tekst uit een cel in combobox op userform laden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo langzamerhand zou je dat met alle gegeven voorbeelden toch ook zelf moeten kunnen.
Kijk eens naar de andere eigenschappen van ActiveCell zoals: ActiveCell.Address en ActiveCell.Offset.
Daarmee kun je bereiken wat je vraagt.

Als het niet lukt kunnen we daar uiteraard bij helpen.

Laatst bewerkt:
Dat gevoel had zich ook al aan mij opgedrongen en dat geeft, laten we zeggen, enige frustratie :evil:. Gegeven dat ik de database van ons secretariaat krijg aangeleverd en daar zo min mogelijk aan wil veranderen (verklaart het overslaan van een kolom in onderstaande beschrijving), dan zou in woorden de code er zo uit moeten zien:

Als middels de combobox (uit kolom A van tabblad-Data) een naam wordt geselecteerd, neem dan van de rij waarop de geselecteerde naam staat de waardes uit de cellen van kolom B en D. Schrijf de waarde van kolom A naar de actieve cel van tabblad-1, van cel-B naar de cel ernaast en van cel-D naar de cel daar weer naast.

In de laatste stuk kan ik de ActiveCell.Offset plaatsen, maar moet bekennen dat ik geen begin en tussenstuk heb kunnen maken.

Er is helemaal geen reden om per regel weg te schrijven.
Na alle wijzigingen met het userform kan de volledige inhoud van de database in 1 keer vernieuwd worden.

Het lijkt erop dat snb het heeft over wijzigingen op het userform die worden weggeschreven naar het tabblad Database. Daarover gaat de vraag niet.

Ik zoek naar een oplossing voor: het invullen van een werkblad-1 met meerdere gegevens van het tabblad Data. Misschien helpt het voorbeeld hieronder bij de beeldvorming

Bekijk bijlage HSV snb edmoor v7.xlsm

Laatst bewerkt:
@jackfish

Plaats svp geen bestanden die bij opening automatisch de basisinstellingen van de gebruiker (bijv. commandbars("cell") ) wijzigen (om geen ander werkwoord te gebruiken) !

Excuses, ik heb het wijzigen van de basisinstellingen uitgezet.

Offtopic:
Iedere keer als ik je plaatje zie en naar je status kijk, lees ik: Donasteur :P

offtopic:

:D het is toch (h)echt de esox lucius, de jackfish, prachtige vis trouwens. ik ga vanavond verder met mijn vraag.

Ik moet erkennen dat ik niet verder kom en vraag bij dezen om een helpende hand ...

Is deze oplossingsrichting goed?

Code:
in userform initialize, 
ActiveCell.Value = cbo_naam.Value
ActiveCell.Offset(0, 1)......

Laatst bewerkt:
Ik heb mijzelf steeds op het verkeerde spoor gezet en kwam niet los van het idee om vanuit listindex te starten. Maar omdat de gegevens die ingevoerd moeten worden ook in de tekstboxen staan is onderstaande een oplossing.

Code:
Private Sub cbo_naam_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    If KeyCode = 13 Then
        With Me.cbo_naam
            ActiveCell.Value = cbo_naam.Value
            ActiveCell.Offset(0, 1) = tekst2.Value
            Unload scherm
        End With
    End If
End Sub

Eigenlijk wil ik ook informatie van het tabblad Data invoeren die niet in de textboxen staat. Dan loop ik weer vast in mijn eerdere idee. Of is dat eenvoudig te omzeilen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan