Tekst toevoegen op een rapport in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovannismet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Ik moet een parameterwaarde ingeven als ik een rapport maak. er staan ook een groen haakje links van boven.

Ik wil enkel gewoon wat tekst op het rapport bijvoegen.

Hoe doe je dit.

Bedoel je met: 'gewoon wat tekst op het rapport bijvoegen' dat je vaste tekst wilt hebben op het rapport? In dat geval zou ik een Label gebruiken. Ik vermoed dat je nu een tekstvak hebt, dat je zo hebt gemaakt dat Access denkt dat het een veldnaam is. Die dan niet bestaat, met als resultaat dat er een dialoog komt met de parametervraag.

Bedoel je met: 'gewoon wat tekst op het rapport bijvoegen' dat je vaste tekst wilt hebben op het rapport? In dat geval zou ik een Label gebruiken. Ik vermoed dat je nu een tekstvak hebt, dat je zo hebt gemaakt dat Access denkt dat het een veldnaam is. Die dan niet bestaat, met als resultaat dat er een dialoog komt met de parametervraag.

dat bedoelde ik ja! maar bij het label komt er ook een groen kaderke zou dat kunnen ?

Je hoeft een berichtje waar je op reageert niet te quooten; dat is een knop die voor nieuwe forumgebruikers op de één of andere manier een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft, maar het maakt het draadje alleen maar onleesbaarder. Niet meer doen dus!
Een label kan je een kader geven als je dat wilt, en wellicht heb je een stijl gekozen voor het formulier waar standaard een groene lijn omheen zit. Maar die kun je dan weer verwijderen. Ik zou wel eerst controleren of het niet gewoon het indicatielijntje is van het label :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan