temp CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chill Factor

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
Weet er iemand wat de temperatuur mag zijn van de processor? Ik heb een AMD XP1800+ gisteren heb ik in een tijdschrift gelezen dat een processor maar max 35° mag hebben, dat daarboven het systeem onstabiel wordt. Mijn processor zit steeds rond de 40 à 45°.

is een goede temp hor...

hij mag maximaal 90 graden hebben, maar als ie 55-60 zou zijn zou ik een nieuwe koeling kopen..

jou temperatuur is gewoon normaal, die van mij is net zo warm.

is een normale temp.
ik zit op gem. 42 graden met een xp1600

Thx, nu ben ik al wat geruster. :)

Vanwaar haalt zo'n computermagazine zijn info dan? In de nieuwe Netwerk (nr 4) op pagina 51 schrijft men dat 35° de maximum is dat een CPU mag hebben. je zou toch denken dat die journalisten weten waar ze over praten.

blijkbaar niet:eek:

maar je hoeft je idd nergens druk om te maken..

ik heb 2000+ en die is 49 graadjesa, dus nee valt w4el mee is een mooie temparatuur

Geplaatst door Chill Factor
Thx, nu ben ik al wat geruster. :)

Vanwaar haalt zo'n computermagazine zijn info dan? In de nieuwe Netwerk (nr 4) op pagina 51 schrijft men dat 35° de maximum is dat een CPU mag hebben. je zou toch denken dat die journalisten weten waar ze over praten.

Onzin! Kan die makelijk hebben.

Mijn P IV werd zelfs 85*C. en hij doet het nog steeds prima :).

Geplaatst door XP_PC

Onzin! Kan die makelijk hebben.

Mijn P IV werd zelfs 85*C. en hij doet het nog steeds prima :).

dit vind ik persoonlijk wel wat te warm:D

Geplaatst door meelman
Ja, dat zou je verwachten ja. Maar ze zitten er zo abnormaal ver naast dat het wel een drukfout zal zijn. Schrijf ze anders even een brief

http://139.95.253.214/SRVS/CGI-BIN/...00000000078991723,K=187,Sxi=19,Case=obj(3737)

Het artikel gaat over overklokkers, er staat:
...Bij dit soort ingrepen loopt de temperatuur gemakkelijk op tot 40° graden en hoger. Als je weet dat je systeem vanaf een graad of 35 onstabiel wordt, begrijp je dat je computer om een extra koeling schreeuwt...

Met alle respect maar ik denk niet dat het een drukfout is, er wordt immers 2x melding gemaakt over de "ideale" temp voor de cpu.

Ik twijfel.

Normaal gesproken, zonder overklokken, loopt lopen de meeste CPU's ook boven de 40* hoor.

Ik geloof jullie eerder dan zo'n journalistje dat misschien hoofdzakelijk de persartikels overschrijft van software en hardware fabrikanten. Daarom dat ik ook naar naar hier kom voor inlichtingen. ;)

Het artikel gaat over overklokkers, er staat:
...Bij dit soort ingrepen loopt de temperatuur gemakkelijk op tot 40° graden en hoger. Als je weet dat je systeem vanaf een graad of 35 onstabiel wordt, begrijp je dat je computer om een extra koeling schreeuwt...
Ja, maar dat verandert de zaak. Het is inderdaad waar dat als je gaat overclocken het systeem instabiel wordt als de temp te hoog is. Hier gaat het dus om een maximale temp voor overclockte procs.

Overigens vindt ik die 35 graden een beetje uit de lucht gegrepen. Als je maar een paar procent overclockt loopt hij op 60 graden nog stabiel. Maar als je heel ver gaat moet je de proc onder het vriespunt houden. Ik vind het maar vaag :confused:

Een CPU wordt pas echt instabiel als hij dik in de 80° is. Ik heb het desbetreffende artikel gelezen, Netwerk doet z'n naam weer eer aan :rolleyes:

Zal effe een lekkere brief schrijven, en maar hopen dat ie gepubliceerd wordt.

Weet er iemand wat de temperatuur mag zijn van de processor? Ik heb een AMD XP1800+ gisteren heb ik in een tijdschrift gelezen dat een processor maar max 35° mag hebben, dat daarboven het systeem onstabiel wordt. Mijn processor zit steeds rond de 40 à 45°.

Ik denk dat je hebt gelezen dat je moederbord max 35 graden mag zijn? De temp van je processor ligt op 40 a 45 graden dat is mooi toch? Mijn AMD 2200+ ligt op 50 graden ongeveer bij normaal gebruik en bij behoorlijk zwaar gebruik heb ik hem zelfs op 76 graden gekregen

Tsja.. mijn processor is met deze warme dagen ook vrij warm.. wat wil je in een (te) krappe miditower.

attachment.php

Bijlagen

• pcalert.jpg
    pcalert.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 508
Geplaatst door wdekreij
76?? dan zou ik er maar wat aan gaan doen

Nee, 85* voor een P IV is lekker wil je zeggen :p.

@ breezer: klopt. Hoe warm is je proc., kan het niet precies zien. [edit] 54*, ik zie. Wat voor een heb jij [/edit]

Ik heb een AMD XP 1800+ met een std AMD koeler.. ik wil straks wel ff picje maken van de binnenkant van m'n kast.. dan zie je hoe krap alles zit. :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan