goed kunnen lukken, als je die voor het uploaden gebruikt.
Dan gaan we het anders doen!
- Als je behalve Frontpage ook nog een apart FTP-programma hebt (zoals Filezilla), kun je je nieuwe menu-pagina daarmee uploaden.
- Als je dat niet hebt, moet je even de hele code van de pagina kopiëren (dus van <!DOCTYPE ...enz. tot en met </html>), en dan hier in een bericht inplakken. Na het inplakken de hele bubs even selecteren, en dan op de <> klikken:
dan komt het hier mooi als html-code te staan.![]()
Zou dat wel gaan?
Met vriendelijke groet,
CSShunter
Is dit wat je bedoeld?
HTML:<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html lang="nl"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>Menu Schultink</title> <style type="text/css"> body { margin: 0; padding: 10px 0; font-family: "Trebuchet MS", arial, helvetica, sans-serif; font-size: 100.1%; text-align: center; } ul { margin: 0; padding: 0; list-style: none; } li { margin: 0; padding: 0; font-family: verdana, arial, "Trebuchet MS", sans-serif; font-size: .75em; font-weight: bold; letter-spacing: -0.05em; display: inline; } a { display: inline-block; padding: 5px 0px 5px 28px; background: white url(images/minilogo-schultink.png) no-repeat 0 50%; color: black; text-decoration: none; } /* regel 34 hierboven moet worden: background: white url(http://www.allardschultink.nl/img/minilogo-schultink.png) no-repeat 0 50%; */ a:hover span, a:focus span { padding: 1px 0 2px 0; color: #FF6600; background-color: white; border-top: 2px solid #FF6600; /* bovenlijntje bij hover */ border-bottom: 2px solid #FF6600; } </style> </head> <body> <ul> <li><a href="index.php"><span>Home</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Actueel</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Nieuwbouw</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Verbouw/Onderhoud</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Renovatie</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Kunststofkozijnen</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Historie</span></a></li> <li><a href="index.php"><span>Contact</span></a></li> </ul> </body> </html>
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.