Telfort abonnementen niet overal mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Berichten
222
Met mijn Internet Service Provider en vaste telefonie zit ik al jaren bij Telfort.
Puur vanwege de kosten (we betalen zo'n € 37 p/m) en ik moet zeggen dat we nooit problemen hebben gehad, tot enige maanden terug.
De verbinding valt vaker weg en de telefonie doet het soms niet.
En de download snelheid is in mijn opinie afgenomen: van de beloofde 20 Mb kwam zowiezo altijd maar 10 Mb in de praktijk terecht maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.
De laatste maanden kom ik nauwelijks meer boven de 5 Mb uit!

Nu kreeg ik afgelopen week opeens een folder van Telfort in de bus waarin ze hun nieuwe "alles-in-1" abonnement aanprijzen.
Internet tot 25 Mb down speed (max 3 Mb up), bellen en interactieve TV. Een nieuw draadloos modem en TV-ontvanger gratis in bruikleen en gratis installatie bij je thuis.
Kosten een jaar lang: € 37,50!
Dat is dus eigenlijk nog goedkoper dan mijn huidige abonnement met daarbij de Digitenne van KPN opgeteld.
Ook bestaande klanten zouden kunnen overstappen.
Dus ik via "Mijn Telfort" een poging gedaan.
Wat blijkt? Op mijn adres kan interactieve TV niet en dus kan ik dat abonnement niet afgenomen worden!
En bij mijn adresgegevens geven ze nog aan dat de max mogelijke down speed hier 5 Mb zou zijn!
(Dat klopt dus wel met mijn bevindingen van de laatste maanden maar dat was beslist vroeger niet zo!)

Omdat ik er niets van begrijp heb ik ze via mail wat vragen gesteld, ook hoe het kan zijn dat de kwaliteit van mijn bestaande abonnement de laatste maanden is achteruit gegaan.
Hun antwoord luidt:
-De maximaal haalbare snelheid op uw adres is op uw huidige netwerk 15 Mb. Om Interactieve TV te kunnen leveren moet u overgezet worden op het vernieuwde netwerk. Echter is op dit vernieuwde netwerk de haalbaresnelheid die nodig is om ook Interactieve TV te kunnen leveren niet voldoende.
- Blijft u storingen houden in uw internet op vastbellen verbinding, dan adviseren wij u om contact op te nemen met Telfort klantenservice op het moment dat de storing zich voordoet.
En dan de bekende algemeenheden en telefoonnummer.

Vernieuwde netwerk?
Zijn onze telefoonlijnen inmiddels al zodanig verouderd dat ze niet meer op een "venieuwd netwerk" aangesloten kunnen worden?
Ik ken het verhaal van de afstand tot de centrale en daarom konden we nooit meer dan 10 Mb down speed halen maar dat is inmiddels dus ook al niet meer haalbaar?

Op mijn vraag of ze de bestaande netwerken simpelweg niet meer bijwerken omdat ze mogelijkerwijs alles investeren in glasvezel (waar Telfort binnenkort ook mee gaat beginnen, maar voorlopig nog niet in mijn woonplaats Dordrecht) wordt uiteraard geen antwoord gegeven...

Wat ik dus eigenlijk zou willen weten is of het inderdaad kan zijn dat onze "standaard" telefoonlijn verbonden is met een relatief oude (verouderde?) centrale.

Als dat zo is zal ik voorlopig moeten pappen en nathouden tot er een voordeliger glasvezel alternatief komt. De kabel ligt al in m'n huis, aangesloten aan zo'n glasvezelbox in de meterkast.
 
Nou ja,telfort en kpn zijn een en dezelfde.
Als je nu eens een andere provider probeert.
Je woont in dordrecht en daar zwaait ziggo de scepter.
Je bent tegenwoordig niet meer gebonden aan een jaar abbonnement.
Je kunt per maand opzeggen als het niet bevalt.
 
Tja, het "alles-in-1" pakket van Ziggo is ook goedkoper dan mijn huidige situatie.
Maar dan ga ik weer terug naar de kabel...
Terwijl ik daar niet naar toe wil.
Daarbij zijn er bij de kabelaars bij mijn weten (zowel UPC als Ziggo) geen vaste IP-adressen mogelijk en dat heb ik wel nodig vanwege een streaming webradio die ik heb draaien.

Maar eigenlijk vroeg ik iets anders.
Ik weet ook wel dat er genoeg alternatieven zijn en ik zo weg kan van Telfort.
 
Je hebt eigenlijk al antwoord gegeven op je eigen vraag.
Kpn gaat geen centrales vervangen.
Zeker niet met het oog op de toekomstige glasvezel lijnen.
Hoelang koperen telefoon/data lijnen nog zullen bestaan is koffiedik kijken.
Maar om de zaak te overbruggen kun je een kabelverbinding overwegen.
UPC bied zakelijke internet verbindingen die wel een vast ip adres hebben.
Ze zijn bijna net zo duur als een gewone verbinding.
Hoe het met ziggo zit zou je even moeten onderzoeken
 
Je hebt eigenlijk al antwoord gegeven op je eigen vraag.
Kpn gaat geen centrales vervangen.
Zeker niet met het oog op de toekomstige glasvezel lijnen.
Hoelang koperen telefoon/data lijnen nog zullen bestaan is koffiedik kijken.

Watchdog vraagt of mijn "probleem" is opgelost.
Eigenlijk niet want ik heb geen echte bevestiging op mijn vraag, waar ik zelf inderdaad wel een voorzet op heb gegeven.
Maar ik ben van mening dat providers hun bestaande abonnementen en service-level niet zomaar mogen degraderen omdat er nieuwe technieken zijn die nu voorrang hebben.
Dan moeten ze eerlijk zijn en een alternatief aanbieden voor hetzelfde geld.

Ben dus eigenlijk op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen en of die ergens "wijzer" zijn geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan