• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tellen hoeveel feestdagen er in de week vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Staat ook op https://www.excelforum.com/excel-ge...-collectively-holiday-in-row.html#post4942240
Op het werkblad 2018 in cel b5 deze staat blauw en komt via condition formating daar gaan we na of in de bereiken een feestdag valt.
Wil ik de kalender nog wat uitbreiden zodat hij ook het aantal gewerkte uren per weer week gaat uit rekenen.
Normale werkweek =40 uren
Maar hoe kan ik nu na gaan of er een feestdag in de week valt.
Op het andere forum gaven ze deze engelstalige formule. =SUMPRODUCT(COUNTIFS(Feestdagen,B5:H5,Feestdagen,">0")+COUNTIFS('Feestdagen Verlofcodes'!$D$4:$D$16,B5:H5,'Feestdagen Verlofcodes'!$D$4:$D$16,">0"))
Maar ze vertaald en werkt totaal niet te veel argumenten voor aantal.als en nog andere fouten

In het vb staat er een letter is en daar zou ik het totaal aantal gewerkte uren willen zien staan. Dus 40 -8 u voor de feestdag 1 januari =32 u zou x moeten worden

Bijlagen

dat is zo te lezen een vertaalfout van jou
aantal.als = countif
aantallen.als = countifS

kortom vervang countifs door aantallen.als en niet aantal.als

was ik ondertussen al achter gekomen.
Maar 1 zaak versta ik niet waarom er het somproduct moet voorstaan om een resultaat te krijgen

Vergeet niet ook de komma's te vervangen door puntkomma's.

weet ik ook
Maar waarom die somproduct nodig

waarom moet iedereen het zelf uitvinden.
Als je het zelf niet weet ? Mag je toch hulp vragen wat zijn we weer eens vriendelijk

Vragen staat vrij natuurlijk, maar sommige dingen vergen zo'n grote uitleg dat je beter naar een beschrijving ervan kan gaan die er al is.
Ook daarmee is een vraag beantwoord en zie je meteen waar je een uitleg van ALLE Excel functies kan vinden.

ken niet alle formules in excell jullie wel werk ook niet zo vaak met excel

glda19, lees je eigen draadje nog eens terug..

jou reacties samengevat
"was ik ondertussen al achtergekomen"
"weet ik ook"

en dan zit je ondertussen dezelfde vragen te stellen op excel forum.
Wat jij doet is precies waarom iedereen een hekel heeft aan crossposten en het op de meeste forums niet is toegestaan. want terwijl wij moeite zitten te doen en tijd besteden aan jou vraag heb jij of het antwoord zelf al gevonden of omdat ook mensen op andere forum je vraag al beantwoord hebben.

Jij wekt met je laatste reeks antwoorden de indruk dat je eerst vragen stelt en dan zelf begint na te denken. vandaar dat de laatste reacties meer de toon krijgen van "doe zelf ook eens wat" voordat je een vraag stelt.

jij verwacht van ons aardige reacties, maar je mag zelf ook wel wat aan je (online) omgangsvormen doen hoor.
Wij zijn niet jou slaafjes.. wij helpen mensen graag als ze vastlopen, maar door een vraag te stellen en dan op het antwoord van iemand te zeggen "daar was ik al achter gekomen" of tegelijkertijd op 2 plekken dezelfde vraag te stellen is in de online wereld minimaal net zo lomp en ongemanierd als jij onze 'ga dat zelf maar even uitzoeken" ervaart.

Laatst bewerkt:
en ik bewaar kleine voorbeeldtjes waarin ik dan de formule uitleg zodat als ik het nog eens nodig heb daar kan gaan kijken

Alleen kijken is niet voldoende. Welke versie gebruik je eigenlijk? Alle formules komen zo ongeveer uit het pre XL-2017 tijdperk.

de laatste versie 2016 maar moet ook werken op 2010

wat bedoel je met alleen kijken is niet voldoende

Dat bedoel ik.
Ik zet er dan de uitleg bij zodat ik het begrijp

En die uitleg is in z'n volledigheid te vinden op de pagina's waar naar verwezen werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan