Staat ook op https://www.excelforum.com/excel-ge...-collectively-holiday-in-row.html#post4942240
Op het werkblad 2018 in cel b5 deze staat blauw en komt via condition formating daar gaan we na of in de bereiken een feestdag valt.
Wil ik de kalender nog wat uitbreiden zodat hij ook het aantal gewerkte uren per weer week gaat uit rekenen.
Normale werkweek =40 uren
Maar hoe kan ik nu na gaan of er een feestdag in de week valt.
Op het andere forum gaven ze deze engelstalige formule. =SUMPRODUCT(COUNTIFS(Feestdagen,B5:H5,Feestdagen,">0")+COUNTIFS('Feestdagen Verlofcodes'!$D$4:$D$16,B5:H5,'Feestdagen Verlofcodes'!$D$4:$D$16,">0"))
Maar ze vertaald en werkt totaal niet te veel argumenten voor aantal.als en nog andere fouten
In het vb staat er een letter is en daar zou ik het totaal aantal gewerkte uren willen zien staan. Dus 40 -8 u voor de feestdag 1 januari =32 u zou x moeten worden
Op het werkblad 2018 in cel b5 deze staat blauw en komt via condition formating daar gaan we na of in de bereiken een feestdag valt.
Wil ik de kalender nog wat uitbreiden zodat hij ook het aantal gewerkte uren per weer week gaat uit rekenen.
Normale werkweek =40 uren
Maar hoe kan ik nu na gaan of er een feestdag in de week valt.
Op het andere forum gaven ze deze engelstalige formule. =SUMPRODUCT(COUNTIFS(Feestdagen,B5:H5,Feestdagen,">0")+COUNTIFS('Feestdagen Verlofcodes'!$D$4:$D$16,B5:H5,'Feestdagen Verlofcodes'!$D$4:$D$16,">0"))
Maar ze vertaald en werkt totaal niet te veel argumenten voor aantal.als en nog andere fouten
In het vb staat er een letter is en daar zou ik het totaal aantal gewerkte uren willen zien staan. Dus 40 -8 u voor de feestdag 1 januari =32 u zou x moeten worden