Tellen met maanden zonder datumfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gumabel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Ik heb een veld "vervalmaand" (=numeriek), hier staat de maand ingevuld wanneer de volgende rekening moet verstuurd worden. Met een een query kan ik al de juiste records in een tabel toevoegen. Met een ander query (dateadd) kan ik op basis van veld "periodicteit" (= jaarlijks, halfjaarlijks, maandelijks en driemaandelijks [J;H;M;D] )de velden "begindatum";"einddatum" en de "vervalmaand" wijzigen naar de volgende periode.
Hoe laat ik access weten dat mijn "vervalmaand" slechts tot 12 kan gaan ? Want verhoog ik vervalmaand 10 met periodiciteit halfjaarlijks ==> 10 + 6 = 16 Ik kan hier geen datum van maken gezien dit veld ook in andere tabellen en formulieren gebruiikt wordt.

Iemand een idee ?

het is waarschijnlijk makkelijker als je van je vervalmaand een datum maand waarvan je alleen de datepart(datum;"mm") maand weergeeft. anders zal je een rekenfunctie moeten maken die bij een getal >12 er 12 vanaf trekt.

DateAdd telt gewoon door hoor; als je een datum pakt en er met DateAdd("m";12;[Vervaldatum]) 12 maanden bij optelt, kom je niet over de 12 heen. Tenzij je (je zult verbaasd zijn over het aantal mensen die dat doet) van je datum een tekstveld hebt gemaakt...

Als je van omwegen houdt ga ik je natuurlijk niet meer de kortste weg aanbevelen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan