• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost tekst wordt in Engels getoond

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Zie bijgaand bestand:
Via cel eigenschappen kolom B op "dddd" gezet om de naam van de dag te krijgen, doch deze wordt in het Engels getoond. Hoe kan ik dit naar Nederlands krijgen?

Bijlagen

Staat hier gewoon het het Nederlands.
Is je Office taal wel in het Nederlands?

Datum.png

Zie het menu in mijn plaatje.

En: Opties > Taal

1751452364944.png

En bij jou staat er dus monday in plaats van maandag?
Activeer keuze 2 dan eens.

Dan weet ik het ook niet.
En als je het zo doet?

Bijlagen

1751453703210.png

I "trek"um ff door naar beneden en wederom in het Engels

Heb je wel van al die cellen de Eigenschappen ook op Standaard gezet?

Dat kan niet in het document dat ik plaatste.

Bijlagen

Is dat bij ieder bestand of alleen bij deze?

Heb je het bestand van iemand anders gekregen? Dan zou die met een Engelse versie kunnen werken, en staat alles in dit specifieke bestand op Engels.

Heb je het bestand van iemand anders gekregen? Dan zou die met een Engelse versie kunnen werken, en staat alles in dit specifieke bestand op Engels.
dit is een door mij gemaakt bestand

Hoe staan je windows instellingen, want de datum notatie met een '/' tussen dag/maand/jaar is ook op zijn engels

Een alternatief (zonder de echte problemen op te lossen) is deze dag notatie te gebruiken:

[$-nl-NL]dddd

Het moet vrijwel zeker aan je PC regio instellingen voor tijd en taal liggen

Ik heb mijn PC altijd op "Aanbevolen" staan en heb Nederlandse windowsversie

Nadat ik mijn Regio instellingen aanpaste naar Engels (Nederland) kreeg ik precies wat jij beschrijft ook al staat excel op NL ingesteld.
zie screenshot:
1751476382567.png

Dus je moet dan je PC instellingen aanpassen of de opmaaksuggestie van popipipo gebruiken als je dat niet wilt

Terug
Bovenaan Onderaan